Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Citroën C4 Cactus 2018: Ο Κάκτος ανανεώθηκε (πολύ)

Ριζικό facelift για το μικρό crossover της Citroën, που γίνεται πλέον μπερλίνα
RPM
Παρ, 16/02/2018 - 23:41
Γράφει το Newsroom

Καταρχάς, βλέποντάς το, είναι πολύ δύσκολο να καταλάβεις ότι είναι το C4 Cactus που ξέραμε μέχρι σήμερα - τα Airbumps πήραν μετάθεση για το κάτω μέρος των θυρών και η μάσκα πήρε τη μορφή του μικρού C3, με επιρροές από τα ολοκαίνουρια C3 Aircross και C5 Aircross να ολοκληρώνουν τις παρεμβάσεις, ενώ το πίσω μέρος απέκτησε ολοκαίνουρια ορθογώνια φωτιστικά σώματα LED με 3D γραφικά. Βέβαια, όλες αυτές οι κινήσεις εν μέρει έχουν να κάνουν και με το γεγονός ότι το κλασικό C4 Hatchback καταργείται πλέον οριστικά από τη γκάμα της Citroën, με το Cactus να παίρνει τη θέση του μέχρι και περίπου το 2020-2021, οπότε και θα παρουσιαστεί η νέα γενιά του.

Στο εσωτερικό, οι επενδύσεις έχουν αλλάξει, η έγχρωμη οθόνη του ηχοσυστήματος έχει αναβαθμιστεί με smartphone mirroring, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι ίδιοι και απαράλλαχτοι, με το ντουλαπάκι Top Box να εξακολουθεί να είναι το πρακτικότερο της κατηγορίας, ενώ υπάρχουν κάποιες καθημερινές πινελιές που βοηθούν, όπως τα εσωτερικά φώτα LED ή τα νέα βοηθητικά συστήματα όπως η αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας, το coffee break alert (για ειδοποίηση κουρασμένων οδηγών), η κάμερα οπισθοπορείας, το Active Safety Brake που λειτουργεί πλέον σε ταχύτητες μέχρι 85 km/h και η δυνατότητα εισόδου χωρίς κλειδί. Ταυτόχρονα, η Citroën προσφέρει στάνταρ το σύστημα SOS & Assistance, το οποίο με το πάτημα ενός κουμπιού πραγματοποιεί άμεσα επείγουσα κλήση με γεωεντοπισμό είτε σε περίπτωση ατυχήματος, είτε σε περίπτωση βλάβης που απαιτεί οδική βοήθεια.

Μακράν ωστόσο η μεγαλύτερη αλλαγή στο νέο C4 Cactus, είναι μια αλλαγή που μπορεί να μην τη δείτε, αλλά σίγουρα θα τη νιώσετε στο σώμα σας. Όχι, δεν σας αδυνατίζει, αλλά γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο της Citroën επί ευρωπαϊκού εδάφους που θα εφοδιάζεται με τη νέα υδραυλική ανάρτηση της φίρμας, που διαθέτει μία καινοτομία που ακούει στο όνομα Progressive Hydraulic Cushions (Προοδευτικά Υδραυλικά Μαξιλάρια, επί το ελληνικότερον). Πρακτικά μιλάμε για υδραυλικά στοπ τα οποία αποτρέπουν απότομο τερματισμό των αμορτισέρ, με στόχο την απορρόφηση των κραδασμών, μικρών ή μεγαλύτερων και την αποφυγή αναπηδήσεων.

Το νέο σύστημα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Advanced Comfort Concept, που βασίστηκε στο προ-facelift C4 Cactus, ενώ η πρώτη του εφαρμογή σε αυτοκίνητο παραγωγής ήταν στο C5 Aircross, το οποίο για την ώρα είναι διαθέσιμο μόνο στην Κίνα, με την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη να ξεκινά προς τα τέλη του επόμενου χρόνου.

Πίσω στα δικά μας, η πρωτότυπη (και πατενταρισμένη) ανάρτηση δεν είναι το μόνο κομμάτι της άνεσης που πρόσεξε η Citroën στο νέο C4 Cactus: τα καθίσματα Advanced Comfort είναι φτιαγμένα από αφρό υψηλής πυκνότητας (περίπου σαν τα νέου τύπου ανατομικά στρώματα) με στόχο να προσφέρουν σωστή στάση του σώματος, ώστε να φτάσετε στον προορισμό σας χωρίς να καταλάβετε καν το ταξίδι! Τα νέα καθίσματα είναι διαθέσιμα σε τέσσερις χρωματικές επιλογές, ενώ ακόμα και ο σχεδιασμός τους με το μεσαίο… six pack, θυμίζει πολύ έντονα τα καθίσματα παλιών Citroën, όπως της CX ή της Xantia.

Κάτω από το καπώ η γκάμα των τρικύλινδρων μοτέρ συνεχίζει με κάποιες προσθήκες, καθώς ο 1.200άρης τούρμπο των 130 ίππων είναι πλέον εδώ, αποτελώντας την κορυφαία από άποψη επιδόσεων, έκδοση της γκάμας, ενώ προστίθεται και ο 1.600άρης BlueHDI ντίζελ στα 120 άλογα και με την επιλογή αυτόματου 6-τάχυτου κιβωτίου (από το φθινόπωρο 2018), κιβώτιο επίσης διαθέσιμο και με τον 1.200άρη βενζίνης των 110 ίππων (επίσης τούρμπο).

Για την ώρα, η τιμολογιακή πολιτική δεν είναι γνωστή, ωστόσο την περιμένουμε με κάποια επιφύλαξη καθώς οι μηχανικές αλλαγές και η γενική αναβάθμιση του αυτοκινήτου είναι σχετικά εκτεταμένη - παρόλα αυτά θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως θα είναι ανταγωνιστική. Το νέο Citroën C4 Cactus αναμένεται στην ελληνική αγορά πιθανότατα μέχρι τα τέλη του έτους ή αρχές του επόμενου (κι αυτό μας το κρατάνε ακόμα μυστικό οι Γάλλοι).

Newsroom