Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

BMW X3 xDrive 20d: Τεχνολογική Επανάσταση σε... πολυτελές φόντο

Με τη νέα Χ3 η BMW κάνει ένα άλμα προς το αυτόνομο μέλλον, κρατώντας τις αρετές της φίρμας
RPM
Σάβ, 02/06/2018 - 13:43
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας
Η νέα BMW X3, σε μπλε χρώμα, σε παραλία με άμμο και τη θάλασσα στο φόντο

Δύσκολο να το θυμάται κανείς, όμως η BMW συμπληρώνει αισίως σχεδόν δύο δεκαετίες από την πρώτη της "είσοδο" στα εκτός δρόμου οχήματα, έστω κι αν επιμελώς αποφεύγει τον όρο "SUV" για χάρη των "SAV" (Sports Activity Vehicles), προσδίδοντας στη γκάμα της έναν αέρα ενεργού lifestyle περισσότερο συμβατό με την ελευθερία που "χαρίζουν" τέτοιου είδους οχήματα. 

Από την πρώτη Χ5 το 1999 και την πρώτη Χ3 το 2003, ωστόσο, η BMW υπόσχεται ένα εντός δρόμου (ή πίστας) εκτός δρόμου όχημα, με οδική συμπεριφορά που κλείνει το μάτι στις υπόλοιπες BMW, τιμώντας σαφώς την πλούσια κληρονομία της βαυαρικής φίρμας στον τομέα.

Θα πρέπει να επισημάνουμε πως από την πρώτη Χ3 του 2003 έχει μεσολαβήσει και μία δεύτερη γενιά του μεσαίου SAV, ωστόσο η νέα, τρίτη του κατά σειρά (την οποία και δοκιμάζουμε), αποτελεί μία τεράστια αναβάθμιση σε όλους τους τομείς.

Μικρογραφία

Η Πρώτη Ματιά

Καταρχάς, είναι σαφώς πιο ενδιαφέρουσα σχεδιαστικά. Μπορεί η Χ3 να ήταν πάντοτε μια "baby X5", ωστόσο προσεγγίζει πολύ περισσότερο αυτό τον χαρακτηρισμό στη νέα της γενιά. Δείχνει να διαθέτει πολύ πιο αρμονικά ισορροπημένες αναλογίες, ενώ και στις λεπτομέρειες δείχνει πιο "ώριμη" και, στο τέλος της ημέρας, πιο πολυτελής.

Επίσης, κατά έναν μαγικό τρόπο, δείχνει πολύ καλύτερη από κοντά σε σχέση με τις φωτογραφίες, που δεν αποτελούν ένα μέσο ικανό να μεταφέρει με ακρίβεια τόσο την παρουσία, όσο και την επιβλητικότητα που αναδίδει η εμφάνισή της.

Η νέα BMW X3 είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που τραβάνε την προσοχή, με το υπέροχο χρώμα του test car (Phytonic Blue το αποκαλεί η BMW) να επιβάλλει την παρουσία της και να "δένει" με τις πτυχές και τις λεπτομέρειες του M Sport πακέτου.

Το M Sport πακέτο, ειρήσθω εν παρόδω, προσθέτει πιο «άγριες» εισαγωγές αέρα, διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες εμπρός και πίσω και γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες, διάσπαρτες σε σημεία του αμαξώματος (πιο εμφανής, η γραμμή των πλαϊνών παραθύρων).

Ο Εσωτερικός Κόσμος

Ένα άνοιγμα της πόρτας και γίνεται κρυστάλλινα καθαρή η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην καμπίνα. Το ταμπλώ είναι εξαιρετικά καλοσχεδιασμένο, αγκαλιάζοντας πρωτίστως τον οδηγό, που κατέχει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο αυτοκίνητο, ενώ η αίσθηση της ποιότητας αναδίδεται είτε από τα κορυφαίας ποιότητας υλικά, είτε από τους ήχους αφού κλείσει η πόρτα.

Και όταν λέμε «ήχους», εννοούμε την παντελή απουσία τους, χάρη στην ιδιαίτερα δουλεμένη ηχομόνωση που απομονώνει σαν κουκούλι την καμπίνα από οποιαδήποτε εξωτερική ενόχληση.

Τα ντεσιμπέλ μένουν χαμηλά, δεν ισχύει όμως το ίδιο σε ό,τι αφορά το ηχοσύστημα. Η BMW προσφέρει μια εξαιρετική ακουστική εμπειρία με τις «ευλογίες» της Harman/Kardon, ενώ και η οθόνη του infotainment διαθέτει πολύ καλή ανάλυση και -πολλή- πληροφόρηση.

