Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ελεύθερη γραφή

Αποκάλυψη-Βόμβα: Πίσω και από τα ταξί η Μαρέβα

Πώς συνδέεται με την ιδιωτική εταιρεία που κερδοσκοπεί τρελά στους ταξιτζήδες...
Ελεύθερη γραφή
Δευ, 12/03/2018 - 16:08
Γράφει o Γιάννης Ντάσκας

Πριν από μήνες είχαμε μια συζήτηση με τον πασίγνωστο Θύμιο Λυμπερόπουλο, ηγέτη των ταξιτζήδων επί χρόνια και τον ρωτούσαμε γιατί αντιδρά στη εταιρεία που τηλεφωνικά παρέχειτις υπηρεσίες της και εξυπηρετεί άμεσα με ταξί τους πολίτες.

Αναφερόμαστε στις εταιρείες taxibeat, uber και τότε εμφανιζόταν ως επικεφαλής της καινοτομίας κάποιος νέος επιχειρηματίας με το όνομα Δρανδάκης.

Ο κ. Λυμπερόπουλος μας είπε τότε ότι κατά τις πληροφορίες που συγκεντρώνει το Υπουργείο Μεταφορών του κ.Σπίρτζη, η υπόθεση δεν είναι όπως φαίνεται, αλλά συνδέεται με επιχειρηματικά συμφέροντα της οικογένειας Μητσοτάκη.

- Και τι κακό είναι να κάνουν επιχειρήσεις οι πολιτικοί, αν είναι καθαρές; Τόσοι δικηγόροι, μηχανικοί, ιδιοκτήτες καταστημάτων που είναι και πολιτικοί δεν κερδίζουν;

Στο ερώτημα αυτό ο κ. Λυμπερόπουλος μας είπε ότι "κι εγώ στη Νέα Δημοκρατία κινήθηκα και στηρίζω την ελεύθερη οικονομία. Ομως αν τα χρήματα του Ελληνα καταλήγουν μέσω οφσορ στο εξωτερικό, αν τα ελληνικά ταξί θα υποδουλωθούν σε πολυεθνική και το χρήμα μέσω πληρωμών θα πηγαίνει κατευθείαν στο εξωτερικό, έχω αντιρρήσεις. Κι αν κερδίζουν εταιρείες που συνδέονται με την οικογένεια Μητσοτάκη δεν το βρίσκω ηθικό και ο κόσμος πρέπει να το μάθει".

- Εχετε ασφαλείς πληροφορίες ότι αυτό που λέτε είναι αλήθεια; Γιατί αν είναι έτσι τότε ναί τίθεται θέμα ηθικό για μια οικογένεια, επί των ημερών της οποίας "εξαφανίστηκαν" οι Χριστοφοράκος και Καραβέλας για να μην δικαστούν στην Ελλάδα για τις μίζες σε πολιτικούς, αλλά και στα δυο Κόμματα εξουσίας...

Τότε ο Θύμιος μας είπε:

"Ξέρω καλά ότι κάνει έρευνα το Υπουργείο και δεν θα πω περισσότερα για να μην χαλάσει αυτή η έρευνα. Αλλά για ψάξτε καλύτερα από ξεφύτρωσε αυτό το μυαλό και γιατί κόπτεται τόσο πολύ ο Μητσοτάκης και υπερασπίζεται την εταιρεία αυτή; Ψάξτε και θα πέσετε απο τα σύννεφα που κινείστε..."

Πράγματι ψάξαμε και ο Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης μας είχε απαντήσει σιβυλλικά:

"Κάντε υπομονή και θα διαπιστώσετε ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο".

Η Μαρέβα Μητσοτάκη έχει προκαλέσει θύελλα επι χρόνια με την προσωπική της ζωή, που είναι εξόχως προκλητική σε συνδυασμό με την επιχειρηματικότητα που αναπτύσσει. Η εταιρεία ρούχων, το ζεύγος Λάσκαρη που εμφανίστηκε στην ιδιοκτησία του Αρη Θεσσαλονίκης (μπάσκετ) που συνδέεται μαζί της και επίσης με τη... Δικαιοσύνη, το σπίτι (τρομάρα της...) του Βολταίρου και τόσα άλλα...

Και αίφνης απο ρεπορτάζ της Κατερίνας Ακριβοπούλου και του Σωτήρη Καψώχα στη Νέα Σελίδα μας ήρθαν οι καυτές και δυστυχώς επιβεβαιωτικές απαντήσεις που ψάχναμε πριν μήνες στον Θύμιο Λυμπερόπουλο και τον Χρήστο Σπίρτζη.

Η εταιρεία των ταξί συνδέεται με τον γνωστό τρόπο "αλυσίδα" με την Μαρέβα Μητσοτάκη και αν είναι έτσι, τότε είναι πολιτική αθλιότητα του Κυριάκου Μητσοτάκη η δημόσια συνηγορία υπέρ της εταιρείας αυτής.

