Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ελεύθερη γραφή

Ερώτηση-βόμβα στη Βουλή για τα καρτέλ στα δημόσια έργα!

Αίσχη υπουργών-δημάρχων. Αγος η Αττική Οδός...
Ελεύθερη γραφή
Τετ, 25/04/2018 - 16:57
Γράφει o Γιάννης Ντάσκας

Είναι μια ερώτηση, η οποία δεν χρειάζεται καν πρόλογο, ώστε να εισαχθεί στο θέμα της  ο αναγνώστης. 
Αφορά τη γάγγραινα της Ελλάδας, δηλαδή τα καρτέλ.

Αυτά είναι λογιών-λογιών.
Από τα ΜΜΕ, μέχρι τα σουπερ μάρκετ και φυσικά τους δημόσιους διαγωνισμούς πάσης φύσης. Το δυστύχημα είναι ότι και στελεχάρες της Ευρωπαϊκής  Ενωσης, της Κομισιόν προέρχονται, υπηρετούν και ξανακαταλήγουν στα καρτέλ.

 

Κατάστημα Μαρινόπουλος

 

Δηλαδή από καρτέλ που εθνικά επιλέγονται, υπηρετούν απο θέσεις ευθύνης της Ευρωπαϊκής Ενωσης τα καρτέλ και ξανακαταλήγουν να εργάζονται σε καρτέλ.

Στην Αγγλία μια εταιρεία πιάστηκε όχι απλά να χρηματοδοτεί μυστικά το κυβερνών κόμμα, αλλά έβαλε και την εκπρόσωπο της Εφορίας να δηλώσει ότι αυτό δεν συνέβη.

Την έπιασαν στα πράσα, όχι απλώς να χρηματοδοτεί, αλλά να υπάρχει και έγγραφο, το οποίο ζητούσε την απαλλαγή της από φόρους για τα "έχωνε" στο κυβερνών Κόμμα.


Πρώην και νυν επίτροποι επιλέγονται με βάση την προσφορά τους σε πολυεθνικές από τον τραπεζικό, τον φαρμακευτικό, τον οικονομικό τομέα...

Στην Ελλάδα το φαγοπότι με στημενους διαγωνισμούς δημοσίων έργων οργίασε και πρωτεύοντα ρόλο είχαν και δυστυχώς έχουν και πρώην και νυν Υπουργοί και Δήμαρχοι, οι οποίοι έμμεσα ή άμεσα τα πήραν (κάποιοι Δήμαρχοι εξακολουθούν...) χοντρά.

Τελευταία μείναμε εμβρόντητοι ακούγοντας διαφήμιση της...Αττικής Οδού σε συστημικά ΜΜΕ. 

Ενός έργου το  οποίο, ως σύχρονο πολιτικό άγος κάνει το γνωστό κυλώνειο άγος (τότε ντροπή για το κράτος) να ωχριά μπροστά του. Σε αυτό και στο φαγοπότι Δημάρχων θα επανέλθουμε σύντομα.

Μικρογραφία

Η ερώτηση στη Βουλή, προς τους σημερινούς αρμόδιους του Νίκου Νικολόπουλου τα λέει όλα και την δημοσιευουμε ολόκληρη όχι γιατί θεωρούμε κάποιον ένοχο εκ των προτέρων.
Το αντίθετο ακριβώς.
Την δημοσιεύουμε γιατίαφορά ΔΗΜΟΣΙΑ έργα, ΔΗΜΟΣΙΟ χρήμα, ΔΗΜΟΣΙΑ ταμεία.
Αυτά που άδειασαν και εξαιτίας αυτού χιλιάδες αυτοκτόνησαν, χιλιάδες κατέληξαν σε ψυχοφάρμακα, χιλιάδες έχασαν ΧΩΡΙΣ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥΣ τις δουλειές τους.

Οφείλουμε δημοσιότητα για να γνωρίζετε και όποιος μπορεί να εισφέρει στοιχεία, είτε για να τονισθεί η αθωότητά τους, είτε η εμπλοκή τους να μπορεί να το πράξει, καθώς σήμερα το βασικό επιχείρημα είναι ότι "δεν γνώριζα ότι γίνεται έρευνα στη Βουλή ή στη Δικαιοσύνη"...