Το να πάρεις θέση μπροστά από το τιμόνι στην Χ3 είναι μια μαγευτική εμπειρία. Έχεις πλήρη επίγνωση του όγκου του οχήματος, αλλά η θέση οδήγησης είναι πλήρως διαμορφούμενη, χαρίζοντας την απαιτούμενη ψηλή θέση οδήγησης μπροστά σε ένα τριάκτινο βολάν με υπέροχες μπλε ραφές που εκτείνονται σε ολόκληρο το ταμπλώ αλλά και στα δερμάτινα καθίσματα με τις μικρές τρικολόρ λεπτομέρειες, θυμίζοντας το πακέτο M Sport που αναφέραμε προηγουμένως.

Δέρμα παντού αλλά και αλουμινένιες λεπτομέρειες που πλαισιώνουν τους αεραγωγούς, τα χειριστήρια του iDrive, ενώ οι καλοσχεδιασμένες LED πλαφονιέρες γεμίζουν την καμπίνα με άπλετο φως, τονίζοντας την προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια.

Η ευρυχωρία της καμπίνας είναι από τα πολύ δυνατά της σημεία (η Χ3 είναι ελαφρώς μεγαλύτερη σε μέγεθος από την πρώτη Χ5), με το σπηλαιώδες πορτ μπαγκάζ να φιλοξενεί άνετα μεγάλο όγκο αντικειμένων, διαθέτοντας και έξυπνες λεπτομέρειες, όπως τα αμορτισέρ αέρα στο πάτωμά της και οι θήκες αποθήκευσης των καλυμμάτων του χώρου αποσκευών και των αξεσουάρ.

Τεχνολογία και Ευ Ζην

Και αν προηγουμένως αποφύγαμε επιμελώς να μιλήσουμε για το επίπεδο τεχνολογίας που έρχεται «πακέτο» με την Χ3, κάτι τέτοιο δεν είναι πλέον εφικτό και, επειδή μιλάμε για ιδιαίτερα πλούσια τεχνολογική «προίκα», ας ξεκινήσουμε από μέσα προς τα έξω.

Θυμάστε το iDrive και το infotainment για τα οποία μιλούσαμε προηγουμένως; Ανατρέχοντας στο βιβλίο οδηγιών, ο οδηγός θα διαπιστώσει πως μπορεί να χειριστεί λειτουργίες του κάνοντας απλά χειρονομίες προς την οθόνη! Μια ιδιαίτερα χρήσιμη λεπτομέρεια που αφήνει το αποτύπωμά της και στην ασφάλεια, καθώς επιτρέπει τον χειρισμό του χωρίς ο οδηγός να παίρνει το βλέμμα του από το δρόμο. Το ConnectedDrive παρέχει πλήρη πληροφόρηση για τις καιρικές συνθήκες και το δίκτυο καμερών που βρίσκονται κυριολεκτικά παντού προσφέρουν εξαιρετική θέαση του οχήματος από κάθε πιθανή γωνία.

Και το συγκεκριμένο σύστημα βρίσκει την εφαρμογή του και στο παρκάρισμα της νέας X3. Αφενός η νέα BMW έχει τη δυνατότητα να παρκάρει μόνη της και μάλιστα με ιδιαίτερη ακρίβεια, αφετέρου το ψηφιακό visualisation του αυτοκινήτου είναι πολύ βοηθητικό για τον οδηγό. Όπως ακριβώς είναι και η ειδοποίηση που αυτός παίρνει όταν, κάνοντας όπισθεν, το αυτοκίνητο εντοπίζει κάποιο άλλο διερχόμενο όχημα εκτός του οπτικού πεδίου του οδηγού.

Εκεί όμως που η τεχνολογία της Χ3 προκαλεί κύματα εντυπωσιασμού, είναι στα κουμπάκια που κοσμούν το σπορ τιμόνι της. Καταρχάς, η οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο υποβοηθείται ουσιαστικά από το adaptive cruise control κι αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που ήδη γνωρίζαμε.

Η ουσιαστική διαφορά όμως εστιάζεται σε ένα άλλο κουμπάκι το οποίο εμφανίζει ένα… ύποπτο τιμονάκι στο κέντρο του ψηφιακού πίνακα οργάνων και δεν αποτελεί τίποτα παραπάνω από το πρώτο βήμα της BMW προς την αμιγώς αυτόνομη οδήγηση, καθώς κρατάει την Χ3 στη λωρίδα της πραγματοποιώντας διορθωτικές κινήσεις στο τιμόνι και υποβοηθώντας τον οδηγό στην περίπτωση που θα χρειαστεί να πραγματοποιήσει κάποιον ελιγμό αποφυγής.

Από την άλλη, μικρές λεπτομέρειες όπως το κλειδί-smartphone που διαθέτει δυνατότητα ενεργοποίησης του κλιματισμού από απόσταση, ή η θέση επαγωγικής φόρτισης που φιλοξενεί και το προαναφερθέν κλειδί, αλλά και κανονικά smartphones που διαθέτουν τη δυνατότητα (διάφορα Android αλλά και iPhone από το 8 και νεώτερα) μαζί με το head-up display κάνουν τον οδηγό (αλλά και τους επιβαίνοντες) να ανακαλύπτουν συνεχώς νέα gadgets που φαινομενικά δεν τελειώνουν ποτέ!