Τότε έπρεπε να τσακιστεί (σε ταχύτητα) και να πει ποιά σχέση έχει η εταιρεία της Μαρέβας. Νόμιμη φυσικά. Πολιτική ανηθικότητα επίσης...

Μικρογραφία

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο για τη Μαρέβα Μητσοτάκη και τη διασύνδεση με την Taxibeat:

ΟΙ… ΚΟΥΡΣΕΣ ΤΗΣ ΜΑΡΕΒΑ ΜΕ ΤΗΝ TAXIBEAT

Στις 29 Σεπτεμβρίου 2017 η μάχη για την αλλαγή του καθεστώτος που διέπει τον τρόπο λειτουργίας της Uber και της Taxibeat (νυν Beat) ήταν στο απόγειό της. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, είχε ήδη παρουσιάσει τις νομοθετικές αλλαγές που προωθούσε προκειμένου οι εν λόγω εταιρείες ταξί, που λειτουργούν μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών, να υπαχθούν σε ένα πλαίσιο συμβατό με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, καθώς -εκτός των άλλων- σημειώνεται και μεγάλη φοροδιαφυγή από τον τρόπο λειτουργίας τους. Ο υπουργός υποστήριξε ότι η εταιρεία Taxibeat δεν φορολογείται στην Ελλάδα, αφού έχει έδρα της το Λονδίνο, με αποτέλεσμα να μην υποχρεώνεται σε δημοσίευση ισολογισμού. Επιπροσθέτως, κατήγγειλε στη Βουλή ότι στη μετοχική σύνθεσή της μέχρι τον Φεβρουάριο του 2017, οπότε και εξαγοράστηκε από τον γερμανικό κολοσσό Daimler, υπήρχαν υπεράκτιες εταιρείες με έδρα τον Παναμά, τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους, ακόμη και τον Λίβανο.

Εκείνη την ημέρα, λοιπόν, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε να κάνει μια κίνηση αρκετά ασυνήθιστη για αρχηγό αξιωματικής αντιπολίτευσης. Με μορφή τηλεοπτικού «διαγγέλματος» υπερασπίστηκε δημόσια την εταιρεία Taxibeat, ενδύοντας την υπεράσπιση με το αναγκαίο ιδεολογικοπολιτικό πλαίσιο: «Η κυβέρνηση επιχειρεί να καταργήσει επί της ουσίας την Taxibeat, μια πλατφόρμα που έχει αγκαλιαστεί από τους πολίτες και με την οποία συνεργάζονται οι μισοί οδηγοί ταξί. Η κυβέρνηση απεχθάνεται την αξιολόγηση, τις ελεύθερες επιλογές, ταυτίζεται με στενά συντεχνιακά συμφέροντα μιας μειοψηφίας συνδικαλιστών που μας γυρνούν στο χθες. Και ο κ. Τσίπρας, που παριστάνει τώρα ότι στηρίζει την υγιή επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, θα πρέπει, αν έχει ίχνος αξιοπιστίας, να σταματήσει κάθε σχέδιο που ακυρώνει στην πράξη αυτή την καινοτόμα πλατφόρμα», δήλωσε με θυμωμένο τόνο ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Η κατακλείδα του ήταν δε πως «η Νέα Δημοκρατία στηρίζει το δικαίωμα των πολιτών να επιλέγουν και να αξιολογούν τις παρεχόμενες προς αυτούς υπηρεσίες. Οτιδήποτε άλλο συνιστά επιστροφή στο παρελθόν. Είμαστε με το δικαίωμα των πολλών στην ασφάλεια και την ποιότητα. Γιατί οι Ελληνες αξίζουμε καλύτερα», κατέληξε.

Το πώς ακριβώς ορίζεται η κατά Κυριάκο Μητσοτάκη υγιής επιχειρηματικότητα αποτυπώνεται ανάγλυφα από τις συντεταγμένες με τις οποίες λειτουργούσε η εταιρεία Τaxibeat, στην οποία ενεργό ρόλο είχε, όπως αποδεικνύεται, η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη.

Και για να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά, η Blueground είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα υπηρεσιών μίσθωσης ακινήτων. Στην Ελλάδα η μορφή της είναι Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (ΙΚΕ) και το 100% της ελληνικής ανήκει στην Blueground Holdings με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Το μεγαλύτερο μέρισμα της Holdings κατέχει ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, δηλαδή, 4.757 από 9.447 κοινές μετοχές στο σύνολό τους.

