Σάββατο - 18 Νοεμβρίου 2017

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΗΣ ΜΑΛΑΙΣΙΑΣ

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΗΣ ΜΑΛΑΙΣΙΑΣ

Νέες συγκλονιστικές εξελίξεις για το μαλαισιανό αεροσκάφος που εξαφανίστηκε στον Ινδικό ωκεανό, παίρνοντας μαζί του 239 ανθρώπινες ψυχές.

Το αεροσκάφος Boeing 777, με 239 επιβαίνοντες, εξαφανίστηκε ενώ εκτελούσε την πτήση Κουάλα Λουμπούρ-Πεκίνο στις 8 Μαρτίου του 2014. Ωστόσο οι έρευνες δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα και πλέον όπως ανακοίνωσε η ομάδα ερευνών το τελικό πόρισμα για την εξαφάνιση της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines θα δημοσιοποιηθεί τους επόμενους μήνες.

«Με τα συντρίμμια του αεροσκάφους και τους καταγραφείς πτήσης να μην έχουν ακόμα βρεθεί, υπάρχει σημαντική έλλειψη βασικών στοιχείων», που θα καθορίσουν για ποιο λόγο το αεροσκάφος παρέκκλινε της προγραμματισμένης πορείας του, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Αφού ερεύνησαν πάνω από 120.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα στο νότιο Ινδικό Ωκεανό, οι τρεις βασικές χώρες που συμμετείχαν στις έρευνες, η Μαλαισία, η Κίνα και η Αυστραλία, ανέστειλαν την επιχείρηση στις 17 Ιανουαρίου, η οποία δεν θα ξεκινήσει εκ νέου αν δεν ανακύψουν αξιόπιστες νέες πληροφορίες.

Πριν μερικούς μήνες βρέθηκε ένα κομμάτι του αεροσκάφους αρκετά μεγάλο στις Κομόρες νήσους.
Πρίν από περίπου 4 – 5 μέρες ανακοινώθηκε ότι ψαράδες βρήκαν ένα μικρότερο κομμάτι 1,20 χ 80 που κατά πάσα πιθανότητα ανήκει και αυτό στο χαμένο αεροσκάφος, όπως επιβεβαιωμένα ανήκει και το πρώτο κομμάτι.

Τρία ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει και ακόμα δεν υπάρχει ίχνος της μοιραίας πτήσης MH370 της Malaysia Airlines.

Ένα από τα σενάρια που κυκλοφορούν θέλει το αεροσκάφος, αφού έκανε το πρώτο τσέκ πόιντ με τον πύργο ελέγχου της ινδονήσιας, μετά δεν ακολούθησε τον "νότιο" διάδρομο, όπου γίνονταν επί σειρά ημερών και οι έρευνες, αλλά πέταξε προς το Βορρά, "κρυμμένο" πίσω από το σήμα που εξέπεμπε η πτήση 68 της Singapore Airlines, η οποία αναχώρησε από τη Σιγκαπούρη και είχε προορισμό τη Βαρκελώνη.

Αφού λοιπόν κατάφερε να περάσει απαρατήρητο από τα ραντάρ, σύμφωνα με αυτή τη θεωρία, ο πιλότος έστριψε επίτηδες με προορισμό το νησάκι Ντιέγκο Γκαρσία, μια μικρή Ατόλη η οποία όμως είναι η ποιό σημαντική Αμερικανική βάση στον κόσμο.
Ίσως μια παρακινδυνευμένη αποστολή από τον πιλότο του αεροσκάφους γιατί ο «στόχος» ήταν ένας από τους καλύτερα φυλασσόμενους στον κόσμο.

 

Με τη σκέψη στο μυαλό του πιλότου ότι από τη βάση δεν θα τολμούσαν να καταρρίψουν ένα αεροπλάνο με 239 επιβάτες ακολούθησε τη μοιραία πορεία, χωρίς όμως να υπολογίσει την αντίδραση των ανθρώπων της βάσης.

Εδώ, δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις καταρρίψεις και άλλων επιβατικών αεροπλάνων όπως:

Το Boeing που λίγο έλειψε να φέρει σύρραξη ΕΣΣΔ – ΗΠΑ

Μία δεκαετία αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 1983, σημειώθηκε ένα περιστατικό που σημάδεψε Ψυχρό Πόλεμο και ώθησε τις ΗΠΑ και την ΕΣΣΔ στα πρόθυρα της ένοπλης αντιπαράθεσης.

