Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ελεύθερη γραφή

Στα πράσα μίζες στα δημόσια έργα, αλλά αντι φυλακης ψιλοπρόστιμα...

Πιάνονται με παρανομίες και καρτέλ αλλά συνεχίζουν εις υγείαν των κορόϊδων.
Ελεύθερη γραφή
Δευ, 17/09/2018 - 11:51
Γράφει o Γιάννης Ντάσκας

Τι συμβαίνει διαχρονικά  με τα δημόσια έργα στην Ελλάδα, τον τομέα με την μεγαλύτερη διαφθορά, όπως εχει επίσημα διαπιστωθεί;
Γιατί ενώ οι διαπιστώσεις δεν αμφισβητούνται κανείς δεν τιμωρείται ουσιαστικά και πρώην Υπουργοί Δημοσίων Εργων, ενώ ως τότε έχουν φωνή, μιλιά, δημόσια άποψη για όλους και όλα μετά την θητεία τους εξαφανίζονται και φαίνονται να απολαμβάνουν τη ...λήθη και τη σιωπή;

Μικρογραφία

Παλαιότερα στα διάφορα νυχτερινά κέντρα οι ιδιοκτήτες φώναζαν εφοριακούς, τους έγραφαν κάθε βράδυ μία παράσταση, πλήρωναν κάθε βράδυ πρόστιμο και το ίδιο βράδυ απο τις άλλες παρανομίες που δεν γράφονταν, ούτε το μαγαζί έκλεινε έβγαζαν χιλιαπλάσια ποσά. Ετσι εμφανίζονταν όλοι να εφαρμόζουν το νόμο, οι μαγαζάτορες θύματα  καθημερινού κυνηγιού και όλοι ευχαριστημένοι...

Μικρογραφία

Παρόμοια ακριβώς μοιάζει η κατάσταση στα δημόσια έργα και αυτό είναι το συμπέρασμα και από δημόσια δήλωση του Νίκου Νικολόπουλου, ο οποίος επισημαίνει ότι το πρόστιμο που έβαλε (θυμηθείτε τον προαναφερόμενο μαγαζάτορα...) η Επιτροπή Ανταγωνισμού τον Αυγουστο, όταν και οι μύγες είναι παχιές...
Η "μόδα" εδώ και πολλά χρόνια είναι "αφήστε τους να κάνουν δηλώσεις μερικές μέρες, να γράφουν μερικές ημέρες και μετά όλα θα ξεχαστούν..."

Μικρογραφία

Την ίδια τακτική μήπως ακολουθεί και ο Δήμαρχος Πάτρας;
Αγόρασε κατοικία ΠΑΝΩ στην θάλασσα με περίφραξη στο νερό.
Μέχρι πριν λίγα χρόνια τα έριχναν στον Μηχανικό-κατασκευαστή γιατί οι ιδιοκτήτες δεν είχαν ιδέα από κατασκευές.
Το συμβόλαιο με το οποίο αγόρασε η οικογένεια του Δημάρχου Πατρών έγραφε ευθύς εξαρχής την παρανομία.
Πως νομιμοποιείται και η παρανομία και ο Δήμαρχος ηθικά, ώστε να απειλεί τα τοπικά ΜΜΕ, αντί να απολογηθεί και να γκρεμίσει πρώτος ;

Μικρογραφία

Ιδού η δήλωση Νικολόπουλου για να κρίνεται πως τα μεγάλα ψάρια τρυπούν τα αδύναμα δίχτυα που είναι απλωμένα μόνο για μαριδούλες με τις οποίες είναι γεμάτες οι φυλακές...