Σύμφωνα με το μετοχολόγιο της 18ης Μαΐου 2017 της Blueground Holdings, η ADSI New Ideas Limited (με έδρα την Κύπρο και πρώην μεγαλομέτοχο την Taxibeat) κατέχει 553 κοινές μετοχές της εταιρείας σε σύνολο 9.447 κοινών μετοχών, δηλαδή το 5,9%. Επίσης σύμφωνα με το ίδιο μετοχολόγιο, η ADSI κατέχει 1.677 από τις 9.259 προνομιούχες μετοχές που έχει εκδώσει η Blueground Holdings, δηλαδή το 18,1%.

Η ADSI συνδεόταν με τον Δημήτριο, τη Στυλιανή και τον Ιωάννη Αποστολάκη -δικηγόρους του δικηγορικού γραφείου «Αποστολάκης και Συνεργάτες»-, οι οποίοι το 2015 έβαλαν 1,2 εκατ. ευρώ για να αποκτήσουν τις μετοχές της εταιρείας και πάνω από 300.000 ευρώ το 2016, με αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Αργότερα τo 2016 οι μετοχές της ADSI πέρασαν στο Nio Global Fund, το οποίο διαχειρίζεται ελβετική δικηγορική εταιρεία παροχής υπηρεσιών ονομαστικών μετόχων (nominees).

Στην Blueground Holdings μετέχουν και δύο από τα χρηματοδοτικά funds του διεθνούς οργανισμού Endeavor. Ιδρύτρια του ελληνικού γραφείου είναι η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη, η οποία διατηρεί και σήμερα τη θέση της αντιπροέδρου στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας. Το Endeavor Catalyst II L.P. και το Endeavor Catalyst IIΑ κατέχουν τη 18η Μαΐου 2017, σύμφωνα με το μετοχολόγιο της Blueground, 493 προνομιούχες μετοχές από το σύνολο των 9.259 προνομιούχων, δηλαδή το 5,9%. Αυτό σημαίνει ότι τα δύο αυτά χρηματοδοτικά funds (που έχουν έδρα τις ΗΠΑ) χρηματοδότησαν την Blueground έναντι μετοχών που απέκτησαν.

Εν κατακλείδι: δύο funds της Endeavor, με την οποία συνδέεται στην Ελλάδα η Μαρέβα Μητσοτάκη, χρηματοδότησαν την Blueground Holdings, της οποίας μέτοχος είναι η συμφερόντων Αποστολάκη ADSI, η οποία ήταν μεγαλομέτοχος της Taxibeat.
Μια αλληλουχία μετόχων και γεγονότων, στη μια άκρη της οποίας βρίσκεται η Μαρέβα Μητσοτάκη και στην άλλη η Taxibeat, την οποία δόξασε δημόσια ο σύζυγός της…

Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 40 της εφημερίδας «Νέα Σελίδα», 11/3/2018

Μικρογραφία

Περίπου αυτά μας εννοούσε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος και δυστυχώς μέχρι αργά την Κυριακή περιμέναμε δημόσιες εξηγήσεις από τον πολυπράγμονα Μαρέβα και τον συζυγό της...

Ισως να είχαν στρέψει την προσοχή τους στη (νέα) δίκη του μιζοδιανομέα Χριστοφοράκου στο Μόναχο και τις αποκαλύψεις για τις διασυνδέσεις φασιστών της Χρυσής Αυγής με "μπουμπούκια" της Νέας Δημοκρατίας.

Σε εξηγήσεις την κάλεσε με επίσημη ανακοίνωση και ο ΣΥΡΙΖΑ.

Μέχρι να έρθει η απάντηση εμείς δημοσιεύουμε την ανακοίνωση που είχε κάνει ένα μήνα νωρίτερα για το θέμα αυτό:

«H Νέα Δημοκρατία και ο πρόεδρός της, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης διαχρονικά υποστηρίζουν την αρχή του ελεύθερου ανταγωνισμού. Έναν ανταγωνισμό, όμως, που θα εκφράζεται μέσα σε ένα γενικώς αποδεκτό κανονιστικό πλαίσιο, με πλήρη σεβασμό των κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων.Μόνο μέσα από ένα αμιγώς κατοχυρωμένο νομοθετικό πλαίσιο, μπορεί να αναπτυχθεί και να λειτουργήσει σωστά ο ανταγωνισμός, προς το συμφέρον όλων των πολιτών. Αυτή, άλλωστε, είναι και η πολιτική επιδίωξη της Νέας Δημοκρατίας».

Αυτή η ανακοίνωση αφορούσε την uber.

Προσέξτε την αποστροφή "για το συμφέρον ΟΛΩΝ των πολιτών."

Ιδιο είναι και το συμφέρον της οικογένειας Μητσοτάκη; Οχι βέβαια... Είναι πιο... συμφέρον από το κοινό συμφέρον... 

Πηγή
Νέα Σελίδα
Γιάννης Ντάσκας