του Γιάννη Ντάσκα
Ο Υπουργός Ναυτιλίας Μιλτ.Βαρβιτσιώτης μιλώντας στα «Ντοκουμέντα» έκανε λόγο για «πιθανόν 40 αγνοούμενους».
Συγκεκριμένα ανέφερε πως: «Πραγματικά δεν είναι σε θέση ακόμα οι ελληνικές αρχές να προσδιορίσουν και τον ακριβή αριθμό των επιβατών του πλοίου Νόρμαν Ατλαντκ και τον αριθμό των αγνοουμένων.Αυτός ο αριθμός των αγνοουμένων μπορεί να φτάνει και τους 40.Θα συντονιστούμε με τα συναρμόδια Υπουργεία και θα αρχίσουν επίσημες δικαστικές έρευνες και οι ελληνικές αρχές για όλα όσα συνέβησαν στην Ελληνική Επικράτεια αλλά και σε Έλληνες πολίτες».
Όπως μας είπε, ακόμα δεν υπάρχει σαφής εικόνα και για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο πλοίο, αλλά και για τι συνθήκες , υπό τι οποίες ξεκίνησε η τραγωδία ανοιχτά της Αδριατικής.
Στο εσωτερικό του πλοίου κατά τις πρώτες μαρτυρίες ,υπήρξε πραγματική κόλαση φωτιάς και είναι πιθανό δεκάδες άνθρωποι,εγκλωβισμένοι η φοβισμένοι να έριξαν απο κατώταρα σημεία του πλοίου βάρκα η βάρκες και να πήδηξαν μαζί με αυτές στη θάλασσα με άγνωστη ακόμα την τύχη τους…
Ο κ.Βαρβιτσιώτης μας είπε οτι ερευνάται πολύ σοβαρά αυτό το ενδεχόμενο,το οποίο προέκυψε απο μαρτυρίες διασωθέντων.
Ακριβή αριθμό των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους θα έχουν οι αρχές όταν ολοκληρωθεί η έρευνα στο εσωτερικό του αχανούς και διαλυμένου απο τη φωτιά πλοίου.
Στο “εξωτερικό” η κατάσταση εξακολουθεί να είναι χαώδης.
Μαρτυρίες Ελλήνων διασωθέντων,όπως ο Γιάννης Βασάλος απο την Αμοργό κάνουν λόγο για το απόλυτο χάος καθώς στη διάσωση κανείς δεν κρατούσε ,ούτε καν απλά στοιχεία(όνομα,ηλικία) των ανθρώπων που επιβιβάζονταν σε κάποιο σωστικό μέσο.
“Είμαι δυο ημέρες σε ένα πάτωμα πλοίου και κανείς δεν έχει ζητήσει,ούτε το όνομά μου,δεν υπάρχω,ούτε εγώ,ούτε η σύντροφός μου που είμαστε μαζί.Ποιός συντονισμός και ποιά βοήθεια;Αυτά τα κράτη πληρώνουμε με φόρους για να είναι δίπλα μας με μηχανισμούς βοήθειας;” είπε ο κ.Βασσάλος
Το πρόβλημα σο εξωτερικό είναι ,η προφανής παράνομη φόρτωση του πλοίου με υπαράριθμα αυτοκίνητα,με επικίνδυνα φορτία ,σε μέρη που δεν θα έπρεπε και με αδήλωτους επιβάτες.
Οι πρώτες περιπτώσεις αφορούν την συμπεριφορά του πλοιάρχου και της πλοιοκτήτριας εταιρείας.Ο πλοίαρχος είναι Ιταλός και το ίδιο και η εταιρεία.Ηδη οι Ιταλοί ανακοίνωσαν οτι ασκήθηκαν βαρύτατες ποινικές διώξεις και στον πλοίαρχο και στην εταιρεία για της χαμένες ζωές που μπορεί να ξεπερνούν και τις 50,αν επαληθευτούν οι συγκεχυμένες και προερχόμενες απο μαρτυρίες πληροφορίες…
Ναυλώτρια εταιρεία είναι η ελληνική ΑΝΕΚ,η οποία και δεν ομιλεί παρά ελάχιστα και κανείς σχεδόν στα ελληνικά ΜΜΕ δεν ασχολείται μαζί της.Εχει ευθύνη για τον τρόπο λειτουργίας ,φόρτωσης και μεταφοράς η τα έκανε με ευθύνη του όλα ο πλοίαρχος;
Στο ερώτημα αυτό θα απαντήσει προφανώς η έρευνα που προανήγγειλε μέσω της δήλωσής του στα “ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ” ο Υπουργός Ναυτιλίας.
Εντυπωσιακά μικρός είναι ο χρόνος που αφιερώνουν στο δυστύχημα πρωτοκλασσάτα στελέχη όλων των Κομμάτων,τα οποία φαίνεται να έχουν το μυαλό τους μόνο στις εκλογές.
Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι κατά τη συζήτηση που είχαμε με τον Υπουργό Ναυτιλίας σήμερα,στο τέλος τον ρωτήσαμε “τι γίνεται με τις εκλογές” και μας απάντησε :
“Τι είναι αυτό;”
Όσο και αν μοιάζει υπερβολή,τουλάχιστον την ώρα την τραγωδίας δεν θέλησε να πει λέξη για την προεκλογική διαδικασία.
Εκτύπωση e-mail