Καθ’Οδόν

Καλά τα gadgets, όμως το σημάδι μιας αληθινής BMW έρχεται τη στιγμή που γυρίζεις το κλειδί στη μίζα (εν προκειμένω, που πατάς το μπουτόν Start-Stop) και ξεκινάς την οδήγηση.

Στην προκειμένη περίπτωση, η κινητήρια δύναμη παρέχεται από τον δίλιτρο TwinPower Turbo πετρελαιοκινητήρα των 190 ίππων στις 4.000 στροφές και τα 400 Nm ροπής ήδη από τις 1.750. Σε Comfort λειτουργία, ο κινητήρας δεν ακούγεται καθόλου, με ανεπαίσθητες αλλαγές ταχυτήτων από το αυτόματο 8-τάχυτο Steptronic που μεταμορφώνεται στη Sport λειτουργία. Εκεί, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων κοκκινίζει, η οθόνη του infotainment αποκτά επιπλέον όργανα μέτρησης ισχύος και ροπής, αλλά η μεγάλη του διαφορά γίνεται μόλις βυθίσεις το πόδι στο δεξί πεντάλ.

Οι στροφές ανεβαίνουν με προθυμία, ο ήχος αγριεύει και το κιβώτιο προσανατολίζεται σε αλλαγές σε υψηλό επίπεδο στροφών. Το ήδη άμεσο τιμόνι «σφίγγει», όπως και οι αναρτήσεις, προετοιμαζόμενα να υποδεχθούν τις στροφές, αυτή τη φορά όχι του κινητήρα αλλά του δρόμου, καθώς η X3 χειρίζεται με αρκετή συγκρότηση και ακρίβεια τον όγκο των 1.825 κιλών του αμαξώματος, προσφέροντας άριστη πληροφόρηση και αρκετή αυτοπεποίθηση στον οδηγό, που αισθάνεται σαν να οδηγεί σε ράγες.

Και όταν η σπορ οδήγηση δεν απαιτείται, ένα πάτημα στο Eco Pro μεταμορφώνει εκ νέου την X3, αυτή τη φορά σε ένα ιδιαίτερα φειδωλό στις απαιτήσεις καυσίμου αυτοκίνητο, με συστήματα όπως το coasting σε ρελαντί και το start stop να επεμβαίνουν συχνότερα, τον κινητήρα να απαιτεί περισσότερο πάτημα στο γκάζι για να δείξει την ισχύ του και την κατανάλωση να πέφτει σε πολύ διαχειρίσιμα επίπεδα δεδομένης της ισχύος αλλά και του όγκου της Χ3.

Η σπορ ρύθμιση των αναρτήσεων που αναφέραμε προηγουμένως έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως μην μπερδευτείτε και πιστέψετε πως η Χ3 δεν είναι άνετη. Αντίθετα, υπάρχει αρκετή άνεση και μάλιστα με ρύθμιση που χειρίζεται τις ανωμαλίες του δρόμου περίπου σαν… οδοστρωτήρας, μία εξαιρετική μίξη σπορ και άνεσης από τη μεριά της BMW που δείχνει την λεπτοδουλειά που έχει γίνει στο σασί.

Και αυτή η λεπτοδουλειά φαίνεται επίσης και σε ελαφριές εκτός δρόμου διαδρομές, όπου η τετρακίνηση κάνει αισθητή την ύπαρξή της και τα ηλεκτρονικά βοηθούν στο… ημέρωμα του κινητήρα που απαιτείται στο offroading. Η BMW X3 δεν θα φτάσει στην κορυφή του Ολύμπου (και δεν είναι και αυτός ο σκοπός του αυτοκινήτου), θα ικανοποιήσει όμως με ιδιαίτερη ευκολία τις απαιτήσεις όλων των οδηγών που θα την επιλέξουν.

Ο Αποχαιρετισμός

Η νέα BMW X3 είναι μία ιδιαίτερη έκπληξη στην κατηγορία, όντας ιδιαίτερα ανταγωνιστική, με επίπεδο ασφάλειας και τεχνολογίας που δεν έχει αντίπαλο και ιδιαίτερο οδηγικό ενδιαφέρον. Μπορεί, όπως είπαμε στον πρόλογο, να προκρίνει το σπορ και active lifestyle (και, αν κρίνουμε από τους σέρφερ στην Ανάβυσσο που διέθεταν μία Χ5 πρώτης γενιάς ως το αυτοκίνητο επιλογής τους, η BMW έχει κάνει διάνα), ωστόσο αποτελεί μία πρόταση, από τη μεριά της BMW, που αφενός απέχει έτη φωτός σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές και αφετέρου πραγματοποιεί ένα εντυπωσιακό άλμα προς το μέλλον, εναγκαλιζόμενη με τις τεχνολογίες που θα πρωτοστατήσουν στους δρόμους τα επόμενα χρόνια.

Φίλιππος Ντάσκας