Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Είναι εδώ και είναι έτοιμο για όλα το ολοκαίνουριο Ford Focus!

Ο κορυφαίος παίκτης της κατηγορίας ανανεώθηκε, κρατάει τους μοναδικούς οδηγικούς τρόπους.
RPM
Τρί, 10/04/2018 - 15:52
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Είκοσι ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από τη χρονιά που η Ford άλλαζε οριστικά σελίδα, άφηνε το Escort στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και περνούσε σε μια νέα εποχή με το Focus.

Και με συμμάχους το τότε νέο New Edge Design, τους χώρους και την εξαιρετική οδική συμπεριφορά (το αυτοκίνητο που έκανε το Volkswagen Golf να αντιγράψει την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω), το Focus έχει αναρριχηθεί στην κορυφή της κατηγορίας, προσφέροντας αξιόπιστη και διασκεδαστική κινητικότητα σε όλους.

Και τώρα, ήρθε η ώρα για τη νέα, τέταρτη γενιά και τα πράγματα είναι εξαιρετικά ευχάριστα καθώς μιλάμε για ένα πολύ εντυπωσιακό εμφανισιακά hatchback και μάλιστα με χαρακτήρα χαμαιλέοντα, χάρη στις πολλές διαφορετικές του εκδοχές.

Θέλετε σπορ; ST-Line! Θέλετε πολυτέλεια; Vignale! Θέλετε αντοχή και εκτός δρόμου looks; Active! Σε κάθε περίπτωση ό,τι κι αν θέλετε, υπάρχει ένα Ford Focus για τις ανάγκες ή το χαρακτήρα σας.

Το -αποκλειστικά πεντάθυρο- αμάξωμα διαθέτει ιδιαίτερα ρευστή σχεδίαση με σφηνοειδή φωτιστικά σώματα και, τολμούμε να πούμε ότι από τη δεύτερη κολώνα και πίσω, από κάποιες γωνίες θυμίζει ιδιαίτερα τη BMW Σειρά 1, μια πρακτική υπενθύμιση για τις premium βλέψεις της Ford.

To εσωτερικό διαθέτει σαφώς δομημένη αρχιτεκτονική που θυμίζει αυτή του Fiesta στη γενικότερη φιλοσοφία της, ενώ και τα υλικά που χρησιμοποιούνται αλλάζουν ανάλογα με την έκδοση: υψηλότερης ποιότητας για το Vignale, μεγαλύτερης αντοχής για την Active.

Μεγαλύτερη ευρυχωρία επίσης για την καμπίνα, χάρη στο κατά 5.3 εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο, αλλά και χαμηλότερο βάρος έως και 88 κιλά, ανάλογα με τον εξοπλισμό και την έκδοση!

Ας περάσουμε όμως στα μηχανικά μέρη, παραδοσιακά το δυνατό σημείο του Focus. Δύο τα μοτέρ βενζίνης αρχικά, με τον 1000άρη EcoBoost στη βάση της πυραμίδας σε απόδοση 85, 100 και 125 ίππων και τον 1500άρη EcoBoost από το Fiesta ST να παίρνει τη σκυτάλη σε αποδόσεις 150 και 180 ίππων με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Στο ντίζελ, δύο μοτέρ αποδίδουν 95 και 120 άλογα (στα 1.5 λίτρα) και 150 άλογα (στα 2.0 λίτρα), όλα συνδυαζόμενα με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Ένα 8-τάχυτο αυτόματο διατίθεται στις εκδόσεις υψηλότερης ιπποδύναμης των 180 (1.5 EcoBoost) και 150 ίππων (2.0 EcoBlue).

Ακολουθώντας την τάση διαφορετικού setup αναρτήσεων ανάλογα με την ιπποδύναμη και την έκδοση, το νέο Focus δεν θα διαθέτει ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση σε όλες τις εκδόσεις της γκάμας, με έναν εξελιγμένο ημιάκαμπτο άξονα να εμφανίζεται πίσω στις βασικές εκδόσεις. Σύμφωνα με τους επικεφαλής μηχανικούς, πέρα από μία αυξημένη αναπήδηση σε λακκούβες, είναι εξαιρετικά δύσκολο να καταλάβεις ότι μιλάμε για ημιάκαμπτο άξονα, καθώς τα οδηγικά χαρακτηριστικά θυμίζουν πολύ την ανεξάρτητη ανάρτηση του προκατόχου του.

Στην έκδοση ST-Line η ανάρτηση φυσικά είναι ανεξάρτητη με διπλά ψαλίδια και λίγο πιο σπορ ρυθμίσεις που προαιρετικά μπορεί να αλλάζουν χάρη στο σύστημα Drive Mode που αναπροσαρμόζει την οδηγική εμπειρία ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στις τεχνολογικές λύσεις του νέου Ford Focus, με το SYNC3 να παίρνει θέση στην κεντρική κονσόλα, συνδυαζόμενο με ηχοσύστημα B&O PLAY 10 ηχείων και 675 watt, ενώ το Focus με το νέο σύστημα FordPass Connect μπορεί να μετατραπεί σε WiFi Hotspot για έως και 10 συσκευές, παρέχοντας ταυτόχρονα λειτουργίες όπως εντοπιστή οχήματος, ξεκλείδωμα από απόσταση, εκκίνηση από απόσταση και ακόμα και διαγνωστικό έλεγχο για τα επίπεδα καυσίμου ή την κατάσταση του λαδιού.

Ταυτόχρονα διαθέσιμο για πρώτη φορά σε Ford στην Ευρώπη είναι και το σύστημα Head Up Display, προσφέροντας δυνατότητα θέασης και σε ανθρώπους που φορούν πολωτικούς φακούς και έχοντας δυνατότητα φιλοξενίας ενδείξεων του συστήματος πλοήγησης, του συστήματος ανίχνευσης σημάτων ΚΟΚ και άλλων ηλεκτρονικών συστημάτων.

Τέλος, και στον τομέα της ασφάλειας οι εξελίξεις είναι σημαντικές, καθώς το Focus αποκτά σύστημα Evasive Steering Assist, που ανιχνεύει τυχόν εμπόδια στο δρόμο του οχήματος και υποβοηθά τον οδηγό να πραγματοποιήσει ελιγμούς αποφυγής, συμπληρώνοντας την υπάρχουσα σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας.

Το νέο Ford Focus, που "πατάει" στην ιδιαίτερα έξυπνη πλατφόρμα C2 (σύντομα και στο νέο Kuga) θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Saarlouis στη Γερμανία και αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία το ερχόμενο καλοκαίρι.

Φίλιππος Ντάσκας