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

"Είμασταν νέοι και γεράσαμε ακούγοντας τις ιστορίες για τα Δημόσια Έργα και για τους εργολάβους που στήνουν όλους τους διαγωνισμούς του Δημοσίου. Είτε αυτοί πρόκειται για διαγωνισμούς μεγάλων έργων είτε για διαγωνισμούς έργων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ακούγαμε φριχτές λεπτομέρειες και πάντα αναρωτιόμασταν: γιατί δεν τους σταματάνε; Η γνωστή λαϊκή φράση «όταν τρώμε δεν μιλάμε και το πιάτο μας κοιτάμε» φαίνεται ότι βρήκε την απόλυτη έκφρασή της στην μεγάλη αυτή ληστεία.

Έπρεπε να περάσουν τα χρόνια και να προηγηθούν καταγγελίες σε Ευρωπαϊκά όργανα για να «ακούσουν» το σκάνδαλο και αυτοί που έπρεπε.

Μικρογραφία

Στο άρθρο του Πέτρου Κουσουλού στο ereportaz Αποκάλυψη-σοκ: Το καρτέλ των κατασκευαστικών, διαβάζουμε συγκλονιστικά στοιχεία. Αναφέρει χαρακτηριστικά ο έγκριτος δημοσιογράφος:

«Οι μεγαλοκαρχαρίες των κατασκευαστικών μοίραζαν μεταξύ τους την πίτα. Σε αγαστή συνεργασία με την πολιτική ηγεσία της χώρας ποδηγετούσαν οποιαδήποτε έννοια ανταγωνισμού, ενεργώντας σαν ένα πολύ σκληρό καρτέλ στο οποίο επικρατούσε ένας συγκεκριμένος νόμος: Όποιος δεν πάει με τα νερά μας, τον διώχνουμε. Για να αντιληφθείτε το μέγεθος του σκανδάλου, η οποία ουδέποτε αναδείχθηκε επαρκώς από τα ελληνικά ΜΜΕ (για μάλλον ευνόητους λόγους), στην υπόθεση των καρτέλ βάσει της έρευνας που έγινε εμπλέκονται 46 κατασκευαστικοί κολοσσοί και δύο εργοληπτικοί σύνδεσμοι από Ελλάδα και εξωτερικό. Οι περισσότεροι «χοροστατούσαν» σε ένα πάρτι διαρκείας από το 1989 μέχρι και το 2016 στην υγεία των κορόιδων, δηλαδή του Έλληνα φορολογούμενου πολίτη. Πολλοί από αυτούς αγόρασαν εφημερίδες και κανάλια, άλλοι εξαγόραζαν συνειδήσεις. Γιατί, ως γνωστόν, όταν τρώνε δεν μιλάνε. Ανώτατη δικαστική πηγή εξηγούσε στην «ΜΠΑΜ της Κυριακής» ότι σε περίπτωση που στη χώρα μας υπήρχε επαρκής έλεγχος, ίσως να γλυτώναμε ένα από τα τρία μνημόνια.»

Οι μέθοδοι που ακολουθούσαν οι μεγαλοκατασκευαστές ήταν μέθοδοι εγκληματικής συμμορίας. Χαρακτηριστική η περίπτωση του «στησίματος» του έργου της Παναγοπούλας.

Μικρογραφία

«Σαν εγκληματική οργάνωση

Απόγευμα 2ης Μαΐου 2012. Στις 4 το απόγευμα στα γραφεία της κατασκευαστικής J&P Άβαξ πραγματοποιείται σύσκεψη κορυφής. Μαζεύονται οι εκπρόσωποι των κολοσσών του κλάδου. Αντικείμενο της συζήτησης είναι το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο υποδομής από τη Ροδοδάφνη μέχρι και τον Ψαθόπυργο, το οποίο περιλαμβάνει και τη σήραγγα της Παναγοπούλας. Συνολικό κόστος του έργου είναι 315 εκατομμύρια ευρώ. Η χρονική συγκυρία διόλου τυχαία, καθώς το έργο δημοπρατείται μετά από έναν μήνα. Τον Ιούνιο του 2012. Στο ημερολόγιο του Στέγγου καταγράφεται η «Παναγοπούλα» ως συνθηματικό. Το «παρών» δίνουν οι Γεώργιος Περδικάρης (εκπροσωπεί τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Γ. Καψάσκης, Γ. Μεγκούλης, Γ. Σταματάκης, Π. Μαλαμίτσης και Τ. Καρεφιλλάκης.

