Κυριακή - 17 Δεκεμβρίου 2017

Vroom! Τα 5+1 καλύτερα supercar όλων των εποχών

Vroom! Τα 5+1 καλύτερα supercar όλων των εποχών

Αποτελούν το υλικό των ονείρων για κάθε ακόλουθο της αυτοκίνησης. Τα supercars, που συχνά αποτελούν halo μοντέλα μίας μάρκας, γίνονται το αντικείμενο του πόθου αποτελώντας τεχνικές επιδείξεις και συναρπάζοντας με το σχεδιασμό και τις καταιγιστικές επιδόσεις τους - στις περισσότερες περιπτώσεις.

Κι εμείς εδώ στα ntokoumenta.gr, αγαπάμε τα supercars και γι' αυτό ψάξαμε και βρήκαμε τα 5+1 καλύτερα υπεραυτοκίνητα όλων των εποχών. Και για να μην παρεξηγηθούμε, αφήσαμε τα hypercars όπως τη Bugatti Veyron εκτός, με στόχο να αποτελέσουν αντικείμενο μελλοντικής λίστας, οπότε χωρίς να χάσουμε χρόνο, ας ξεκινήσουμε την αντίστροφη μέτρηση!

 

#5: Honda NSX (1990-2005)

Το NSX είναι το πρώτο (αλλά όχι και το τελευταίο) supercar της λίστας που προήλθε από μία σχετικά συντηρητική αυτοκινητοβιομηχανία αλλά, πατώντας πάνω στην ιδιαίτερα εξελιγμένη τεχνολογία της, τάραξε τα νερά της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Και δεν θα μπορούσε να κάνει διαφορετικά, όταν η ομάδα της Honda χρησιμοποίησε ως πηγές έμπνευσής της τη Ferrari 328 και το Lockheed F-16 Fighting Falcon – η καθοριστική βέβαια λεπτομέρεια της γέννησής του συνίσταται στη χαρισματική προσωπικότητα του ιδρυτή της Honda, Soichiro Honda που, κατά την παρουσίασή του το 1989, ήταν 82 ετών και εμβληματική φιγούρα μέσα στην εταιρεία.

Το NSX ήταν το αποτέλεσμα μιας απλής ιδέας που γεννήθηκε στην κουλτούρα της Honda των 80s: ο σχεδιασμός και η κατασκευή ενός εξωτικού supercar που θα εγκατέλειπε τους συμβιβασμούς και τις θυσίες στην καθημερινή του χρήση. Και, αν αυτή η ιδέα για ένα supercar από τη Honda μας φαίνεται σήμερα, που έχουμε γνωρίσει τα Type R και τους πολύστροφους VTEC, σχετικά λογική, τη δεκαετία του 1980 η Honda ελάχιστη σύνδεση είχε με τη σπορ οδική συμπεριφορά και τα εξωτικά υπεραυτοκίνητα.

Παρόλα αυτά έπιασε, σε σημείο που παραμένει εξαιρετικά επίκαιρη μέχρι σήμερα, με τη Honda να παρουσιάζει το ολοκαίνουριο – και υβριδικό – NSX.

Με κάποιον τρόπο κατάφεραν να κάνουν ένα βαρετό βίντεο για ένα απίθανο supercar. Τους βγάζουμε το καπέλο γιατί κάτι έπρεπε να είναι βαρετό στο NSX! 

 

#4: Lexus LFA (2010 - 2012)

 

Φανταστείτε να ξεκινάτε την εξέλιξη ενός αυτοκινήτου το 2000, με πρωτότυπα να πραγματοποιούν συνεχώς γύρους στην Πράσινη Κόλαση του Nürburgring, να έχεις φτάσει, μετά από επτά χρόνια σχεδόν στο σημείο να το βγάλεις στην αγορά και ξαφνικά να λες "τέλος το αλουμίνιο από το αμάξωμα, προτιμώ ανθρακόνημα, άρα ξεκινάμε πάλι από το μηδέν". Αν μπορείτε να το φανταστείτε τότε συγχαρητήρια, μπορείτε να αναζητήσετε δουλειά στη Lexus, που αποτελεί την δεύτερη ιαπωνική είσοδο στη λίστα μας με την εξωπραγματική LFA.

