Σάββατο - 18 Νοεμβρίου 2017

Το Dieselgate "σκοτώνει" τα Scirocco και Beetle;

Το Dieselgate "σκοτώνει" τα Scirocco και Beetle;

Αν και μιλάμε για δύο από τα γνωστότερα ονόματα στην ιστορία της αυτοκίνησης, η δική τους ιστορία δεν φαίνεται να έχει καλό τέλος - για την τρέχουσα γενιά τουλάχιστον.

Ο λόγος για τα Volkswagen Beetle και Scirocco τα οποία αν και βοήθησαν τη γερμανική εταιρεία να προσελκύσει ένα νεότερο σε ηλικία κοινό, τώρα φαίνεται πως πέφτουν θύμα του σκανδάλου παράνομου λογισμικού μείωσης των εκπομπών ρύπων, γνωστό και ως "Dieselgate", το οποίο έχει ήδη κοστίσει σχεδόν 15 δις δολάρια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Μολονότι o όμιλος Volkswagen φαίνεται να έχει ήδη ξεπεράσει τη ζημιά στην εικόνα του αλλά και στα λειτουργικά του αποτελέσματα, με σημαντική αύξηση τόσο των πωλήσεών του, όσο και της κερδοφορίας του, δεν ισχύει το ίδιο και για τη μάρκα Volkswagen, για την οποία η διοίκηση σχεδιάζει τον εξορθολογισμό της γκάμας για τον περιορισμό του κόστους καθώς και τη στροφή της από τους κινητήρες πετρελαίου στην ηλεκτροκίνηση με τη νέα γκάμα ID.

Το υψηλό κόστος εξέλιξης της νέας τεχνολογίας σημαίνει πως δεν υπάρχει πλέον περιθώριο συντήρησης niche μοντέλων, όπως είναι τα Scirocco και Beetle, οι συνολικές πωλήσεις των οποίων για το 2016 βρίσκονται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις του Scirocco για το 2016 ανήλθαν σε περίπου 11.000 μονάδες, με τον αριθμό να υπερδιπλασιάζεται σχεδόν για το Beetle, στις 25.000 μονάδες. Σύμφωνα με τον Dr. Arno Antlitz, μέλος του ΔΣ της εταιρείας, "τα Beetle και Scirocco αντιπροσωπεύουν μία συναισθηματική και ελκυστική κλάση οχημάτων, αλλά ο σχεδιασμός της VW δεν είναι πάντα η συνέχιση μοντέλων από τη μία γενιά στην επόμενη". Συνεχίζοντας, ο Dr. Antlitz ανέφερε πως τόσο η επερχόμενη γκάμα ηλεκτρικών ID όσο και το νέο Arteon (σ.σ. παίρνει τη θέση του Passat CC στη γκάμα ως το νέο τετράθυρο κουπέ) μπορούν να καλύψουν το κενό των μοντέλων που απευθύνονται στο συναίσθημα στη γκάμα.

Τα δύο μοντέλα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα, η οποία αποτελεί μια εξελιγμένη εκδοχή της πλατφόρμας του προηγούμενου Golf GTi ενώ και μεταξύ τους μοιράζονται αρκετά εξαρτήματα όπως και τη γκάμα των κινητήρων. Ωστόσο, αν και η κλειστή έκδοση του Beetle φαίνεται να αντιμετωπίζει τη γκιλοτίνα, δεν ισχύει το ίδιο για την κάμπριο, που φαίνεται πως θα συνεχίσει να παράγεται, όντας το μόνο ανοιχτό μοντέλο στη γκάμα της VW έπειτα από το "κόψιμο" του Golf Cabrio πέρυσι.

Στα βίντεο που ακολουθούν μπορείτε να δείτε το νέο Volkswagen Arteon στους δρόμους του Βερολίνου, όπως και το concept του νέου ηλεκτρικού SUV, I.D. CROZZ, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Σαγκάης. 

 

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ

Τα Ντοκουμέντα είναι μια δημοσιογραφική ιστοσελίδα ειδήσεων, ερευνών, αποκαλύψεων και απόψεων, με την επιμέλεια του Γιάννη Ντάσκα.

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Newsletter

Συμπλήρωσε το e-mail σου και θα λαμβάνεις κάθε Πέμπτη το εβδομαδιαίο newsletter του ntokoumenta.gr με όλα τα νέα της Ελλάδας