Συμφωνούμε, και τα δύο είναι εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα. Ανήκουν σε άσχετες μεταξύ τους κατηγορίες, διαθέτουν διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής και οδήγησης και είναι και τα δύο από τα πιο πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα της αγοράς.
Οι Γάλλοι βρίσκονται, εδώ και αρκετό καιρό, σε δημιουργικό οργασμό και αυτό φαίνεται με μια απλή ματιά στις γκάμες των προϊόντων τους. Από τη μία η Renault, με τη δυναμική σχεδιαστική καθοδήγηση του Laurens Van Der Acker επιχειρεί μια στροφή σε πιο ρευστές και κομψές φόρμες σε σχέση με το – όχι και τόσο – μακρινό παρελθόν των αμφιλεγόμενων Vel Satis, Avantime και Mégane II, ενώ έχει ανεβάσει και τον πήχυ της ποιότητας (με το σημερινό Mégane να θεωρείται από τα αξιόπιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας του).
Το ίδιο και στο αντίπαλο στρατόπεδο, αυτό της PSA Peugeot Citroën, που επιχειρεί μια εντυπωσιακή ανασύνταξη με νέα, ενδιαφέροντα μοντέλα (όπως το Peugeot 308 και η γκάμα DS της Citroën) και μια επανατοποθέτηση των τριών κύριων brands. Η Citroën πλέον βρίσκεται στο κάτω άκρο του mainstream αλλά με funky και έξυπνες στυλιστικές και μηχανικές λύσεις, η Peugeot πλέον τίθεται ακριβώς απέναντι από τη Volkswagen όντας mainstream, αλλά με ολίγη από premium, και η (ξεχωριστή, πλέον) DS είναι η αιχμή του δόρατος στην premium κατηγορία.
Στα πλαίσια αυτά, η Citroën παρουσίασε το νέο C4 Cactus. Με δεδομένο ότι δεν αναμένεται παραδοσιακός χάτσμπακ αντικαταστάτης για το σημερινό C4 (λόγω εσωτερικού ανταγωνισμού με το 308), η Citroën σκέφτηκε ριζοσπαστικά: ο νέος της μικρομεσαίος εκπρόσωπος βασίζεται στη σουπερμίνι πλατφόρμα των C3, DS3 και 208, της οποίας το μήκος έχει αυξηθεί κατάλληλα – με προφανή οφέλη στο βάρος και την οικονομία κατασκευής, ενώ είναι διαθέτει στυλιστικά στοιχεία από crossover (αυξημένη απόσταση από το έδαφος, άβαφα πλαστικά τμήματα). Το σίγουρο είναι ότι το νέο Cactus ανταποκρίνεται απόλυτα στους στόχους της γαλλικής εταιρείας (περισσότερο ντιζάιν, μεγαλύτερη άνεση, περισσότερη χρηστική τεχνολογία με χαμηλότερο κόστος χρήσης). Τα Airbumps, μάλιστα, εμπίπτουν στις τρεις κατηγορίες. Πρεσβεύουν ένα διαφορετικό στυλ (και είναι διαθέσιμα σε διαφορετικά χρώματα), είναι εφεύρεση της γερμανικής BASF (άρα η διάρκεια ζωής τους είναι μάλλον εγγυημένη) και συμβάλλουν στο χαμηλό κόστος συντήρησης, αφού αποτρέπουν γρατσουνιές και βαθουλώματα στα panels.
Στο εσωτερικό πάλι, η έμφαση στην άνεση είναι αρκετά προφανής. Τα μπροστινά καθίσματα έχουν αντικατασταθεί από ένα άνετο καναπέ, ο πίνακας οργάνων είναι μια ψηφιακή οθόνη, το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει μόνο τρία κουμπιά (D, N και R), ο αερόσακος του συνοδηγού έχει μεταφερθεί στο παρμπρίζ και τα πίσω παράθυρα, όπως στο DS4, δεν ανοίγουν, παρά μόνο ανακλίνονται, για εξοικονόμηση βάρους και χρημάτων.
Οι κινητήρες αντανακλούν επίσης την απλότητα που επιδιώκει η Citroën. Ούτε υπερβολές, ούτε συμβιβασμοί. Ντίζελ και βενζίνης (τρικύλινδροι και με τούρμπο) σε ένα αμάξωμα μικρομεσαίας κατηγορίας με βάρος μόλις 965 κιλά (200 κιλά λιγότερα από ένα C4 χάτσμπακ). Το αποτέλεσμα; Εκπομπές ρύπων μόλις 82g/km για το ντίζελ και κατανάλωση 2.6 λίτρα στα 100 χλμ.
Η Renault, πάλι, 22 χρόνια μετά το πρώτο και αρκετά αγαπητό Twingo φέρνει την τρίτη γενιά του και ακολουθεί εντελώς διαφορετική οδό. Αυτή της συνεργασίας με τη Daimler, που φέρνει κάτω από το νέο Twingo μια πισωκίνητη και… πισωμήχανη πλατφόρμα και αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από το θρυλικό Renault 5. Το νέο Twingo σίγουρα τραβάει τα βλέμματα. Αλλά αποτελεί και ένα εξαιρετικό προϊόν σκέψης των μηχανικών της Renault, καθώς οι δύο τρικύλινδροι κινητήρες (69 ίπποι και 89 ίπποι χωρίς και με τούρμπο αντίστοιχα) καταλαμβάνουν τόσο λίγο χώρο, που η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ είναι από τις εντυπωσιακότερες της κατηγορίας).
Το νέο Twingo θα είναι διαθέσιμο σε μόλις 4 χρώματα αλλά με τεράστιες δυνατότητες customizing τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό και προδιαθέτει για αρκετά διασκεδαστική οδική συμπεριφορά, με τόση τεχνολογία συμπυκνωμένη σε μόλις 3.5 μέτρα αμαξώματος.
Διαφορετικά; Ναι. Ενδιαφέροντα; Σίγουρα. Και το C4 Cactus αλλά και το Twingo είναι τόσο διαφορετικά, κι όμως τόσο σημαντικά. Τα σημαντικότερα ίσως αυτοκίνητα του 2014, για διαφορετικούς λόγους το καθένα. Και τα θέλουμε εξίσου.
Εκτύπωση e-mail