Στις ίδιες χειρόγραφες σημειώσεις οι παρευρισκόμενοι ουσιαστικά στήνουν τον διαγωνισμό. Μοιράζουν ό,τι ποσοστά και καταγράφουν τις εταιρείες που θα αποχωρήσουν και με ποιο αντίτιμο!

Συγκεκριμένα, στο ημερολόγιο καταγράφεται ότι η κατασκευαστική εταιρεία Nemesis θα «αποχωρήσει όχι με κάτι συγκεκριμένο, απλώς με τη διαβεβαίωση ότι κάποια στιγμή κάτι θα πάρει!». Για την κατασκευαστική Αρχιρόδον αναφέρουν ότι απαιτεί μίνιμουμ 10%, ενώ για την FCC καταγράφεται ότι ζητεί ποσοστό 8% σε μελλοντικό αντικείμενο. Μάλιστα, αναφέρουν ότι σκοπεύει να παραιτηθεί και από έργο στο Δερβένι και ως «αποζημίωση 44 εκατ. ευρώ».

Μοιράζονται 246 εκατ. ευρώ!

Στη συνέχεια οι παρευρισκόμενοι στη σύσκεψη δεν διστάζουν να καταγράψουν στο ημερολόγιο του Στέγγου ότι, αν αφαιρεθεί το ποσό από τις κατασκευαστικές που αποχωρούν, τότε η υπόλοιπη πίτα του έργου που πρέπει να μοιράσουν είναι 246 εκατομμύρια ευρώ!

Ακολούθως μοιράζουν και τα ποσοστά: 65% θα πάρουν οι μεγάλοι και 35% οι μικροί. Ο Άκτωρ θα λάβει 31,4 εκατ. ευρώ, η J&P 26,8 εκατ. ευρώ, η ΤΕΡΝΑ 21,6 εκατ. ευρώ, η ΑΕΓΕΚ 3 εκατ. ευρώ, η Ιντρακάτ 41,6 εκατ. ευρώ ο Μοχλός 27,3 εκατ. ευρώ.

Μικρογραφία

Οι εμπλεκόμενοι καταγράφουν και τον τρόπο με τον οποίο θα μοιραστούν τα υπεργολαβικά, ενώ αναφέρουν ότι υπέγραψαν και μεταξύ τους ιδιωτικά συμφωνητικά.»

Τα ονόματα που συμμετείχαν στο μεγαλύτερο καρτέλ που γνώρισε ποτέ η χώρα προκαλούν δέος. Ανάμεσά τους άνθρωποι που μεσουρανούσαν στα σαλόνια επί δεκαετίες, που συμμετείχαν σε σωρεία επιχειρήσεων κάθε κλάδου, που δεξιωνόντουσαν Υπουργούς, Βουλευτές, Πρωθυπουργούς και τους τάιζαν με τα καλύτερα εδέσματα από κάθε γωνιά του κόσμου. Όλα αυτά την ώρα που δεν έστηναν διαγωνισμούς για να ληστέψουν τους Έλληνες πολίτες.

«Από την εταιρεία ΤΕΡΝΑ κλήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Περιστέρης, ο αντιπρόεδρος Γιώργος Περδικάρης και ο αντιπρόεδρος Μιχάλης Γουρζής. Από την Ιντρακάτ κλήθηκε ο αντιπρόεδρος Πέτρος Σουρέτης, από την Άκτωρ κλήθηκαν, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Δημήτρης Κούτρας, ο αντιπρόεδρος Τιμολέων Καρεφυλλάκης και ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Καλλιτσάντσης.

Από την ΑΕΓΕΚ κλήθηκαν ο Γιάννης Τριανταφύλλου, διευθύνων σύμβουλος την περίοδο 1983-2008, ο Γιάννης Μαρούλης, διευθύνων σύμβουλος την περίοδο 2008-2012, ο Θεόδωρος Μέγγουλης, μέλος διοικητικού συμβουλίου, και ο Μιχαήλ Σίμας, αντιπρόεδρος.

Από την J&P Άβαξ κλήθηκαν ο διευθύνων σύμβουλος Κωνσταντίνος Μιτζάλης και ο αναπληρωτής πρόεδρος Κωνσταντίνος Κουβαράς.

