Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Δύο εκατομμύρια 500ράκια συνθέτουν το ρεκόρ της επιτυχίας της Fiat

Το σπέσιαλ αυτοκίνητο πόλης των Ιταλών γιορτάζει μία πάρα πολύ σπέσιαλ επέτειο!
RPM
Τρί, 15/05/2018 - 20:03
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Για να πούμε την αλήθεια, κάθε εορταστική επέτειος για τα "τάδε" χρόνια ενός μοντέλου στην παραγωγή ή για τις "τόσες" μονάδες παραγωγής είναι πάντοτε ευχάριστη για εμάς που λατρεύουμε το αυτοκίνητο, στην περίπτωση όμως του Fiat 500, η χαρά είναι υπερ-πολλαπλάσια!

Όσα και τα 2.000.000 500ράκια που έχυν κυλίσει από τη γραμμή παραγωγής στο Tychy της Πολωνίας, με το υπ'αριθμόν 2.000.000 να αποτελεί ένα 500C Collezione και τον εξαιρετικό δικύλινδρο TwinAir τούρμπο κινητήρα των 85 ίππων. Το επετειακό 500ράκι, που φέρει αποκλειστική δίχρωμη (σε λευκό και γκρι) εμφάνιση Primavera, πρόκειται να βρει "σπίτι" στην πατρίδα του, την Ιταλία.

Το 2007, όταν και το πρωτότυπο Trepiuno πέρασε στην παραγωγή ως το... ριμέικ του Fiat 500, αποτέλεσε ένα ιδιαίτερο κομβικό σημείο στην ιστορία της Fiat, θεμελιώνοντας την οικονομική της επάνοδο και θέτοντας αυτόματα τον εαυτό του ως το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης.

Με αξιοζήλευτες ειδικές εκδόσεις (στο μυαλό μας έρχεται αυτόματα η ασύλληπτα κομψή και ποθητή 500 by Gucci) και η υπέροχη εμφάνισή του, έκανε τη δημοφιλία του δεδομένη, σε σημείο που το trendsetting Fiat πωλείται σήμερα σε 100 χώρες (80% των πωλήσεων εκτός Ιταλίας), αυξάνοντας διαρκώς τις πωλήσεις και τα μερίδια αγοράς του. Μάλιστα, παρά τα 11 χρόνια του στην αγορά, το τρίτο τρίμηνο του 2017 αποτέλεσε το πλέον... ανθηρό στην ιστορία του, με 60.000 μονάδες, επίδοση-ρεκόρ!

Μικρογραφία

"Collezione" όπως λέμε... "Υψηλή Ραπτική"!

Η ειδική έκδοση Fiat 500 Collezione, η οποία "κλείνει το μάτι" στον κόσμο της μόδας, ακολουθεί τα βήματα των ειδικών περιορισμένων εκδόσεων - το 500-60esimo και το Anniversario - που κυκλοφόρησαν πέρυσι για τα πρώτα 60 χρόνια του 500. Ειδικά για την έκδοση Collezione, νέοι συνδυασμοί χρωμάτων και υλικών και ένα φρέσκο, κομψό ύφος, αναδεικνύουν τις υπέροχες σχεδιαστικές λεπτομέρειες του 500, συνοδευόμενοι από πλούσιο βασικό εξοπλισμό, στον οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, ζάντες 16 ιντσών, επιχρωμιωμένες λεπτομέρειες, μια γκρι/λευκή γραμμή να "αγκαλιάζει" το αυτοκίνητο και το διακριτικό σήμα "Collezione" στην πίσω πόρτα.

Δεν χρειάζεται να πούμε ιδιαίτερα πράγματα για το ορίτζιναλ 500ράκι, το οποίο έμεινε στο πάνθεον της ιστορίας μαζί με αυτοκίνητα όπως το Mini ή η Citroën DS, φέρνοντας την επανάσταση στο χώρο της αυτοκίνησης και χαρίζοντας το αγαθό της μετακίνησης σε ανθρώπους χωρίς ιδιαίτερες οικονομικές δυνάμεις.

Πενήντα χρόνια αργότερα, η επανεφεύρεση του 500 ως ένα απείρως προσαρμοζόμενο στον εκάστοτε οδηγό αυτοκίνητο πόλης έκανε τη δεύτερη επιτυχία, ωθώντας το εργοστάσιο του Tychy στην παραγωγή περισσότερων από 200.000 μονάδων ετησίως και καθιστώντας το ένα από τα πλέον προηγμένα της FCA. Προσθέστε σε αυτό και την απίθανα σπιρτόζικη έκδοση Abarth (είτε μιλάμε για το "απλό" 595, είτε για το "άγριο" 695), και καταλαβαίνετε γιατί το μοναδικό 500ράκι αποτελεί αντικείμενο... έρωτα (και δικού μας φυσικά)!

Φίλιππος Ντάσκας