Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Alfa Romeo 156 GTA: Το πρώτο τάνγκο

Μια ντάμα που ερωτεύεσαι απ’ την πρώτη στροφή...
RPM
Παρ, 02/03/2018 - 20:47
Γράφει o Κωστής Σέρμπης

Αν σου τύχαινε η ευκαιρία να επιλέξεις ντάμα για ένα χορό που μέχρι πρότινος μόνο στα όνειρα έβλεπες, ποια θα ήταν αυτή;

Ιθύνων νους για το οφθαλμόλουτρο ο κ. Walter de’Silva, ενώ μαέστρος της φιλαρμονικής ο κ. Giuseppe Busso. Η καρδιά της χτυπά με  έξι κυλίνδρους σε διάταξη V. Διπλά ψαλίδια για την εμπρόσθια επαφή της με το έδαφος, Mac Pherson διάταξη για την πίσω.  Μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τους εμπρός τροχούς, ενώ τα χέρια της φτάνουν από άκρη σ’ άκρη με μόνο 1.7 στροφές.

Τι καλύτερο από το να βρίσκεσαι μαζί της στο Αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών, απολαμβάνοντας full throttle γύρους;

Τα 3.2 λίτρα του κινητήρα φαίνονται από «χαμηλά», με τη ροπή να γίνεται αισθητή από το – σχεδόν - ρελαντί. Από την άλλη, οι 24 βαλβίδες επιτρέπουν να φτάσει ως το όριό του χωρίς δυσκολία. Βρυχάται με ένταση στα χαμηλά, ενώ η ανοδική πορεία του δείκτη στροφών συνοδεύεται από ήχο - άξιο παράγωγο ενός εξακύλινδρου διαμαντιού.

Ολοκληρώνοντας τον πρώτο γύρο σε ρυθμούς γνωριμίας η εξοικείωση δεν αργεί, όντας στο περιβάλλον ασφαλείας που προσφέρει μια πίστα. Δείχνει να αγγίξει τα 210 χ.α.ω. κοντά στο τέλος της ευθείας εκκίνησης και λίγο πριν τα φρένα - άγκυρες για την πρώτη καμπή.

Μικρογραφία

Σε γρήγορους ρυθμούς οδήγησης φαίνεται η λειτουργικότητα του διαφορικού της. Στο «S» της πίστας και πατώντας τα cerbs, η διαφορά πρόσφυσης μεταξύ των δύο τροχών κάνει το ακριβέστατο τιμόνι να «τραβά» έντονα προς το εσωτερικό της στροφής, παλεύοντας μια με τον όγκο του V6 εμπρός και μια με την πρόσφυση. Το αποτέλεσμα, ωστόσο, ανταμείβει: επιλέγεις γραμμή, σημαδεύεις και βγαίνεις ακριβώς εκεί που θέλεις.

Καθώς αυξάνονται οι γύροι, τόσο αυξάνεται κι ο εθισμός μαζί της. Στιγμή με στιγμή οδηγός και μηχάνημα γίνονται ένα. Τιμόνι και πεντάλ γίνονται προεκτάσεις των άνω και κάτω άκρων. Κάθε στροφή, κάθε καμπή σε φέρνει ένα βήμα πιο κοντά της κι εκείνη πιστή ντάμα. Δεν ξαφνιάζει με απρόσμενη συμπεριφορά, όμως εκπλήσσει που και που, έχοντας τον τρόπο να προσαρμόζει τον καβαλιέρο στα μέτρα της μέσα από βήματα που της προτείνει ο ίδιος.

Έτσι δημιουργείται μια τετράτροχη Γυναίκα. Μια ντάμα που ερωτεύεσαι απ’ την πρώτη στροφή και δε θα μπορούσε να είναι άλλη από την ALFA Romeo 156 GTA.

Μικρογραφία

Κάπου εκεί το γυρολόγιο ολοκληρώνεται.

Και μετά σιωπή… Αυτή η σιωπή που επικρατεί όταν έχει φτάσει στο τέλος της η πιο χαρούμενη και έντονα συναισθηματική ταινία στην οποία πρωταγωνίστησες στο πλάι μιας diva. Τότε που όλα κυλούν αργά κι έχεις χάσει τις αισθήσεις σου. Κοιτάς γύρω σου αλλά δε βλέπεις, έρχονται στα αυτιά σου ήχοι που δεν ακούς. Κι όλα αυτά γιατί στο μυαλό σου στροβιλίζονται τα γνωρίσματά της. Η όψη της, η αίσθηση όταν την αγγίζεις, όταν την πιέζεις, η φωνή της που άλλοτε σου μιλά γλυκά και ήρεμα κι άλλοτε σε ξεσηκώνει με ένα τόνο που μόνο εκείνη έχει.

Μοιάζει με όνειρο που δεν έζησες ποτέ.

Μοιάζει με όνειρο που δεν έζησα ποτέ. 

Και δε χωράνε λόγια, ο έρωτας είναι τυφλός, λένε.

Δε χωρίζει λαμαρίνες από σάρκα.

Κωστής Σέρμπης