Από τη ΒΙΟΤΕΡ κλήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Μαυροσκότης, από την Archirodon ο διευθύνων σύμβουλος Ν. Νικολαΐδης, από την ΑΦΟΙ Ιακώβου ο οικονομικός διευθυντής Α. Ιακώβου, από την FCC o Aθ. Νότας, από την Alpine Bau ο Α. Πολυζώης, από τη Siemens AG o Daniel Mayer-Veit, από τη γαλλική Vinci ο Hadi Hannouche και από τη Hochtief PPP Solutions o Oliver Wagner.

Επίσης, κλήθηκαν στελέχη της Ατέρμων, των ιταλικών Todini Tadei, Impressa, Rizzani, Maire Technimont και της γαλλικής Alstom Transport.

Μικρογραφία

Συνολικά, στην υπόθεση του καρτέλ βάσει της εισήγησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού εμπλέκονται συνολικά 46 εταιρείες και δύο εργοληπτικοί σύνδεσμοι. Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι εταιρείες ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΕΓΕΚ, ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ και INTRACOM συμμετείχαν, με διαφορετικό χρόνο έναρξης η κάθε μία, σε καρτελική σύμπραξη για τη χειραγώγηση διαγωνισμών δημόσιων έργων, η οποία διήρκεσε για μακρό χρονικό διάστημα (1989 έως 2016). Με βάση την ίδια εισήγηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, συμμετοχή στις συνεννοήσεις είχαν κατά περιόδους και εταιρείες των ομίλων FCC, VINCI, HOCHTIEF και SIEMENS, καθώς και οι εταιρείες ΒΙΟΤΕΡ, ΕΚΤΕΡ, ΘΕΜΕΛΗ, ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, ALSTOM TRANSPORT, IACOVOU BROTHERS, ARCHIRODON CONSTRUCTION, SALINI, SELI, ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ, ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, ΕΡΕΤΒΟ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ, NEMESIS, VAN OORD, TADEI, IMPRESSA, RIZZANI και MAIRE TECNIMONT.»

Οι με ακρίβεια υπολογισμοί της ληστείας του Ελληνικού Δημοσίου είναι δύσκολοι και ουδείς έχει αναλάβει έως σήμερα την ευθύνη να τους κάνει. Λαμβάνοντας όμως υπόψη μας πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναφορικά με την επιβάρυνση 1,2 δις ευρώ των Ελλήνων πολιτών για τρία μόλις έργα, αντιλαμβανόμαστε ότι η ληστεία από το καρτέλ των μεγαλοεργολάβων ξεπερνάει τα 15 δις ευρώ.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε

Ποιες είναι οι ποινικές και ποιες οι αστικές διαδικασίες που έχουν κινηθεί έως σήμερα από την Δικαιοσύνη για το ανωτέρω σκάνδαλο ληστείας του Ελληνικού λαού επί δεκαετίες; 
Έχουν σχηματισθεί δικογραφίες;

Με δεδομένο ότι μεγάλος αριθμός ανθρώπων, έδρασαν οργανωμένα, επί δεκαετίες, ώστε να ληστέψουν Δημόσιο και Ευρωπαϊκό χρήμα, δρώντας ως μια από τις πλέον καλοστημένες εγκληματικές συμμορίες, γιατί έως σήμερα δεν έχουν κινηθεί όλες οι διαδικασίες για να συλληφθούν ως μέλη μιας από της σκληρότερης εγκληματικής συμμορίας που είδε ποτέ ο τόπος;

Γιατί έως σήμερα δεν έχουν κινηθεί οι διαδικασίες κατάσχεσης της προσωπικής περιουσίας όλων των εμπλεκομένων στο καρτέλ των εργολάβων;

Έχουν δεσμευθεί οι τραπεζικοί τους λογαριασμοί των εμπλεκομένων, την ώρα που η Αρχή Δημοσίων Εσόδων κατάσχει τραπεζικούς λογαριασμούς για ποσά των 100 και των 200 ευρώ;

Έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς και σε δημοπρασίες εν γένει δημοσίων έργων, παρότι είχαν συμμετοχές στο καρτέλ εργολάβων;
 

Γιάννης Ντάσκας