Δεκατέσσερις νέοι σταθμοί, εύκολη μετεπιβίβαση στις Γραμμές 2 και 3, ανακούφιση του Συντάγματος και εξυπηρέτηση μερικών από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της χώρας από σχεδόν 12 χιλιόμετρα γραμμής, είναι μόνο τα κυριότερα από τα σημεία της κοινής συνέντευξης Τύπου του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της Αττικό Μετρό, στην οποία ανακοινώθηκε επίσημα η εξασφάλιση της χρηματοδότησης και η δημοπράτηση της κατασκευής της πρώτης φάσης της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.
Η νέα γραμμή σχήματος U, όταν θα ολοκληρωθούν και οι τέσσερις φάσεις κατασκευής, θα ξεκινά από το σταθμό της Γραμμής 1 στον Περισσό, θα συνεχίζει μέσω Γαλατσίου στο Άλσος Βεΐκου, θα κατεβαίνει στην Κυψέλη, τα Δικαστήρια, την Ακαδημίας (πίσω από την τριλογία της Πανεπιστημίου), μετά προς Κολωνάκι, Καισαριανή, Ζωγράφου, Γουδή και θα ανεβαίνει μέσω Κατεχάκη και Κηφισίας προς ΟΤΕ και το σταθμό «Μαρούσι» της Γραμμής 1, προτού καταλήξει στη Λυκόβρυση μέσω Πεύκης.
Η μεγάλη αυτή γραμμή θα περιλαμβάνει συνολικά 30 σταθμούς, εξασφαλίζοντας καθημερινά περισσότερους από μισό εκατομμύριο επιβάτες ημερησίως στο δίκτυο του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου, κάτι που, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό θα έχει ως αποτέλεσμα 91.000 λιγότερες μετακινήσεις με ΙΧ την ημέρα και 480 τόνους διοξειδίου του άνθρακα λιγότερους στην ατμόσφαιρα. Ταυτόχρονα, αναμένεται να ελαφρυνθεί σημαντικά η επιβατική κίνηση σε υφιστάμενους σταθμούς που εμφανίζουν κορεσμό, όπως είναι ο Σταθμός Συντάγματος, στον οποίον παρατηρούνται μικροατυχήματα λόγω υπερβολικής συγκέντρωσης επιβατών στις αποβάθρες.
Σε πρώτη φάση, αναμένεται η δημοπράτηση και η κατασκευή του πρώτου από τα πέντε συνολικά τμήματα της γραμμής, το «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», με 14 σταθμούς και 17 νέους υπερ-αυτοματοποιημένους συρμούς χωρίς οδηγό. Οι νέοι σταθμοί θα διαθέτουν θύρες στις αποβάθρες με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας (όπως και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης), ενώ η κατασκευή του πρώτου τμήματος θα κοστίσει περί τα 1.2 δις ευρώ. Η επιβατική κίνηση της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 υπολογίζεται σε περίπου 220.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ η κατασκευή της θα φέρει περίπου 3500 άμεσες και σχεδόν άλλες τόσες έμμεσες θέσεις εργασίας.
Η δημοπράτηση πρόκειται να ολοκληρωθεί με την ανάδειξη αναδόχου στα τέλη του 2015, με ορίζοντα ολοκλήρωσης των έργων εντός επτά ετών, μέχρι δηλαδή το 2022.
Οι θέσεις των σταθμών του Τμήματος Α” της Γραμμής 4 δόθηκαν στη δημοσιότητα από την Αττικό Μετρό και έχουν ως εξής:
Εκτύπωση e-mail