Πρόκειται για την κατάρριψη ενός Boeing 747 των Κορεατικών Αερογραμμών. Το αεροσκάφος που είχε απογειωθεί από το Άνκορατζ της Αλάσκας με προορισμό τη Σεούλ, παρέκκλινε της πορείας του όπως έγινε αργότερα γνωστό και βρέθηκε πάνω από τον σοβιετικό εναέριο χώρο, με αποτέλεσμα να καταρριφθεί από σοβιετικά μαχητικά.

Και οι 269 επιβάτες – ανάμεσα τους και ο Γερουσιαστής του Δημοκρατικού Κόμματος Λόρενς Μακντόναλντ- βρήκαν τραγικό θάνατο, ενώ ο τότε πρόεδρος των ΗΠΑ Ρόναλντ Ρίγκαν καταδίκασε την κατάρριψη χρησιμοποιώντας ένα λεξιλόγιο που παρέπεμπε στα πρώτα (και πιο σκοτεινά) χρόνια του Ψυχρού Πολέμου.

Οι σοβιετικοί αφού στην αρχή αρνήθηκαν εμπλοκή στο περιστατικό, τελικά ισχυριστήκαν ότι η κατάρριψη οφειλόταν σε «υπερβολική αντίδραση» από την πλευρά των πιλότων. Όπως και να έχει εκ των υστέρων προέκυψε από τις έρευνες που έγιναν εκ των υστέρων, το τραγικό συμβάν θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί.

Η κατά λάθος κατάρριψη του ρωσικού Tupolev

Τέτοια τραγικά δυστυχήματα δεν σημειώθηκαν μονάχα κατά τον Ψυχρό Πόλεμο, αλλά και στην πρόσφατη ιστορία.
Τον Οκτώβριο του 2001 αεροσκάφος Tupolev των αερογραμμών της Σιβηρίας που απογειώθηκε από το Τελ Αβιβ με προορισμό την πόλη του Νοβοσιμπίρσκ εξερράγη στον αέρα ενώ βρισκόταν πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 78 επιβαίνοντες.

Οι έρευνες έδειξαν από την πρώτη στιγμή ότι το αεροσκάφος κατερρίφθη από ουκρανικό πύραυλο κατά τη διάρκεια στρατιωτικής άσκησης, γεγονός που αρχικά το Κίεβο αρνήθηκε μετ’ επιτάσεως, ωστόσο αργότερα αναγκάστηκε να το παραδεχθεί υπό το βάρος των αποδείξεων που παρουσίασε η Μόσχα.

Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΝΤΙΕΓΚΟ ΓΚΑΡΣΙΑ

Βλέποντας κανείς από ψηλά το νησιωτικό σύμπλεγμα στο Αρχιπέλαγος Τσάγος, στον Ινδικό Ωκεανό αυτόματα νομίζει πως ανακάλυψε τον επίγειο παράδεισο. Εξωτικές παραλίες, κοκκοφοίνικες και παράξενα πτηνά συνθέτουν την απόλυτη μαγεία. Το ένα από τα μικρά νησάκια, αυτό με το παράξενο σχήμα V, ονομάζεται “Ντιέγκο Γκαρσία” και έχει πάρει την ονομασία του από το Πορτογάλο θαλασσοπόρο που το 1532 το ανακάλυψε.
Πίσω από την εξωτική εικόνα του νησιού, κρύβεται ίσως η σημαντικότερη αμερικανική στρατιωτική βάση. Μέσω αυτής οι ΗΠΑ είναι σε θέση να ελέγχουν ολόκληρο τον Ινδικό Ωκεανό. Στη βάση σταθμεύουν βομβαρδιστικά αεροσκάφη τύπου Β 52 και Β2 Stealth, ενώ η συγκεκριμένη στρατιωτική βάση χρησιμοποιήθηκε και στις επιχειρήσεις του Κόλπου αλλά και σε επιθέσεις στο Αφγανιστάν.

Η στρατιωτική βάση που καταλαμβάνει σήμερα τα σπίτια των γηγενών θεωρείται από τον αμερικανικό στρατό ως η πλέον στρατηγική, γι' αυτό και όσα εκτυλίσσονται εκεί καλύπτονται από ακόμα μεγαλύτερη μυστικότητα από τη συνήθη υπερβολική που συναντάμε σε άλλα αμερικανικά «project».

Η τεράστια βάση λειτουργεί σήμερα ως «σπίτι» για διάφορες στρατιωτικές επιχειρήσεις, που περιλαμβάνουν από πάνοπλες ναυτικές και αεροπορικές εγκαταστάσεις μέχρι και απόρρητη φυλακή της CIA για την ανάκριση υπόπτων τρομοκρατίας.

