Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Ένα ακόμα βήμα στο ηλεκτρικό μέλλον, από τη BMW και το Concept iX3 (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ)

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SAV των Βαυαρών φέρνει το στυλ στα εκτός δρόμου ηλεκτρικά.
RPM
Τετ, 25/04/2018 - 10:39
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας
Φωτογραφία τριών τετάρτων της BMW Concept iX3, χρώματος ασημί, σε στούντιο

Ξέρουμε τι θα πείτε, υπάρχει το Tesla Model X ως πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV. Όμως, κοιτάξτε το. Με εξαίρεση τις gullwing πόρτες, είναι αληθινό SUV; Αντίθετα, με τη μικρή απόσταση από το έδαφος και την καμπύλη σχεδίαση, θυμίζει πολύ περισσότερο MPV. Η BMW, όμως, έχει πιάσει το νόημα, όπως φαίνεται και από το νέο concept της, τη BMW iX3.

Ας σπάσουμε πρώτα λίγο το όνομα: "i", γιατί ανήκει στη bespoke σειρά ηλεκτρικών της φίρμας και "X" διότι μιλάμε για μία γνήσια εκπρόσωπο της σειράς εκτός δρόμου που μετράει πλέον αισίως έξι μέλη και αναμένεται να επεκταθεί κι άλλο στο εγγύς μέλλον.

Όμως η iX3, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Auto China 2018 στο Πεκίνο, εξυπηρετεί και έναν επιπρόσθετο στόχο κι αυτός δεν είναι άλλος από το να προσφέρει μια φευγαλέα ματιά στο (πολύ) κοντινό μέλλον της ίδιας της BMW.

Μικρογραφία

Στην πρόσφατη παρουσίαση της ανανεωμένης i3 στην Αθήνα, ο manager της BMW i στην Ελλάδα, Αντώνης Αδάναλης, είχε προϊδεάσει για τη στρατηγική των επόμενων ετών της εταιρείας και η παρουσίαση του νέου βήματος είναι πλέον γεγονός. Αυτά από άποψη στρατηγικής και μελλοντικής πορείας, ας περάσουμε τώρα στο ίδιο το αυτοκίνητο.

Κάποια στυλιστικά στοιχεία του, όπως τα φωτιστικά σώματα ή η γραμμή των παραθύρων, είναι άμεσα αναγνωρίσιμα από οχήματα παραγωγής (κυρίως από την X3 στην αρχιτεκτονική της οποίας βασίζεται), κάτι που προδίδει ίσως το πόσο κοντά βρίσκεται στην παραγωγή η Concept iX3. Κάποια άλλα, όπως η τροποποιημένη χαρακτηριστική γρίλια της BMW, που πλέον τα δύο μισά της είναι ενωμένα, δίνουν μια ιδέα για το μέλλον της ηλεκτρικής σχεδιαστικής γλώσσας. 

Μικρογραφία

Τα μεγάλα νέα βρίσκονται ωστόσο κάτω από το αμάξωμα, όπου βρίσκουμε το πέμπτης ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της BMW, το οποίο είναι αρκετά "συμπυκνωμένο" σε σχέση με το παρελθόν, επιτρέποντας ταυτόχρονα την αναλογική προσαρμογή του σε μικρότερου ή μεγαλύτερου μεγέθους αμαξώματα και την εφαρμογή του σε μία ευρεία γκάμα διαφορετικών μοντέλων.

Ταυτόχρονα, το βάρος του συστήματος κρατείται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ αντίστοιχες αρχές σχεδίασης έχουν εφαρμοστεί και κατά τον σχεδιασμό της μπαταρίας υψηλής τάσης νέας γενιάς, με στόχο, σύμφωνα με τη BMW "την ενίσχυση και βελτίωση της χωρητικότητας, των επιδόσεων, των δυνατοτήτων φόρτισης και της αντοχής". 

Μικρογραφία

Από την άλλη, σημαντική εξέλιξη αποτελεί το γεγονός πως ο ηλεκτροκινητήρας δεν απαιτεί πλέον σπάνιες γαίες για την κατασκευή του, με προφανή περιβαλλοντικά αλλά και οικονομικά οφέλη (χαμηλότερο κόστος κατασκευής).

Όλα τα παραπάνω καταλήγουν σε ένα σύστημα απόδοσης 270 ίππων από μία μπαταρία χωρητικότητας 70 kWh, με αυτονομία 400 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο WLTP και χρόνο φόρτισης 30 λεπτά σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης.

Η μελλοντική έκδοση παραγωγής της BMW Concept iX3 θα ξεκινήσει την εμπορική της πορεία κάπου στο 2020, αποτελώντας το πρώτο ηλεκτρικό του νέου κύματος μοντέλων της BMW i και ένα αποφασιστικό βήμα προς ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον.

Φίλιππος Ντάσκας