Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ελλάδα

Σπίρτζης για ιδιωτικοποίηση συγκοινωνιών: "Αυτά τα έκανε η οικογένεια Μητσοτάκη"

Σε συνέντευξή του στη Δημόσια Τηλεόραση, τι ανέφερε για Uber και ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Ελλάδα
Τετ, 07/03/2018 - 18:43
Γράφει το Newsroom

Εφ'όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο Υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, στην εκπομπή "Πρώτη Είδηση" με τη Μαίρη Πολλάλη και το Νίκο Παναγιωτόπουλο στην ΕΡΤ1. Ο Υπουργός μίλησε μεταξύ άλλων, τόσο για τα επεισόδια που σημειώθηκαν εχθές ανάμεσα σε αυτοκινητιστές και οδηγούς της Uber, όσο και για τα σκάνδαλα που αποκαλύπτονται στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Σχετικά με τα επεισόδια που σημειώθηκαν στο Σύνταγμα με οδηγούς ταξί, ανέφερε πως "ακραίες αντιδράσεις υπήρχαν πάντα, αλλά υπήρχαν και ακραίες συμπεριφορές", προσθέτοντας πως "είναι πρόκληση οι Έλληνες αυτοκινητιστές να μην μπορούν να βγάλουν το μεροκάματό τους, να μην τηρείται ο νόμος που ισχύει τα τελευταία χρόνια, με τις γκρίζες ζώνες που έχει, να μην έχουν έδρα στην Ελλάδα να φορολογούνται".

Ταυτόχρονα, όπως σημείωσε "με το νέο νομοσχέδιο βάζουμε πλαίσιο λειτουργίας σε αυτές τις εταιρείες, οι οποίες θα μπορούν να λειτουργούν", συμπληρώνοντας "κάποιες από αυτές τις εταιρείες δεν έχουν καν έδρα στην Ελλάδα".

Σχετικά με το σκάνδαλο για τις μίζες σε διαγωνισμούς της Αττικό Μετρό, ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως "το σκάνδαλο στο Μετρό ήρθε από τις γερμανικές δικαστικές αρχές, αφορά την περίοδο 2003-2007, σχετίζεται με τον τρόπο ανάθεσης σε μελέτες στην Αττικό Μετρό και διαβιβάστηκε στην ελληνική δικαιοσύνη", διερωτώμενος "δεν υπάρχουν άλλα σκάνδαλα; Δεν εμπλέκονται στελέχη της ΝΔ; Δεν εμπλέκονται υπηρεσιακοί παράγοντες;"

Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις των παρουσιαστών σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο του ΟΑΣΑ, ανέφερε πως "είχαμε ταλαιπωρία στην αρχή, υπήρχαν τα κυκλώματα που είχε στήσει ο παλαιοκομματισμός που δεν ήθελε να λειτουργήσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο".

Εν συνεχεία εξαπέλυσε δριμεία επίθεση στη Νέα Δημοκρατία, αποκαλύπτοντας πως "η διορισμένη από την κυβέρνηση ΝΔ διοίκηση της ΣΤΑΣΥ είχε δύο εκθέσεις στα χέρια της γι’αυτά που συνέβαιναν στο Μετρό [με τα πλαστά εισιτήρια] και δεν έκανε τίποτα".

Τονίζοντας πως στο παρελθόν οι επιβάτες δεν έκοβαν νέο εισιτήριο όταν τελείωνε ο χρόνος των 90 λεπτών, ο Υπουργός επεσήμανε πως "είχαμε μερικές συνήθειες που λέγαμε ότι το καταστρατηγούσαμε, αλλά τώρα θα κλείσει η μπάρα. Το εισιτήριο που βγάζαμε ήταν για συγκεκριμένο χρόνο. Είναι κάτι σαν την uber".

Ιδιωτικοποιήσεις στις αστικές συγκοινωνίες

Απαντώντας σε συγκεκριμένους συνδικαλιστές που τον κατηγορούν για ένταξη των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών στο ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό την ιδιωτικοποίηση, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε "ε, όχι, για όνομα του Θεού. Κάποιοι συνδικαλιστές που για χρόνια υπηρετούν το σύστημα της ΝΔ μάλλον θα έχουν μία παραζάλη. Αυτά τα έκανε παραδοσιακά η οικογένεια Μητσοτάκη, ιδιωτικοποιούσε τις αστικές συγκοινωνίες. Εμείς πήραμε τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, τις αποϊδιωτικοποιήσαμε όπως λέμε, γιατί στα μεγάλα αστικά κέντρα κυρίως πάρα πολλοί τομείς πρέπει να είναι σε δημόσιο έλεγχο.[…] Είναι ξεκάθαρο, δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Δε θα γίνει ιδιωτικοποίηση στις αστικές συγκοινωνίες κι απ’ την κυβέρνησή μας κι από την επόμενη κυβέρνηση που θα είμαστε πάλι εμείς."

Μιλώντας για το καθεστώς έκδοσης διπλωμάτων οδήγησης, τόνισε πως "θα γίνει μια μεγάλη προσπάθεια αυτό που ζει ο πολίτης σε υπηρεσίες των περιφερειών να μην συνεχιστεί. Θα υπάρχει κεντρικό σύστημα, δεν θα υπάρχουν τα λαδώματα", ενώ για το διαγωνισμό του Θριασίου απάντησε πως "ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός, 15 χρόνια μετά από τότε που το είχαν εξαγγείλει οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Τελειώνει το προσεχές διάστημα, πέρασε η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, είναι μόνο γραφειοκρατική διαδικασία από εδώ και πέρα και να πάει η σύμβαση στη Βουλή προκειμένου να ψηφιστεί".

Newsroom