Παρά τη συνεχιζόμενη παγκοσμιοποίηση, η πολυφωνία στο χώρο της αυτοκίνησης συνεχίζεται. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαμορφώνουν τη γκάμα τους με βάση τα τοπικά γούστα και τις συνήθειες αλλά ακόμα και οι μάρκες είναι πλέον θέμα τοπικού γούστου.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την προσφάτως συγχωνευμένη Fiat Chrysler Automobiles. Η Dodge, με μεγάλου κυρίως κυβισμού οχήματα είναι περιορισμένη στην άλλη μεριά του Ατλαντικού, αλλά μετά το φτηνιάρικο Caliber το όνομά της έχει ήδη δεχθεί μεγάλο πλήγμα στην Ευρώπη. Ποια λοιπόν αυτοκίνητα που δεν έχουμε τα θέλουμε; Ας ρίξουμε μια ματιά.
- Dodge Dart
Αυτή η σεντάν Giulietta έχει ελκυστική σχεδίαση, κινητήρες ευρωπαϊκών προδιαγραφών (1.4Τ και με αυτόματο διπλού συμπλέκτη) και εντυπωσιακό εσωτερικό. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα mini-Charger σχεδιασμένο για να φέρει την Ευρώπη στην Αμερική (γι” αυτό και είναι σχετικά αποτυχημένο στην πατρίδα του). Το θέλουμε; Μμμμ, κατά βάση όχι. Για δύο λόγους. Πρώτον γιατί υπάρχει ήδη η Giulietta (που μάλιστα αναμένεται να γίνει πισωκίνητη στην επόμενη γενιά της) και δεύτερον γιατί τα μικρομεσαία σεντάν είναι ήδη πολλά και ικανότατα.
- Dodge Challenger
Είναι ένα muscle car, που ήδη δεν συνεπάγεται καλά πράγματα για τη μηχανολογική του πρόοδο. Θα λέγαμε όχι όμως σε ένα muscle car με 707 ίππους στα 6.2 λίτρα, 881 Nm ροπής και 330 km/h τελική από το Challenger Hellcat; Hell yeah!
- Cadillac ATS
Δεν είμαστε καν σίγουροι αν η Cadillac υφίσταται ακόμα στην ελληνική αγορά, αν και στοιχιματίζουμε στο «όχι». Έστω κι έτσι, η ATS χαρακτηρίζεται από τους Αμερικανούς συντάκτες ως «αποκάλυψη», ένα σπορ σεντάν εξελιγμένο στο “Ring (θαυμαστό βιογραφικό). Ωστόσο, με το βασικό κινητήρα στα 2.000 κυβικά, αυτό το premium μεσαίο δεν μπορεί παρά να είναι αουτσάιντερ στην ελληνική αγορά. Και, παρά το γεγονός πως η αισθητική είναι υποκειμενική, σχεδιαστικά δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικό. Το θέλουμε; Ίσως.
- Lincoln MKT
(Μας δουλεύετε τώρα; Τι στην ευχή του Θεού είναι αυτό;)
Τέλος πάντων, αυτό το γεματούτσικο crossover με τον ατμοσφαιρικό V6 Ecoboost των 268 ίππων (που υποθέτουμε πως μόλις που επαρκεί για να κινήσει αυτό το μεγαθήριο) είναι η πρόταση της Ford για premium μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Εμείς πάλι πιστεύουμε πως είναι η ιδανική πρόταση για να κάνεις το παιδί σου να φάει όλο του το φαγητό. Το θέλουμε; Όσο μία πέτρα στο νεφρό.
- Ford Explorer
Αυτό το τεράστιο SUV δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό για την Αθήνα, αλλά δεν είναι καθόλου άσχημη επιλογή για ανθρώπους που ζουν σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα. Και με τον τουρμπάτο δίλιτρο Ecoboost, το Explorer είναι μια αρκετά ελκυστική επιλογή. Το θέλουμε στην Ελλάδα; Ναι αμέ!
- Chrysler 200
Κλείνουμε με ένα από τα μεγαλύτερα ανέκδοτα της πρόσφατης αμερικανικής αυτοκινητοϊστορίας. Η πρώτη γενιά του 200, ένα ξαναζεσταμένο Sebring, ήταν αίσχος. Η δεύτερη όμως, δείχνει τόσο premium όσο ένα ευρωπαϊκό σπορ σεντάν. Και σύμφωνα με τις οδηγικές εμπειρίες, είναι ένα ικανότατο και ποιοτικότατο αυτοκίνητο. Ίσως, αν οι κινητήρες του ήταν λίγο πιο «ελληνικοί» να το θέλαμε.
Εκτύπωση e-mail