Και πάλι από μια - θα έλεγε κανείς ως και βαρετή - αυτοκινητοβιομηχανία που δεν μας είχε συνηθίσει, η LFA είναι ένα τεχνολογικό tour de force. Με τον εντυπωσιακό V10 των 4.8 λίτρων με διπλό VVT-i, η LFA έχει να διαχειριστεί 560 ίππους με κόφτη στις 9.000 στροφές! Ο απίθανος ήχος του, δύο οκτάβες από αυτό το μανιακό ουρλιαχτό που θυμίζει Formula 1, φτάνει στην καμπίνα μέσα από δύο ειδικά σχεδιασμένες εισόδους και χαρίζοντας το 0-100 σε μόλις 3.6 δευτερόλεπτα χάρη και στον εντυπωσιακά χαμηλό χρόνο ανάμεσα στις αλλαγές του σειριακού 6-τάχυτου αυτόματου στα περίπου 150 ms.

Μετά από παραγωγή 500 μονάδων, η LFA πέρασε στην ιστορία χωρίς να σχεδιάζεται αντικαταστάτης γι' αυτό το μοναδικό αστέρι από τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου.

Στα όνειρά μας από το 2010.

 

#3: Lancia Stratos HF (1973 – 1978)

 

Αν σας πούμε την ονομασία Tipo 829 δεν θα σας πάει στο μυαλό ότι μιλάμε για ένα από τα πλέον θρυλικά supercar όλων των εποχών, με πλούσια θητεία στα ράλι φορώντας τα εντυπωσιακά τρικολόρ χρώματα της Alitalia. Η επιμονή του Bertone σε συνεργασία με τη Lancia είχε ως αποτέλεσμα ο φημισμένος Marcello Gandini να σχεδιάσει ένα εντυπωσιακό διθέσιο supercar με σφηνοειδή εμφάνιση με στόχο να αναλάβει την αγωνιστική σκυτάλη από την - πλέον αρκετά πιο ηλικιωμένη - Fulvia.

Κάτω από το καπώ, ο κινητήρας Dino της Ferrari σε V6 μορφή, έχοντας την σημαντική διάκριση να είναι ο μόνος V6 65 μοιρών, με απόδοση 190 ίππων και τις ευλογίες του Enzo Ferrari, που παρείχε 500 μονάδες μετά τη λήξη της παραγωγής της δικής του Dino 246.

Εκεί ωστόσο που η Stratos HF έλαμψε ήταν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Με 18 συνολικά νίκες (οι περισσότερες εκ των οποίων με τον ιταλό Sandro Munari στο τιμόνι, που ταυτίστηκε με τη Stratos), η supercar Lancia έμεινε πλέον στην ιστορία, κάνοντας την πρόσφατη απώλεια της μάρκας ακόμα πιο οδυνηρή για κάθε παθιασμένο με την αυτοκίνηση.

Αλήθεια, τι βίντεο περιμένατε να βάλουμε;

 

#2: Alfa Romeo 33 Stradale (1967 - 1969)

 

Αναμφισβήτητα ένα από τα ομορφότερα supercar όλων των εποχών και, ειρήσθω εν παρόδω, από τα σπανιότερα, η 33 Stradale ήταν, όπως προδίδει το όνομά της, η έκδοση παραγωγής της αγωνιστικής Alfa Romeo 33/2. Φορώντας τον δίλιτρο V8 twin cam της 33/2, με απόδοση 230 ίππων (αντί για 270), η 33 Stradale ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με butterfly πόρτες και ίσως το δεύτερο πιο όμορφο supercar όλων των εποχών.

Δεν είναι δύσκολο να δει κανείς γιατί έχει μείνει στην ιστορία, καθώς με παραγωγή μόλις 18 μονάδων, αποτελεί σίγουρα ένα από τα πλέον περιζήτητα και συλλεκτικά υπεραυτοκίνητα. Είναι όντως τόσο σπάνια η πιθανότητα να πουληθεί μία από αυτές από τους ιδιοκτήτες της που η αξία κάθε μίας σήμερα ξεπερνά, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της εταιρείας, τα 10 εκατομμύρια δολάρια.

Αλλά είναι η καθαρή, ανόθευτη ομορφιά της που σαγηνεύει. Η Ferrari 250 GTO μπορεί για πολλούς να θεωρείται το ομορφότερο supercar, αλλά για εμάς όχι, η Alfa παίρνει το τρόπαιο με τις μοναδικές καμπύλες της, τις ρευστές γυάλινες επιφάνειες και το υπέροχο τελείωμά της, όλες λεπτομέρειες που ενέπνευσαν και την 8C Competizione του 2007.