4.000 στρατιώτες, μαχητικά και εξοπλισμός

Η ναυτική/αεροπορική βάση των ΗΠΑ (και σταθμός ανεφοδιασμού των βρετανικών επιχειρήσεων) φιλοξενεί περισσότερους από 4.000 στρατιώτες, την ίδια ώρα που το νησάκι είναι προσβάσιμο μόνο με στρατιωτικά μέσα. Η μεγαλύτερη βάση των Αμερικανών εκτός ΗΠΑ φιλοξενεί δύο διαδρόμους για βομβαρδιστικά αεροπλάνα, περισσότερα από 30 πολεμικά πλοία και έναν δορυφορικό κατασκοπευτικό σταθμό, μοναδικό στο είδος του.

Από εδώ γίνονταν οι επιδρομές

Το Πεντάγωνο έχει χαρακτηρίσει το Ντιέγκο Γκαρσία ως την «απαραίτητη πλατφόρμα» για την αστυνόμευση της περιοχής. Από δω εξάλλου εκπορεύτηκαν οι αεροπορικές επιδρομές στον Πόλεμο του Κόλπου (1990-91), η εισβολή στο Αφγανιστάν (2001) και η πρώτη φάση του Πολέμου του Ιράκ, από τον παράδεισο αυτό με τα ένοχα μυστικά και την ανθρώπινη τραγωδία, που στα μυαλά των Αμερικανών επιτελαρχών φαντάζει απλώς ως «το πολυτιμότερο κομμάτι ακίνητης περιουσίας στη Γη».

Το ένοχο μυστικό του κλεμμένου -από τον πληθυσμό του- νησιού κρατήθηκε μυστικό για τόσες δεκαετίες, μέχρι τώρα τουλάχιστον που ήρθε στο φως «ξώφαλτσα», ως συνωμοσιολογικό σενάριο για την τύχη της μοιραίας πτήσης των Μαλαισιανών Αερογραμμών...

Σε δημοσίευμά της, η ρωσική εφημερίδα PRAVDA, επισημαίνει πως η συγκεκριμένη βάση που έχει φιλοξενήσει κατά καιρούς και κρατούμενους της CIA, αποτελεί και τη βάση “κλειδί” σε ενδεχόμενη αμερικανική επιχείρηση εναντίον του Ιράν. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το Ιράν έχει βαλλιστικούς πυραύλους που μπορούν να πλήξουν στόχους μέχρι και 2.000 χλμ μακριά, ωστόσο δεν υπάρχει δυνατότητα μέχρι αυτή τη στιγμή να δεχτεί κάποιο καίριο πλήγμα η συγκεκριμένη βάση.

Ενώ λοιπόν αυτό μοιάζει το επικρατέστερο σενάριο για την πλήρη εξαφάνιση της μοιραίας πτήσης, είναι εξαιρετικά περίεργο ότι 3 - 4 ημέρες μετά και την ανακάλυψη και δεύτερου τμήματος του μοιραίου αεροσκάφους, κυκλοφόρησε ένα εντελώς αντίθετο σενάριο.
Σύμφωνα με αυτό τώρα (...) ανακάλυψαν ότι στην ποιο ηφαιστιογενή περιοχή του κόσμου, υπάρχουν χαράδρες ηφαιστιογενής και στον βυθό της θάλασσας!


Έμμεσα έτσι προσπαθούν μάλλον να συσκοτίσουν την υπόθεση με σενάρια ότι μπορεί το αεροσκάφος να το κατάπιε κάποια ηφαιστιογενής χαράδρα στο βυθό της θάλασσας.

Σύμφωνα με το σενάριο αυτό εντοπίστηκε και μία χαράδρα, η οποία είναι διάσπαρτη από υπόγεια ηφαίστεια, και έχει μήκος εκατοντάδων χιλιομέτρων.

Πτήση MH370: Οι έρευνες αποκάλυψαν συγκλονιστικά μυστικά στο βυθό

Τριάμισι χρόνια μετά την εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370 των αερογραμμών της Μαλαισίας η τύχη του αεροσκάφους και των επιβατών του παραμένει ένα μεγάλο, άλυτο, μυστήριο. Ωστόσο, οι έρευνες για την επίλυσή του, που κράτησαν τρία ολόκληρα χρόνια- από το Μάρτιο του 2014 έως πρόσφατα- έριξαν φως σε «σκοτεινές» όψεις του βυθού.

Μάλιστα, πλέον, οι λεπτομερείς χάρτες βυθού που έχουν καταρτιστεί στην διάρκεια των ερευνών για την ανεύρεση του αγνοούμενου αεροσκάφους της πτήσης MH370 των αερογραμμών της Μαλαισίας, μπορούν να βοηθήσουν στην βελτίωση της κατανόησης για τους πληθυσμούς των ψαριών, αλλά και την προϊστορική μετακίνηση των ηπείρων που βρίσκονται στο νότιο ημισφαίριο της γης.



