Του Γιάννη Ντάσκα
Πολλοί άνθρωποι λένε «δεν ορκίζομαι για να μην αμαρτήσω».Και δεν ορκίζονται ενώ δηλώνουν Χριστιανοί.
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου παντρεύτηκε στην Αιδηψό με έναν απόλυτα χριστιανικό γάμο στην Εκκλησία της πόλης και πίσω της βρισκόταν ο Αλέξης Τσίπρας μέσα στην Εκκλησία.
Πολλοί λοιπόν έκαναν θέμα τον πολιτικό όρκο που έδωσαν οι νέοι Υπουργοί,με εξαίρεση ορισμένους,όπως ο Παναγιώτης Κουρουμπλής,οι Ανεξάρτητοι Έλληνες κλπ.
Ένας απο τους πιο σημαντικούς Ιεράρχες της εποχής μας ο Ανθιμος Αλεξανδρούπολης πήρε μια καταπληκτική δημόσια θέση ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΎ ΟΡΚΟΥ των πολτικών και όχι μόνο.
Γιατί;Μα γιατί δίδεται ο όρκος και μάλιστα δημόσια και οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι θα ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΕΊ…
Διαβάστε τη θέση του Ιεράρχη, πριν τον παρεξηγήσετε και μάλλον θα συμφων ήσετε μαζί του.
Αναλυτικά τι είπε ο Μητροπολίτης
Την κατάργηση του θρησκευτικού όρκου από τα δικαστήρια αλλά και την ανάληψη των καθηκόντων των αιρετών ή των υπαλλήλων προτείνει ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως, Άνθιμος, σύμφωνα με το http://www.thrakitoday.com.
«Ο όρκος είναι φοβερό πράγμα, για όποιον πιστεύει. Για όποιον δεν πιστεύει είναι παρωδία. Όμως εμένα με απασχολεί η αμαρτία την οποία φορτώνεται εκείνος που ορκίζεται. Να καταργηθεί, λοιπόν και από τα δικαστήρια και από την ανάληψη των καθηκόντων των αιρετών ή των υπαλλήλων» σημειώνει μεταξύ άλλων.
«Νιώθω ενοχή όταν αναγκάζω βουλευτές, περιφερειάρχες και δημάρχους να επιορκήσουν» αναφέρει και αντί του όρκου στο Ευαγγέλιο, ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως προτείνει «να ορκιζόμαστε στην τιμή και στη συνείδησή μας, που ή τα έχει κανείς ή δεν τα έχει» και τα οποία μας τα ενέπνευσε ή όχι η Δημοκρατία.
Αναλυτικά στο κείμενό του ο Μητροπολίτης -που δημοσιεύεται στο http://www.thrakitoday.com- επισημαίνει:
«Όταν δημιουργήθηκε το Ελληνικό Κράτος, στην προσπάθειά του να μετατρέψει τους επαναστατημένους ραγιάδες σε πολίτες, πήρε την έννοια του όρκου από την Εκκλησία και την έκανε τελετή ορκομωσίας και την έβαλε στα νεοσυσταθέντα τότε δικαστήρια και στον τότε συγκροτούμενο δημόσιο τομέα. Η Εκκλησία (παρά την απαγόρευση του όρκου που αναφέρεται στο Ευαγγέλιο) συγκατένευσε, από ανάγκη…έπρεπε να βοηθήσει στη σύσταση του Ελληνικού Κράτους, που μην ξεχνάτε ότι η Εκκλησία το ελευθέρωσε, το πλήρωσε και το πληρώνει μέχρι σήμερα».
»Σήμερα, νομίζω πλέον ότι ο όρκος δεν χρειάζεται. Αισθάνομαι ευθύνη και ενοχή όταν με επίσημη εκκλησιαστική τελετή, «αναγκάζω» βουλευτές, περιφερειάρχες και δημάρχους να επιορκίσουν… Επειδή, σίγουρα επιορκούν! Αυτό ομολογούν τα ειδικά δικαστήρια, όσα γίνονται κι όσα δεν γίνονται στη Χώρα.
»Για μας τους χριστιανούς, η επίκληση του Ονόματος της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος είναι πολύ σοβαρή υπόθεση.
»Ή στην άλλη περίπτωση, στα δικαστήρια, όταν βάζουν το χέρι τους στο ιερό Ευαγγέλιο με τόση ευκολία και ελαστική συνείδηση! Ο όρκος είναι φοβερό πράγμα, για όποιον πιστεύει. Για όποιον δεν πιστεύει είναι παρωδία. Όμως εμένα με απασχολεί η αμαρτία την οποία φορτώνεται εκείνος που ορκίζεται.
»Να καταργηθεί, λοιπόν και από τα δικαστήρια και από την ανάληψη των καθηκόντων των αιρετών ή των υπαλλήλων.
»Όχι να πετάμε τα άγια και τους μαργαρίτες…δεν είναι σωστό.
»Ας ορκιζόμαστε στην τιμή και στη συνείδησή μας, που ή τα έχει κανείς ή δεν τα έχει. Ή μας τα ενέπνευσε η Δημοκρατία ή δεν μας τα ενέπνευσε!
»Βεβαίως είναι έτοιμος ο λαός μας σήμερα να ξεχωρίσει τα πράγματα. Ξέρει την Εκκλησία του, τη βιώνει ως χαρισματικό φορέα και από την άλλη βλέπει την αναγκαστική εμπλοκή της στα δημόσια πράγματα.
»Θυμηθείτε τις ορκομωσίες στις προηγούμενες αυτοδιοικητικές εκλογές! Το πρόβλημα εμφανίστηκε στην ελλαδική κοινωνία ότι ήταν η επιμονή των Επισκόπων να ορκίσουμε τους αιρετούς. Θεός φυλάξοι! Το πρόβλημα για όσους δεξιούς κι αριστερούς εκλεγμένους δεν ήθελαν να ορκιστούν, όπως ακόμα ορίζει το Σύνταγμα, ήταν του συνταγματικού εισαγγελέα! Εμείς οι εκκλησιαστικοί πηγαίνουμε όπου μας προσκαλούν. Ανεπιθύμητοι δεν θέλουμε να είμαστε».
Εκτύπωση e-mail