25 Μαρ 2016
Το πρώτο καθαρά ιταλικό SUV τα έχει όλα: κουπέ εμφάνιση, πλούσιο εσωτερικό κόσμο, σπορ στήσιμο και καταιγιστικές επιδόσεις από τους 430 ίππους το Twin Turbo V6

Maserati Levante (2017): Οι Ιταλοί πρωτοέρχονται (στα SUV)

news Image

Η Maserati έχει μία πλούσια ιστορία ονοματοδοσίας ανέμων: οι Ghibli, Mistral και Bora είναι τρία από τα ονόματα που δημιουργούν συνειρμούς ταχύτητας και, πλέον, ήρθε η ώρα να προστεθεί και ένα καινούριο: η νέα Levante.

Του Φίλιππου Ντάσκα

Προφανώς και η Porsche, μία άλλη φίρμα σπορ αυτοκινήτων, επέλεξε για το πρώτο δικό της SUV μία ονομασία "καυτού" πιπεριού, και έτσι γεννήθηκε η - πολλαπλώς συκοφαντημένη χωρίς να φταίει στην Ελλάδα - Cayenne. Αλλά η Maserati (και κυρίως τα αφεντικά της στην FCA) ξέρει πλέον πως δεν αρκεί ένα "καυτό" όνομα και μια ωραία νότα της εξάτμισης για να πετύχεις στα premium μοντέλα. Οι Ghibli και Quattroporte απέδειξαν αυτό το γεγονός εμφατικά, ειδικά στις ΗΠΑ, όπου η εμπορική τους πορεία δεν είναι και... διαστημική.

Και εν πολλοίς, οι κριτικές που ακούγονται από την άλλη όχθη του Ατλαντικού, δεν είναι πως τα δύο αυτά μοντέλα είναι παρωχημένα, ή ότι δεν είναι διασκεδαστικά, ή ότι δεν είναι καλοστημένα. Κάθε άλλο μάλιστα, οι ειδικός Τύπος των ΗΠΑ εξαίρει τις αρετές τους στο δρόμο. Το πρόβλημα είναι το περιτύλιγμα. Τα συστήματα που θα κάνουν το αυτοκίνητο να "αξίζει" τα premium λεφτά του. Το infotainment, ή εν πάση περιπτώσει τα λεγόμενα "gimmicks". Τα παιχνιδάκια που σε κάνουν να νιώθεις καλύτερα από το να οδηγείς ένα Skoda, για παράδειγμα.

Η υπόσχεση της Maserati με τη Levante λοιπόν, είναι ότι θα είναι, σίγουρα, "τα πάντα όλα". Και προφανώς, αν καταφέρουμε να την οδηγήσουμε - κάποτε - θα μπορέσουμε να το πιστοποιήσουμε αυτό πλήρως, προς το παρόν μπορούμε να το κάνουμε στα χαρτιά.

Εμφανισιακά λοιπόν, η Levante είναι χωρίς αμφιβολία Maserati, με κάποια plot twists. Είναι περισσότερο κουπέ από SUV, με την έντονη κλίση της οροφής πίσω να θυμίζει περισσότερο Macan ή X6 από Cayenne. Η γιγαντιαία μάσκα της μπροστά είναι πλέον της μόδας για οποιοδήποτε premium ή σπορ αυτοκίνητο και είναι υποκειμενικό στοιχείο, ωστόσο η πίσω της όψη είναι αρκετά κομψή και όσο σπορ πρέπει, με τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης.

Το εσωτερικό είναι τυπικά ιταλικό, με ευχάριστη (αν και γερμανικά συντηρητική) σχεδίαση του ταμπλώ, διανθισμένο με δερμάτινες επενδύσεις σε ενδιαφέροντες χρωματικούς συνδυασμούς και όμορφες πινελιές πολυτέλειας, όπως τον ουρανό σε επένδυση Alcantara.

Μηχανικά, οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια εμπρός και ανάρτηση πέντε συνδέσμων πίσω (αμφότερες με τη χρήση αλουμινίου) με ειδικά αμορτισέρ Skyhook ελεγχόμενα ηλεκτρονικά, ενώ διαθέσιμο είναι επίσης το σύστημα τετρακίνησης Q4.

Η Maserati υπερτονίζει πως η νέα Levante διαθέτει τον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή της κατηγορίας της που, σε συνδυασμό με την τέλεια 50-50 κατανομή του βάρους εμπρός-πίσω και το χαμηλό κέντρο βάρους έχουν πολλαπλά οφέλη. Το προφανές, είναι η σπορ οδική συμπεριφορά που έρχεται χάρη και στους V6 διπλού τούρμπο κινητήρες, σε 350 και 430 ίππους, με 0-100 σε 6.0 δλ. και 5.2 δλ. αντίστοιχα, με 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Το δεύτερο όφελος, είναι η δυνατότητα οικονομικής οδήγησης (όχι ότι ο ιδιοκτήτης μιας Maserati θα απασχοληθεί ιδιαίτερα από αυτό) χάρη στη χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση αλλά και στον τρίλιτρο V6 τούρμποντιζελ των 275 ίππων που φέρνει το 0-100 σε περίπου 7 δλ. αλλά, πιο σωστά, τα 100 χλμ. σε λιγότερο από 7.2 λίτρα καυσίμου.

Το κιτ που λέγαμε προηγουμένως; Εδώ ξεκινάμε. Έχουμε και λέμε: Adaptive Cruise Control με αισθητήρα σύγκρουσης και ημιαυτόματο φρενάρισμα, LDWS για να δονείται το τιμόνι όταν ο οδηγός ξεφεύγει από τη λωρίδα του, κάμερα Surround View και το νέο ηχοσύστημα Maserati Touch Control Plus, με οθόνη αφής 8.4 ιντσών, ψηφιακό ραδιόφωνο, σύνδεση στο δίκτυο και online υπηρεσίες εν κινήσει, συμβατότητα με λειτουργίες mirroring για smartphones (και με τη Siri) και 8 ηχεία. Προαιρετικά διατίθεται και λειτουργία πλοήγησης, αλλά και ηχοσύστημα της Harman Kardon με ενισχυτή 900 βατ και 14 ηχεία αλλά και το κορυφαίο ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins με 17 ηχεία και ενισχυτή 1280 βατ., Μαζί, Hill Descent Control για την υποβοήθηση σε κατωφέρειες, ξεκλείδωμα χωρίς κλειδί, ηλεκτρική πόρτα για το χώρο αποσκευών.

Αλλά το κιτ δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ο twin turbo V6 των 430 ίππων. Με τα 580Nm ροπής. Και την - αδιαμφισβήτητη - υπέροχη μελωδία της εξάτμισης.

Στα ίχνη εγκληματικής οργάνωσης ο Υπουργός Τσιρώνης
Το 2008 διαπίστωσαν οι επιθεωρητές επικίνδυνα για την υγεία εγκλήματα - Για επτά χρόνια συγκάλυπταν οι κρατικές υπηρεσίες την παράνομη λειτουργία
Στα ίχνη εγκληματικής οργάνωσης ο Υπουργός Τσιρώνης
Το 2008 διαπίστωσαν οι επιθεωρητές επικίνδυνα για την υγεία εγκλήματα - Για επτά χρόνια συγκάλυπταν οι κρατικές υπηρεσίες την παράνομη λειτουργία