Του Γιάννη Ντάσκα
» …αμώ τα σπίτια αυτών που πήραν απόφαση να διορίσουν πιλότο έναν 26χρονο και μάλιστα ψυχασθενή»!
Αυτοί πρέπει να είναι ο στόχος για αγωγές και μηνύσεις, απο τους εκατοντάδες συγγενείς των 151 ανθρώπων,ους οποίους δολοφόνησε το βλαμμένο με το όνομα Αντρέας Λουντιτζ.
Ο Εισαγγελέας που ερευνά την τραγωδία στις Άλπεις αποφάνθηκε ότι ο 28χρονος,ο οποίος έχει περίπου 600 ώρες πτήσης,άρα ανέβηκε σε πιλοτήριο απο τα 25-26 του χρόνια,κλείδωσε αρχικά έξω απο το πιλοτήριο τον έμπειρο σε πτήσεις συγκυβερνήτη. Ύστερα έβαλε το αεροπλάνο σε καθοδική πορεία για να συντριβεί στις Άλπεις και βασάνιζε επί περίπου 15 λεπτά απάνθρωπα, όλους τους 151 επιβάτες και πλήρωμα,καθώς είχαν ΟΛΟΙ καταλάβει, ότι το αεροπλάνο οδηγείται σε συντριβή στο βουνό…
Τα κουτιά του αεροπλάνου κατέγραψαν τα ουρλιαχτά και την προσπάθεια του πληρώματος να ΣΠΑΣΕΙ την πόρτα του πιλοτηρίου και να ακινητοποιήσει τον ψυχασθενή. Η τραγική ειρωνεία είναι ότι οι πόρτες του πιλοτηρίου ασφαλίζουν από μέσα για τον κίνδυνο να εισβάλλουν αεροπειρατές…
Είναι αρκετές οι αεροπορικές τραγωδίες, που οφείλονται σε απόφαση κάποιου εκ των πιλότων να θέσει τέρμα στη ζωή του παίρνοντας μαζί του και τόσες ανθρώπινες ζωές.
Οι υπεύθυνοι υποτίθεται ότι έχουν αυξήσει τα μέτρα πρόληψης,δηλαδή έγκαιρης διάγνωσης ψυχικών προβλημάτων στους πιλότους ή θεμάτων, που σχετίζονται με «καμικάζι αυτοκτονίας» για θρησκευτικούς ή πολιτικούς λόγους.
Κατά τους επιστήμονες οι ευαίσθητες ηλικίες πρέπει να παρακολουθούνται ιδιαίτερα και να αποκλείονται απο τα πιλοτήρια ακόμα και ύποπτοι,χωρίς εκδηλωθέντα συμπτώματα παθήσεων.
Έτσι μεγάλες και ασφαλείς εταιρείες αποφεύγουν την πρόσληψη κάποιου, που έχει ακόμα και απλή προβληματική συμπεριφορά.
«Εάν κάποιος φαίνεται ανεξήγητα λιγομίλητος η ανεξήγητα χαρούμενος ,ακόμα και αν οι ιατρικές εξετάσεις του είναι καλές δεν προσλαμβάνεται σε θέση ευαίσθητη,όπως είναι τα πληρώματα αεροσκαφών» μας είπε στέλεχος της (πρώην) Ολυμπιακής και πρόσθεσε ότι «παλαιότερα στην Ολυμπιακή και απλή υποψία να υπήρχε παράλληλα με ΑΡΙΣΤΕΣ εξετάσεις δεν ανέβαινε στο αεροπλάνο ο «ύποπτος» όσα μέσα και αν έβαζε,ούτε μάθαινε ποτέ ποιός και γιατί «σημάδεψε» το φάκελο του.»
Τα πράγματα άλλαξαν για δύο ,κυρίως,λόγους.
- Πρώτον : οι προσφυγές στα δικαστήρια γίνονται σε άλλες βάσεις και ιδιωτικές εταιρείες υποχρεώνονται να αιτιολογούν και το παραμικρό.Με δεδομένο ότι ευκολότερα παίρνουν πια σχεδόν όλοι πιστοποιητικά απόλυτης υγείας σε κάθε τομέα,πολύ δύσκολα μπορεί να γραφεί από επιστήμονα «υποψία» ψυχικού νοσήματος η να επισημανθεί «υπόβαθρο για ανάπτυξη ψυχικού νοσήματος».Πέρα από αυτά είναι και τα «μέσα».Ολο και ευκολότερα μπορεί να πάρει κανείς υποστήριξη, από κάποιον που έχει επιρροή σε μια εταιρεία με κάποιο ¨μέσον» η να πάρει «πτυχίο άριστο».
Είναι πολλές οι περιπτώσεις εμφάνισης ακόμα και πλαστών πτυχίων,τα οποία υποστηρίζουν στοιχειώδεις γνώσεις απο κάποια τεχνική εκπαίδευση και με το πλαστό πτυχίο φτάνει κανείς στην κορφή. - Δεύτερον:το κόστος.
«Γιατί να πάρω ένα γιατρό η ένα δικηγόρο ή ένα μηχανικό,ο οποίος στα 35 του τέλειωσε λαμπρές σπουδές και πρέπει να τον πληρώσω ανάλογα και να μην πάρω κάποιον απο μια σχολή τριτοκοσμικής χώρας που έμαθε τα στοιχειώδη;»
είχε ρωτήσει ρητορικά πριν μερικά χρόνια κάποιος μεγαλοεπιχειρηματίας σε μια φιλική συζήτηση για «έλεγχο του υψηλού κόστους».