Οι χάρτες αυτοί, δόθηκαν στην δημοσιότητα χθες, ενώ η έρευνα στον Ινδικό ωκεανό ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο, αποκαλύπτοντας την ύπαρξη υποβρύχιων βουνών που έχουν έκταση μεγαλύτερη από αυτή του Έβερεστ. Παράλληλα, εντοπίστηκε και μία χαράδρα στο βυθό, η οποία είναι διάσπαρτη από υποθαλάσσια ηφαίστεια, ενώ έχει μήκος εκατοντάδων χιλιομέτρων.


Υπενθυμίζεται ότι η πτήση "φάντασμα"  χάθηκε από τις οθόνες των ραντάρ τον Μάρτιο του 2014 καθώς πετούσε από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο, μεταφέροντας 239 επιβάτες και πλήρωμα. Η εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370 έχει εξάψει τη φαντασία πολλών και δεκάδες σενάρια έχουν διατυπωθεί για το τι μπορεί να έχει συμβεί: Κανένα ωστόσο δεν έχει επιβεβαιωθεί έως τώρα με αποτέλεσμα η υπόθεση να αποτελεί πλέον ένα από τα μεγαλύτερα άλυτα μυστήρια της πολιτικής αεροπορίας.

Το μυστήριο της ΜΗ370

Υπενθυμίζεται ότι οι έρευνες σταμάτησαν επισήμως τον περασμένο Ιανουάριο και έπειτα από τρία χρόνια άκαρπων ερευνών οι τρεις χώρες (Αυστραλία, Μαλαισία και Κίνα) που αναζητούσαν όλο το προηγούμενο διάστημα τα ίχνη του ανακοίνωσαν πως σταματούν να ψάχνουν. 

«Παρά το ότι καταβλήθηκε κάθε προσπάθεια, χρησιμοποιώντας τα καλύτερα διαθέσιμα επιστημονικά εργαλεία, η έρευνα δεν κατάφερε να εντοπίσει το αεροσκάφος» έλεγαν και προσέθεταν ότι «ως εκ τούτου οι υποβρύχιες έρευνες ανεστάλησαν»

Μέχρι τώρα δεν έχει προκύψει κανένα στοιχείο από τις έρευνες αυτές που να δείχνει ότι τα συντρίμμια του αεροσκάφους βρίσκονται στο βυθό της θαλάσσιας ζώνης.

Ωστόσο κάποια συντρίμμια, τα οποία ανέρχονταν σε περίπου 20 τμήματα και τα οποία βρέθηκαν στην ακτογραμμή του Ινδικού Ωκεανού ανοιχτά της ανατολικής Αφρικής σε κοντινή απόσταση από τη σημερινή ζώνη ερευνών, ταυτοποιήθηκε ότι ανήκαν πιθανώς ή με βεβαιότητα στο μοιραίο Boeing 777 της Malaysia Airlines.

Τον Δεκέμβριο εξάλλου, οι αυστραλιανές αρχές  είχαν αποφανθεί ότι μάλλον το αεροσκάφος δεν έπεσε στη θαλάσσια ζώνη των 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στην οποία γίνονταν οι έρευνες.

Οι ειδικοί προσδιόρισαν τότε μια άλλη ζώνη 25.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στην οποία μπορεί πιθανώς να κατέπεσε και να βυθίστηκε το αεροσκάφος. Αλλά η Αυστραλία, όπως και η Μαλαισία έκριναν ότι οι πιθανότητες να βρεθεί εκεί το αεροπλάνο δεν επαρκούσαν για να επεκταθούν οι επιχειρήσεις.

Η απόφαση να σταματήσουν οι «έρευνες δεν ελήφθη ελαφρά τη καρδία, ούτε χωρίς μεγάλη λύπη», αναφερόταν στην ανακοίνωση των κυβερνήσεων των τριών χωρών, στην οποία αυτές καταλήγουν: «Εξακολουθούμε να ελπίζουμε ότι θα έρθουν στο φως νέες πληροφορίες και ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα εντοπιστεί το αεροπλάνο».

 

 

 

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ

Τα Ντοκουμέντα είναι μια δημοσιογραφική ιστοσελίδα ειδήσεων, ερευνών, αποκαλύψεων και απόψεων, με την επιμέλεια του Γιάννη Ντάσκα.

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Newsletter

Συμπλήρωσε το e-mail σου και θα λαμβάνεις κάθε Πέμπτη το εβδομαδιαίο newsletter του ntokoumenta.gr με όλα τα νέα της Ελλάδας