Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Η νέα Lotus Exige 410 είναι ό,τι θέλετε από ένα sportscar, μόνο λιγότερα

Και όταν λέμε "λιγότερα", προφανώς εννοούμε τα κιλά.
RPM
Παρ, 04/05/2018 - 13:14
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Μετά από χρόνια στασιμότητας κάτω από τη διαχείριση της μαλαισιανής Proton, τώρα το μέλλον φαντάζει σαφώς πιο ρόδινο για τη Lotus, τη βρετανική εταιρεία του Colin Chapman με το μότο "simplify, then add lightness" (απλοποίησε, και μετά πρόσθεσε ελαφρύτητα).

Για μία φίρμα που παράγει όμως γρήγορα αυτοκίνητα η στασιμότητα δεν κρατάει πολύ και η νέα διοίκηση υπό την Geely, μητρική και της Volvo (με CEO για τη Lotus τον ex-Peugeot, Jean Marc Gales) πραγματοποιεί κινήσεις να ενισχύσει τη γκάμα αρχής γενομένης από την Exige.

Η "hardtop Elise" διαθέτει πλέον ένα νέο μέλος, τοποθετούμενο ενδιάμεσα από την "βασική" Sport 350 και την "extreme" Cup 430, παντρεύει στην ουσία της την -προσανατολισμένη στην πίστα- 430 με την πιο καθημερινή 350.

Σύμφωνα με τη Lotus, η Exige Sport 410 είναι σχεδιασμένη να είναι η απόλυτη οδηγική εμπειρία στο δρόμο - με 410 ίππους από V6 3.5 λίτρων με κομπρέσορα και 420 Nm ροπής, την πιστεύουμε. Όμως εκεί που την πιστεύουμε ακόμα περισσότερο είναι στο βάρος των 1.054 κιλών (περίπου 100 κιλά λιγότερο από ένα Volkswagen Polo, αν αναρωτιέστε), χάρη στο οποίο η Lotus Exige Sport 410 πετυχαίνει το σπριντ στα 100 km/h από στάση σε μόλις 3.3 δευτερόλεπτα, με τελική 290 km/h και αναλογία απόδοσης-βάρους στους 389 ίππους ανά τόνο.

Την ίδια στιγμή, οι αεροδυναμικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση του downforce στα 150 κιλά (60 κιλά εμπρός, 90 πίσω) έχουν φέρει και κάποιες μικρές αισθητικές αλλαγές που ευθυγραμμίζουν την Sport 410 με την Cup 430, με ευρύτερες γρίλιες και ανθρακόνημα σε σπλίτερ και αεραγωγούς.

Μικρογραφία

Τόσο οι Exige Sport 410 και Exige Sport 350 είναι διαθέσιμες σε κουπέ και roadster διαμόρφωση, με το roadster να διαθέτει μια αφαιρούμενη μαλακή οροφή - επιλογή μη διαθέσιμη στην Cup 430. Τα διαθέσιμα ελαστικά είναι τα Pilot Sport Cup 2 της Michelin (διαφορετικής διάστασης εμπρός πίσω για τη μεγιστοποίηση της ικανότητας ελιγμών, 285/30 ZR18 πίσω, 215/45 ZR17 εμπρός), ενώ τα φρένα είναι της AP Racing με τετραπίστονες δαγκάνες και βελτιωμένη θερμική απόδοση για σωστή και χωρίς απώλειες αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ.

Η νέα Lotus Exige Sport 410 προβλέπεται να ξεκινά από τις 85.600 λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο (κάτι παραπάνω από 96.000 ευρώ), κατά 14.000 λίρες οικονομικότερη από την Cup 430. Με λίγα λόγια, απλοποιήστε και προσθέστε ευρώ. Πολλά ευρώ.

Φίλιππος Ντάσκας