Κυριακή - 22 Οκτωβρίου 2017

Κολοκύθα: Ένα φθινοπωρινό δώρο της φύσης για τη διατροφή μας

Κολοκύθα: Ένα φθινοπωρινό δώρο της φύσης για τη διατροφή μας

Στο άκουσμα της η σκέψη των περισσότερων τρέχει στις περιπέτειες της Σταχτοπούτας και στο Halloween που αυτό τον μήνα έχει την τιμητική του. Η κολοκύθα όμως εκτός από αγαπημένο deco trend του φθινοπώρου αποτελεί μία τροφή με εξαιρετικά οφέλη για τον οργανισμό για όσους πέρα από την διακόσμηση του σπιτιού τους αποφασίσουν να την εντάξουν και στο πιάτο τους!


Πλούσια σε βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες είναι μόνο μερικά από τα οφέλη της κολοκύθας που την καθιστούν αναμφίβολα ένα φθινοπωρινό δώρο της φύσης για την διατροφή μας.

Το έντονο πορτοκαλί χρώμα της κολοκύθας μαρτυρά από μόνο του πως αυτός ο μεγάλος σε μέγεθος καρπός της φύσης είναι πλούσιος σε βήτα-καροτίνη, ένα αντιοξειδωτικό απαραίτητο για τη σύνθεση βιταμίνης Α στον οργανισμό. Η βιταμίνη αυτή είναι σημαντική για την υγεία των ματιών, του δέρματος, των οστών και των δοντιών ενώ προστατεύει παράλληλα και από καρδιαγγειακά νοσήματα, αλλά και άλλες ασθένειες, όπως είναι ορισμένοι τύποι καρκίνου.

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το πανεπιστήμιο του Κεντάκι απέδειξε ότι οι κολοκυθόσποροι αποτελούν μια πρώτης τάξεως πηγή πρωτεϊνών. Ενδεικτικό της διατροφικής τους αξίας είναι το γεγονός ότι 28γρ. σπόροι κολοκύθας περιέχουν περίπου επτά γραμμάρια πρωτεΐνης. Οι ίδιες μελέτες έδειξαν ότι οι σπόροι κολοκύθας είναι πλούσια πηγή των απαραίτητων λιπαρών οξέων για την προστασία του οργανισμού από την υψηλή αρτηριακή πίεση, την αρθρίτιδα και τον καρκίνο. Ταυτόχρονα χάρη σε αυτές τις ουσίες που περιέχει αποτελεί ελιξίριο ομορφιάς καθώς η υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α, C και Ε και ψευδαργύρου την καθιστούν μια εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν να έχουν ένα υγιές και λαμπερό δέρμα.
Αρκεί η κατανάλωση ενός φλιτζανιού σπόρους κολοκύθας την ημέρα για την πρόληψη των ρυτίδων και για την ενυδάτωση της επιδερμίδας.

Ποιος αγνοεί την κολοκύθα;

Οι κολοκύθες είναι πλούσιες σε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη δύο ουσίες που προστατεύουν τα μάτια και αποτρέπουν τον σχηματισμό καταρράκτη ενώ τροφοδοτούν τον οργανισμό με κάλιο, ασβέστιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγγάνιο και φώσφορο.

Η κατανάλωση κολοκύθας είναι ιδιαιτέρα ευεργετική για όσους υποφέρουν από γαστρικά προβλήματα, γιατί μειώνει την οξύτητα των υγρών του στομάχου ενώ η χαμηλή περιεκτικότητα της σε θερμίδες την καθιστούν ιδανική επιλογή για την απώλεια βάρους και μία ισορροπημένη διατροφή. Τα 100γρ μαγειρεμένης κολοκύθας δίνουν στον οργανισμό μόλις 26 θερμίδες, ενώ δεν περιέχει καθόλου κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη. Επίσης η υψηλή περιεκτικότητα της σε φυτικές ίνες αυξάνει πιο γρήγορα το επίπεδο κορεσμού με αποτέλεσμα να νιώθουμε χορτασμένοι πιο γρήγορα.

Πλούσια σε τόσο ευεργετικές για τον οργανισμό ιδιότητες η κολοκύθα κατέχει επάξια τον τίτλο του "Super Food" ενώ μπορεί να ενταχθεί στη διατροφή μέσω μίας πληθώρας συνταγών τόσο στην μαγειρική όσο και στην ζαχαροπλαστική! Απολαύστε την ως σούπα βελουτέ, αλμυρή ή γλυκιά πίτα, κέικ, πουρέ, muffin κλπ. και…


Bon Appétit με διάθεση Halloween!

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ

Τα Ντοκουμέντα είναι μια δημοσιογραφική ιστοσελίδα ειδήσεων, ερευνών, αποκαλύψεων και απόψεων, με την επιμέλεια του Γιάννη Ντάσκα.

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Newsletter

Συμπλήρωσε το e-mail σου και θα λαμβάνεις κάθε Πέμπτη το εβδομαδιαίο newsletter του ntokoumenta.gr με όλα τα νέα της Ελλάδας