Φινάλε στο Top Gear μετά από 13 χρόνια

ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΤΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΕΑ ΕΚΠΟΜΠΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ NETFLIX

tgfinsl
Με ένα γλυκόπικρο φινάλε, μετά από 13 χρόνια και 22 συνολικά σεζόν, το δημοφιλέστερο αυτοκινητιστικό πρόγραμμα, το Top Gear του BBC έριξε εχθές το βράδυ αυλαία με ένα αποχαιρετιστήριο επεισόδιο, στο οποίο προβλήθηκαν φιλμ και πλάνα της – μη ολοκληρωμένης – 22ης σεζόν. Γράφει ο Φίλιππος Ντάσκας

Στο – παντελώς άδειο από κόσμο – στούντιο, οι δύο παρουσιαστές της εκπομπής Richard Hammond και James May υποδέχθηκαν τους τηλεθεατές χωρίς τον τρίτο της παρέας, το “enfant terrible” Jeremy Clarkson, του οποίου το συμβόλαιο δεν ανανεώθηκε τον περασμένο Μάρτιο, έπειτα από συμπλοκή του με έναν από τους παραγωγούς της εκπομπής. Νωρίτερα τον Ιούνιο αλλά και το Μάιο, και οι δύο συμπαρουσιαστές του αρνήθηκαν να συνεχίσουν στο τιμόνι του Top Gear με κάποιον αντικαταστάτη, παρά τα συμβόλαια αξίας 4 εκατομμυρίων λιρών, που τους προσφέρθηκαν.

Μοναδική παρέα τους στα καταθλιπτικά πλάνα του στούντιο, ένας ψεύτικος ελέφαντας δύο μέτρων, τον οποίον ονόμασαν “Jeremy”, παραπέμποντας στη γνωστή αγγλική φράση “the elephant in the room”, που σε ελεύθερη απόδοση σημαίνει κάτι προφανές που γνωρίζουν όλοι, αλλά για το οποίο δεν μιλά κανείς. Σε κάποιες στιγμές, στα λιγοστά links που μαγνητοσκοπήθηκαν με αποκλειστικό στόχο να συνδεθούν τα διάφορα τμήματα των φιλμ, ο ελέφαντας έδειξε τα… οπίσθιά του, πιθανώς ως ένα μήνυμα προς το BBC, χρησιμοποιώντας την αίσθηση του χιούμορ στην οποία μας έχουν συνηθίσει.

Στο τέλος της 70λεπτης εκπομπής, οι δύο παρουσιαστές, εμφανώς αμήχανοι αποχαιρέτησαν οριστικά τους τηλεθεατές με την ευχή “Goodbye” (χρησιμοποιείται για οριστικό αποχαιρετισμό, προφανώς αυτής της εποχής του Top Gear), ενώ οι φήμες μιλούν για επικείμενη ανακοίνωση μιας νέας συμφωνίας της τριάδας με το Netflix, τις αμέσως επόμενες ημέρες. Με τους τίτλους τέλους να κυλούν χωρίς μουσική (και με το όνομα του παραγωγού να συνυπάρχει με αυτό του Clarkson), αυτή η εποχή του Top Gear έφτασε στο τέλος της.

Όπως ωστόσο έχει ανακοινωθεί από το BBC, το Top Gear θα επιστρέψει την άνοιξη του 2016, ενώ στο τιμόνι θα βρίσκεται ο ραδιοφωνικός παραγωγός του οργανισμού, Chris Evans. Πάντως, στο “νέο” Top Gear δεν θα βρίσκονται ούτε οι τωρινοί παρουσιαστές, ούτε ο executive producer Andy Wilman (που υπέβαλλε παραίτηση τον περασμένο μήνα), ούτε και ο παραγωγός που συνεπλάκη με τον Clarkson, ο οποίος έχει μετατεθεί σε άλλη εκπομπή του BBC.

Από εδώ και πέρα, το κείμενο έρχεται μαζί με προειδοποίηση για spoilers, οπότε προχωράτε με δική σας ευθύνη!

Γυρίζοντας στο περιεχόμενο των φιλμ, η πρώτη περιπέτεια της βραδιάς ήρθε με τους τρεις παρουσιαστές να επιλέγουν παλιά κάμπριο της δεκαετίας του ’70, με τον Clarkson να επιλέγει (συμπτωματικά επίκαιρο) ένα Fiat 124 Spider (αμερικανικών προδιαγραφών, που σύντομα το επανέφερε σε spec εργοστασίου), τον Hammond να επιλέγει ένα (κουπέ) MG B GT και τον May ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον (και επιρρεπές σε βλάβες) Peugeot 304 Décapotable.

Οι περιπέτειές τους περιελάμβαναν την εύρεση παμπ με οδήγηση για πολλά χιλιόμετρα, την παρουσία τους σε φεστιβάλ αγώνων ιαπωνικών αυτοκινήτων αλλά και το πόσες βλάβες πρόκειται να παρουσιάσουν τα οχήματά τους στη διαδρομή. Νικητής αναδείχθηκε ο Hammond με το MG B, ωστόσο το βραβείο του ήταν κάθε άλλο παρά αξιοζήλευτο: δέθηκε όρθιος στο πάνω φτερό ενός ακροβατικού διπλάνου, ουρλιάζοντας καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης, σε μια από τις πιο αστείες στιγμές του επεισοδίου.

Το δεύτερο φιλμ αφορούσε στην αγορά τριών εκτός δρόμου οχημάτων με μέγιστο μπάτζετ τις 250 λίρες (περίπου 350 ευρώ), με τον Clarkson να επιλέγει ένα Vauxhall Frontera (έκπληξη, με δεδομένη τη σχετική του αντιπάθεια για τη μάρκα), τον May ένα Mitsubishi Shogun Pinin (στα μέρη μας ονομάζεται Pajero Pinin) και τον Hammond ένα παλιό Jeep Cherokee.

Ως συνήθως, οι προκλήσεις που τέθηκαν είχαν αρκετό γέλιο, με λαμπρές στιγμές το τεστ φρεναρίσματος (που έληξε ιδιαίτερα υγρά για τον May), την προσπάθεια του Hammond να ενεργοποιήσει την τετρακίνηση χοροπηδώντας πάνω στο λεβιέ που δεν κινούνταν, αλλά και τον 71ο ξάδερφο του Stig, που, σε αντίθεση με τον ορίτζιναλ, δεν επιτέθηκε με ιδιαίτερη θέρμη στο πεντάλ του γκαζιού στο Sportage που οδηγούσε.

Χαρακτηριστικές πινελιές του Top Gear έκαναν την εμφάνισή τους, όπως η συστηματική καταστροφή των τροχόσπιτων που χρησιμοποιήθηκαν, το πιο ενήλικο χιούμορ (με χαρακτηριστικότερες τις ζάντες με βραχίονες… ανδρικά μόρια), ενώ εντύπωση έκανε η ατάκα του Clarkson, κάνοντας χιούμορ έχοντας κολλήσει πάνω στις όχθες του ποταμού, “μισώ να δουλεύω στο Top Gear”.

Εκτύπωση Εκτύπωση e-mail e-mail