Παρασκευή - 24 Νοεμβρίου 2017

Το νέο Audi A8 βάζει στο στόχαστρο την S-Class με ανεβασμένη τεχνολογία και περισσότερο... ηλεκτρισμό

Το νέο Audi A8 βάζει στο στόχαστρο την S-Class με ανεβασμένη τεχνολογία και περισσότερο... ηλεκτρισμό

Σε μία κατηγορία που κυριαρχείται από τη Mercedes-Benz S-Class (και πλέον και τα Mercedes-Maybach παράγωγά της), οι ανταγωνιστές της, όπως η BMW 7 και το Audi A8 είχαν ανέκαθεν ιδιαίτερα δύσκολο έργο προκειμένου όχι να την ξεπεράσουν, αλλά απλά και μόνο για την ακολουθήσουν. Τώρα, η Audi ελπίζει σε καλύτερη τύχη με το νέο A8, ένα τεχνολογικό showcase της φίρμας που έρχεται να διεκδικήσει πολύ καλύτερη τύχη στα μεγάλα πολυτελή σεντάν.

Τώρα, για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπιζε το προηγούμενο Α8 ήταν ότι δεν έμοιαζε με Α8. Αντίθετα, έμοιαζε με Α4 κι αυτό δεν είναι ένα καλό ξεκίνημα για ένα πολύ ακριβότερο και - θεωρητικά - πιο ξεχωριστό αυτοκίνητο. Η Audi παραδέχεται το λάθος, γι' αυτό και το Α8 ντεμπουτάρει μία ολοκαίνουρια σχεδιαστική γλώσσα - μην περιμένετε δραματικές αλλαγές, αλλά σίγουρα το νέο Α8 είναι πολύ πιο εντυπωσιακό από το απερχόμενο, με λεπτομέρειες όπως η τεράστια Singleframe γρίλια του και τα OLED φωτιστικά σώματα να τραβούν την προσοχή. Μία τσάκιση κάτω από τα παράθυρα αλλά και τα στενόμακρα φώτα πίσω τονίζουν το μήκος αλλά και το πλάτος, αντίστοιχα, ωστόσο ακόμα μεγαλύτερη έμφαση έχει δοθεί στο εσωτερικό.

Ένα εσωτερικό με καθαρότητα στο design και ιδιαίτερα αναβαθμισμένη ποιότητα, συγχρόνως πολύ πιο ομοιογενές και με σαφώς περισσότερη τεχνολογία. Τα μπουτόν αφής που είδαμε πρώτα στο πρωτότυπο Prologue αντικαθιστούν πολλούς διακόπτες τόσο για τα φωτιστικά σώματα, όσο και για τον κλιματισμό. Στο μέτωπο του infotainment, ο εταίρος της Audi, η γνωστή μας NVIDIA προσφέρει για το νέο MMI μία τετραπύρηνη μονάδα επεξεργαστή με πολύ δυνατότερα γραφικά, συνδυαζόμενα με τεχνολογίες VoLTE και Wi-Fi προσφέροντας ταχύτητες download της τάξης των 300 MBps και αυξημένες δυνατότητες οδηγικών ρυθμίσεων.

Μία τριάδα από σένσορες, στην οποία περιλαμβάνεται και, σε παγκόσμια πρώτη, ένα laser scanner 80 μέτρων που βελτιώνει την απόκριση των συστημάτων εντοπισμού εμποδίων και αυτόματης πέδησης ακόμα και σε συνθήκες χαμηλότερης ορατότητας. Αντίστοιχα το νέο Α8 διαθέτει πολλά περισσότερα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, έχοντας μάλιστα και τη δυνατότητα να παρκάρει μόνο του σε γκαράζ, χωρίς την παρουσία οδηγού, με ένα πάτημα του κουμπιού.

Θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες για τα ηλεκτρονικά συστήματα του Α8 και, ενώ αναμφίβολα έχουν τη σημασία τους, για τη συνέχεια θα προτιμήσουμε κάτι πιο αναλογικό, οπότε περνάμε στα μοτέρ. Εκεί, όπου συναντάμε έξι συνολικά επιλογές, ξεκινώντας από δύο κινητήρες ντίζελ στα 3.0 και 4.0 λίτρα (V6 και V8 αντίστοιχα), απόδοσης 286 και 435 ίππων, αν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι βενζινοκινητήρες όπου βρίσκουμε και πάλι έναν TFSI V6 3.0 λίτρων απόδοσης 340 ίππων στη βάση της γκάμας. Ανεβαίνοντας, ο 4.0 TFSI V8 των 460 ίππων υπόσχεται ακόμα περισσότερες επιδόσεις, ενώ στην απόλυτη κορυφή βρίσκεται ο 6.0λιτρος W12 απόδοσης 585 ίππων για την έκδοση με το μακρύτερο μεταξόνιο. Τα 800 Nm ροπής του συνδυάζονται και με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, που σε συνθήκες μη απαιτητικές τον καθιστούν από δωδεκακύλινδρο, εξακύλινδρο, μειώνοντας αισθητά την κατανάλωση.

Τη γκάμα ολοκληρώνει η νέα έκδοση A8 L e-tron quattro, που συνδυάζει τον 3.0λιτρο TFSI με ηλεκτροκινητήρα σε υβριδική διάταξη, μαζί με 8-τάχυτο κιβώτιο tiptronic, για συνδυασμένη απόδοση σχεδόν 450 ίππων. Το ενδιαφέρον εν προκειμένω είναι το νέο σύστημα Audi Wireless Charging, που συνίσταται σε μία ειδική επιδαπέδια βάση, που σηκώνεται αυτόματα όταν το Α8 είναι παρκαρισμένο και φορτίζει ανέπαφα, μέσω του εμπρόσθιου άξονα, τις μπαταρίες του συστήματος. Φυσικά, το νέο Α8 δεν θα διαθέτει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με την αποκλειστικότητα να φυλάγεται για το επερχόμενο - και αποκλειστικά ηλεκτρικό - Α9 e-tron, στο οποίο σίγουρα αυτές οι τεχνολογίες θα έχουν ακόμα περισσότερο νόημα.

Το νέο Audi A8 θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία το φθινόπωρο, μετά την Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, με τις τιμές για τη γερμανική αγορά να ξεκινούν από 90.600 ευρώ (94.100 για το A8 L). Στο μεταξύ, αν ξέρετε γερμανικά, μπορείτε στη συνέχεια να παρακολουθήσετε ένα βίντεο της Audi για το νέο A8, όπου πρωταγωνιστεί ο γνωστός σχολιαστής μηχανοκίνητου αθλητισμού, Martin Haven.

 

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ

Τα Ντοκουμέντα είναι μια δημοσιογραφική ιστοσελίδα ειδήσεων, ερευνών, αποκαλύψεων και απόψεων, με την επιμέλεια του Γιάννη Ντάσκα.

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Newsletter

Συμπλήρωσε το e-mail σου και θα λαμβάνεις κάθε Πέμπτη το εβδομαδιαίο newsletter του ntokoumenta.gr με όλα τα νέα της Ελλάδας