Με αφορμή την επιστολή στην επίτροπο ανταγωνισμού της ΕΕ για το Νότιο τμήμα του «Ε65», ο Νίκος Νικολόπουλος, σχολίασε: «Είναι μάλλον η ώρα, να ασχοληθεί και η Ε.Ε. με αυτές, τις τουλάχιστον περίεργες αναθέσεις και τροποποιήσεις συμβάσεων που τελικά… μετατρέπουν τον τζίτζικα σε αηδόνι για τα δημόσια έργα και τον ελληνικό λαό. Δεκαετίες τώρα, δίνω μάχες εντός Βουλής για να καθαρίσει το καθεστώς των έργων, που δυστυχώς συνεχίζει να μυρίζει. Πρόσφατα, μέσα στον Αύγουστο, έσκασε η βόμβα που αφορά στο μεγαλύτερο οικονομικό σκάνδαλο της σύγχρονης Ελλάδος. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού εκμεταλλευόμενη την περίοδο, μάλλον δεν ήθελε να πάρει μεγάλη δημοσιότητα το πολύχρονο ”φαγοπότι” του καρτέλ των εργολάβων, όπως και να έχει όμως το αδιαμφισβήτητο γεγονός χαροποιεί και δικαιώνει όσους πάλεψαν κάτω από άνισες συνθήκες για να επιβληθούν πρόστιμα ύψους 80 εκ. ευρώ σε εταιρείες, που κέρδισαν παράνομα μερικά δισεκατομμύρια στην πλάτη της χρεωκοπημένης Ελλάδος.

Μικρογραφία

Προσωπικά, νιώθω περήφανος γιατί εν μέσω πολιτικο - οικονομικών συμπληγάδων, που ήθελαν να συνθλίψουν τον κοινοβουλευτικό μου ρόλο, έδωσα και εγώ την μάχη για να φτάσουμε επιτέλους στην επιβολή των προστίμων. Όμως, ίσως υπάρχουν ακόμα κερκόπορτες. Ο αρμόδιος Υπουργός φέρεται να προχωρά σε απευθείας ανάθεση στον Γ. Περιστέρη για την εργολαβία του τμήματος του Λαμία – Ξυνιάδα (Ε-65), «χαρίζοντας» 310 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή δεν θα γίνει δημοπράτηση – διαγωνισμός, με αποτέλεσμα το δημόσιο να χάσει 160 εκατομμύρια ευρώ, από την έκπτωση του 50%, που θα μπορούσε να λάβει, εφόσον είχε προχωρήσει σε διαγωνισμό (όπως συνέβη με τις προσφορές Καλογρίτσα). Όμως, ο φτωχοποιημένος Ελληνικός  λαός ήδη νιώθει και «κερατάς και ζημιωμένος» για το 1.7 δις ευρώ, για τον δρόμο Κορίνθου – Πατρών-Πύργου, που 10 χρόνια «παγώνει» και «ξεπαγώνει», όπως συνέβη και στον Ε-65 και στην Εγνατία Οδό και, και, και…. με αποτέλεσμα το κόστος ανά χιλιόμετρο του εθνικού δικτύου, να ξεκινά από τα 6.8 εκ. και να φτάνει στα 10 εκ. ευρώ. Και έχει δικαίωμα να μάθει, αλλά και να αμυνθεί. Ας μπει στην μέση λοιπόν η Ε.Ε. όπως φέρεται να έχει κάνει με την επέκταση των συμβάσεων του αεροδρομίου της Αθήνας αλλά και της Αττικής Οδού. Και να δούμε τι θα πει και η Ευρώπη…».

Επιστολή στην επίτροπο ανταγωνισμού της ΕΕ για το Νότιο τμήμα του «Ε65»
 
«Ο δρόμος των 400 εκ. ευρώ έχει ήδη κοστίσει 700 και το ελληνικό κράτος πληρώνει άλλα 300. Η Ελλάδα των… εργολάβων ζει και βασιλεύει!»
 
Τη διερεύνηση της χρηματοδότησης από το ελληνικό δημόσιο του νοτίου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65 και αν αυτή η χρηματοδότηση εμπίπτει στο άρθρο 107 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ε.Ε. (βάσει του οποίου απαγορεύονται οι ενισχύσεις από κρατικούς πόρους σε έργα και δράσεις που νοθεύουν τον ανταγωνισμό), ζητάει από την Επίτροπο Ανταγωνισμού, κ. Margrethe Vestager ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος και ανεξάρτητος βουλευτής, Νίκος Νικολόπουλος.