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία «Λουφτχάνσα» θεωρείται απο τις πιο ασφαλείς, ως τώρα. Οι τιμές της όμως δεν συγκρίνονται με τις χαμηλές τιμές των εταιρειών χαμηλού κόστους. Οι εταιρείες αυτές έκοψαν βαλίτσες,φαγητό,νερό,καφέ και προσλαμβάνουν «πιτσιρίκια» γιατί το κόστος μισθοδοσίας είναι μισό ή το ένα τρίτο σε σχέση με τον έμπειρο.
Ο νεαρός αυτός στοίχιζε σίγουρα πολύ λιγότερο, από τον συνάδελφό του,τον οποίο κλείδωσε απέξω και η εταιρεία αυτή που είναι θυγατρική της «Λουφτχάνσα» σίγουρα τον επέλεξε με το κόστος και όχι την πραγματική του αξία.
«Να ερευνήσετε τις ηλικίες των πληρωμάτων σε εταιρείες χαμηλού κόστους.Θα βρείτε είτε πολύ νεαρούς στην πλειοψηφία,είτε …συνταξιούχους,είτε κάποιους «κομμένους” από άλλες εταιρείες.Οταν δείτε το κοστολόγιο θα καταλάβετε» μας είπε έμπειρος σε αυτά τα θέματα.
Σ αυτήν την περίπτωση μαζικής δολοφονίας βρισκόμαστε στην τραγωδία των Αλπεων.
Και δεν είναι παρηγοριά ότι κάθε μέρα γίνονται χιλιάδες πτήσεις και επομένως να πέφτει μία την …εβδομάδα δεν αφαιρεί απο το αεροπλάνο τον χαρακτήρα του ασφαλέστερου μέσου μεταφοράς.
Όσο πιο ανεξέλεγκτος είναι ο ανταγωνισμός,τόσο πιο πολύ θα επιχειρούν οι κερδοσκόποι τα ρίσκα για να προλάβουν να κερδίσουν. Σήμερα οι τιμωρίες των θυτών γίνονται όλο και μικρότερες γιατί εξοικονομούν χώρους στις φυλακές,κερδίζουν οι δικηγόροι,έχουν δουλειά οι επιστήμονες στις μελέτες τους κλπ.Τα εγκλήματα όλο και αυξάνονται.Ο Νορβηγός Μπρεϊβικ δολοφόνησε μαζικά 77 άτομα για λόγους πολιτικής καθαρότητας.Σκότωσε δηλαδή λιγότερους από όσους ο ψυχασθενής Λούτιτζ,του οποίου κρύβουν και το όνομα για να μην προσβληθεί η…μνήμη του και να μην αισθανθούν άσχημα οι γονείς του.
Σε αυτή την αθλιότητα φτάσαμε στην εποχή μας.Να είναι παντού οι φωτογραφίες και οι προσωπικές ιστορίες των τραγικών θυμάτων και του ψυχασθενούς δολοφόνου να μπαίνει με ¨»ατομικό ρίσκο» διότι δεν επιτρέπεται αφού δεν δικάστηκε αμετάκλητα.
Αυτή η κοινωνία προστατεύεται όλο και λιγότερο και αυτό δεν μπορεί να συνεχισθεί για πολύ…
Φτάνουν στο σημείο να απαγορεύουν να δημοσιεύεται όνομα κατηγορούμενου παρότι η δίκη είναι δημόσια!!!Τι νόημα έχει τότε η δημόσια δίκη;
Προφανές είναι ότι θέλουν να προστατεύουν τους επώνυμους εξουσιαστές.Να μαθαίνουν μόνο όσοι βρίσκονται εκείνη την ώρα στο δικαστήριο και όχι η κοινωνία δια της δημοσιότητας.
Αυτό όμως είναι παραβίαση της δημοσιότητας της δίκης,αν και η δημοσιότητα αποσκοπεί στην προστασία του κοινωνικού συνόλου και στην ικανοποίηση του δεδικαιολογημένου ενδιαφέροντος να πληροφορείται και άρα να παρακολουθεί ως αθωώνονται σκανδαλωδώς καί όσοι έχουν τα «μέσα».
«…Εκπρόσωπος της Lufthansa (η μητρική εταιρεία της Germanwings) δήλωσε πως ο συγκυβερνήτης είχε διακόψει για μεγάλο χρονικό διάστημα την εκπαίδευσή του, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει το λόγο.
Την ίδια στιγμή, πρόσθεσε ότι οι κυβερνήτες υποβάλλονται σε ετήσιες ιατρικές εξετάσεις, αλλά όχι σε ειδικά ψυχολογικά τεστ μετά την εκπαίδευση.
Ερωτηθείς για τα ψυχολογικά τεστ, ο εκπρόσωπος της γερμανικής αεροπορικής εταιρίας απάντησε πως η διαδικασία προβλέπει πολλά τέτοια τεστ κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, ενώ είπε ότι δεν πραγματοποιείται διερεύνηση γύρω από το οικογενειακό περιβάλλον του κάθε κυβερνήτη.
Σχετικά με τα σενάρια που κυκλοφορούν για την τραγωδία, ο εκπρόσωπος της Lufthansa απέρριψε την υπόθεση της τρομοκρατικής ενέργειας.
Όσο για τη συνομιλία ανάμεσα στους δύο όσο βρίσκονταν αμφότεροι στο πιλοτήριο και όπως καταγράφηκε, δήλωσε πως ο κυβερνήτης ακούγεται να λέει στον συγκυβερνήτη «τώρα έχεις τον έλεγχο».
Εκτύπωση e-mail