Μικρή λεπτομέρεια; Το μήκος της, που στα 3.97 μέτρα είναι περίπου 20 εκατοστά μικρότερο από ένα σημερινό Volkswagen Golf. Μικρή αλλά θαυματουργή.

 

Απλά δείτε την. Και ακούστε την.

#1: Ferrari F40 (1987 - 1992)

 

Είναι δύσκολο να περιγράψει κανείς τι κάνει την Ferrari F40 το πλέον μοναδικό υπεραυτοκίνητο. Ίσως είναι η έμπνευση από μία μούσα, που έκανε τους τεχνικούς της Ferrari να δημιουργήσουν ένα μοναδικό σύνολο, ίσως είναι ο επετειακός της χαρακτήρας για τον εορτασμό των 40 χρόνων της εταιρείας, ίσως είναι η προσωπική σφραγίδα του Enzo Ferrari, που πέθανε ελάχιστους μήνες μετά την παρουσίασή της, ίσως ακόμα-ακόμα να είναι το απλό αλλά τόσο χαρακτηριστικό σχέδιο του Leonardo Fioravanti της Pininfarina, που κάνουν την F40 τόσο ποθητή.

Ίσως πάλι να είναι αυτό ακριβώς που περιγράφουν όλοι όσοι την έχουν οδηγήσει, μία Formula 1 για το δρόμο. Εκεί που λάμπει το αληθινό της αριστούργημα, ο εξαιρετικός διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 των 2.9 λίτρων απόδοσης 471 ίππων της χάριζε τα 100 km/h από στάση σε 4.6 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 321 km/h.

Οι 1311 μονάδες που είδαν το φως της ημέρας είχαν ασυνήθιστα μικρή απόσταση από το οδόστρωμα και, συμπτωματικά, η χθεσινή ημέρα, 21 Ιουλίου 2017 ήταν τα 30ά γενέθλια του υπέροχου supercar που ήταν το τελευταίο έργο τέχνης του "Commendatore", του ιδιοφυούς ιδρυτή Enzo.

 

 Από τη γέννηση στο δρόμο. Πάντα αριστούργημα.

 

+ Bonus: Lamborghini Miura (1966-1973)

 

Δεν πιστεύουμε να νομίσατε ότι θα αφήναμε τη Miura έξω από τη λίστα, σωστά; Το πρώτο supercar με τη σύγχρονη έννοια του όρου, με κίνηση πίσω, κινητήρα στο κέντρο και δύο θέσεις, έγινε το πρότυπο για καθένα που ακολούθησε. Με σχεδίαση από τον (surprise-surprise) Marcello Gandini, η Miura είναι ένα από τα πλέον συλλεκτικά αυτοκίνητα, αλλά σημείωσε και ιδιαίτερη επιτυχία με διασημότητες της εποχής.

Μπορείτε ακόμα να ακούσετε τον κινητήρα της Miura του Eddie Van Halen να στροφάρει στο κομμάτι "Panama" του 1984 (για την ιστορία είναι μια Miura S του 1972), έναν V12 3.9 λίτρων απόδοσης 350 ίππων για την βασική P400, που έγιναν 380 στην επική P400SV του 1971, η οποία έμελλε να είναι και το κύκνειο άσμα της. Τη σκυτάλη σήκωσε η Countach, και πάλι σχεδιασμένη από το Gandini, που δεν ήταν σε καμία περίπτωση τόσο ριζοσπαστική όσο η "μαμά" Miura.

 

Νομίζατε πως μόνο τα Mini πρωταγωνιστούσαν στο Italian Job; Θυμηθείτε καλύτερα!

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ

Τα Ντοκουμέντα είναι μια δημοσιογραφική ιστοσελίδα ειδήσεων, ερευνών, αποκαλύψεων και απόψεων, με την επιμέλεια του Γιάννη Ντάσκα.

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Newsletter

Συμπλήρωσε το e-mail σου και θα λαμβάνεις κάθε Πέμπτη το εβδομαδιαίο newsletter του ntokoumenta.gr με όλα τα νέα της Ελλάδας