Μικρογραφία

Σε επιστολή του προς την Επίτροπο, ο κ. Νικολόπουλος σημειώνει μεταξύ άλλων πως η σχετική απόφαση του υπουργού Υποδομών προβλέπει μεταξύ άλλων ότι το Δημόσιο αναλαμβάνει αποκλειστικά το κόστος της κατασκευής του νοτίου τμήματος, ύψους 300.000.000 ευρώ και ότι η σχετική χρηματοδότηση θα καταβάλλεται ανά τρίμηνο. Ωστόσο, το ανωτέρω τίμημα και οι συγκεκριμένοι συμβατικοί όροι που ισχύουν για την ανάθεση της κατασκευής του νοτίου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65, δεν προβλεπόταν στην Σύμβαση Τροποποίησης αλλά ορίστηκαν με την από 14.12.2016 νεότερη συμφωνία που επήλθε κατόπιν διαπραγμάτευσης ανάμεσα στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και τον Παραχωρησιούχο, δηλαδή μετά την σύναψη της Σύμβασης Τροποποίησης, γεγονος που επί της ουσίας συνιστά ανάθεση νέας σύμβασης από το Ελληνικό Δημόσιο, για την οποία θα έπρεπε να έχουν τηρηθεί οι ισχύουσες διατάξεις περί δημοσίων συμβάσεων, κάτι που δεν συνέβη. 

«Ως εκ τούτου, η υπουργική απόφαση για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65, όπως και η μεταγενέστερη της Σύμβασης Τροποποίησης συμφωνία ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και τον Παραχωρησιούχο, θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο ενδελεχούς εξέτασης από την Επιτροπή, ώστε να διαπιστωθεί εάν έχουν ως αποτέλεσμα την χορήγηση κρατικής ενίσχυσης προς τον Παραχωρησιούχο, η οποία απαγορεύεται με βάση το άρθρο 107, παράγραφος 1 ΣΛΕΕ» σημειώνει ο κ. Νικολόπουλος.

Ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος θέτει υπόψη της Επιτρόπου επίσης ότι η σύναψη της Τροποποιητικής Σύμβασης αποτελεί αντικείμενο εκκρεμούς προσφυγής ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας με βάση το γεγονός ότι η ανάθεσή της δεν ήταν συμβατή με τους κανόνες περί δημοσίων συμβάσεων, καθώς αποτελούσε την ανάθεση νέας δημόσιας σύμβασης, κυρίως ενόψει σημαντικού αριθμού ουσιωδών τροποποιήσεων του αντικειμένου και κρίσιμων όρων και, ως εκ τούτου, της οικονομικής ισορροπίας της Αρχικής Σύμβασης.

«Όπως έχουμε πληροφορηθεί, το αποτέλεσμα είναι ότι για το ήδη κατασκευασμένο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65 που είχε συμφωνημένο κόστος 400 εκατομμυρίων ευρώ, το Ελληνικό Δημόσιο έχει ήδη καταβάλει ποσό ύψους άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ» αναφέρει.
Παράλληλα, ρωτάει την κ. Vestager, μήπως η Επιτροπή έχει ήδη προβεί σε εξέταση της σχετικής υπουργικής απόφασης και αν ναι, ποια είναι η άποψη και η απόφασή της
«Είμαστε βέβαιοι αξιότιμη Επίτροπε ότι εκτιμάτε απολύτως την έντονη ανησυχία που εκφράζεται με την παρούσα επιστολή μας και που διακατέχει όλα τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου για να αναληφθεί κάθε μέτρο που αποσκοπεί στην πλήρη διαφύλαξη του δημόσιου συμφέροντος και των δημόσιων πόρων, ιδίως με δεδομένη την δημοσιονομική κατάσταση της χώρας μας. Θα είμαστε επομένως υπόχρεοι για την άμεση απάντησή σας και είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση σε σχέση με τα ανωτέρω θεωρείτε ως απαραίτητη» καταλήγει ο κ. Νικολόπουλος.

Γιάννης Ντάσκας