Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Ενα πολύ σπέσιαλ τριήμερο ράλι για μια πολύ σπέσιαλ επέτειο του Opel GT

Τα 50 χρόνια του θρυλικού sportscar γιορτάζει με τον πλέον ενδιαφέροντα τρόπο η Opel.
RPM
Σάβ, 05/05/2018 - 13:36
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Όταν έχεις να γιορτάσεις το χρυσό ιωβηλαίο ενός από τα πλέον θρυλικά sportscars στην ιστορία, με ποιον τρόπο το κάνεις; Σε αυτό το ερώτημα κλήθηκε να απαντήσει η Opel που φέτος γιόρτασε τα 50 χρόνια του Opel GT με ένα πολύ σπέσιαλ ράλι που ολοκληρώνεται σήμερα, 5 Μαΐου.

Το ράλι, που μέτρησε τρεις ημέρες και πέντε ειδικές διαδρομές με 600 χιλιόμετρα οδήγησης που ξεκινούν από το Bregenz, συνεχίζοντας την Παρασκευή στην Άνω Σουηβία (γύρω από το Ravensburg) και καταλήγοντας το Σάββατο στο Allgäu, στο Τιρόλο και στο Vorarlberg της Αυστρίας, στα πλαίσια του 7ου Bodensee Klassik.

Ο Πρεσβευτής της Μάρκας Opel και πρώην οδηγός DTM, Joachim Winkelhock, οδήγησε επίσης ένα GT του '69, ενώ συνολικά 180 κλασικά αυτοκίνητα συγκεντρώθηκαν στις ανατολικές ακτές της Λίμνης Constance.

Μικρογραφία

Ο Βερολινέζος ηθοποιός Ludwig Trepte, κάτοχος Βραβείου Emmy στο “Generation War” και γνωστός από τη συμμετοχή του στη Γερμανική μίνι σειρά “Deutschland 83”, συμμετείχε στους εορτασμούς, παίρνοντας θέση πίσω Opel GT 1900 του 1969 κατά τη διάρκεια του Bodensee Klassik – ενός αυτοκινήτου που κατασκευάστηκε 19 χρόνια πριν γεννηθεί! 

Η γέννηση ενός μύθου

Από "ταπεινό" ξεκίνημα, το Opel GT βρέθηκε να παίρνει τη θέση του στο πάνθεον της αυτοκίνησης, ξεκινώντας τον ανθόσπαρτο βίο του το 1968, προϊόν Γαλλο-γερμανικής συνεργασίας (καθώς η Opel συνεργάστηκε με τον αμαξοποιό Chausson and Brissoneau & Lotz). Η γαλλική εταιρία ανέλαβε τη δημιουργία των πρεσαριστών πάνελ, τη συγκόλληση, τη βαφή και την εγκατάσταση εσωτερικού του GT, πριν σταλεί στη Γερμανία για την τελική συναρμολόγηση του πλαισίου και του συστήματος κίνησης.

Μικρογραφία

Οι παραλληλισμοί σήμερα, που η Opel βρίσκεται από τον -γαλλικό- έλεγχο του Groupe PSA, είναι απόλυτα συμπτωματικοί, ενώ και το ξεκίνημα του GT θα μπορούσε να θεωρηθεί ταπεινό, διεκδικώντας με αξιώσεις ωστόσο τα σκήπτρα του απόλυτου sportscar χάρη στο μεράκι των μηχανικών της Opel.

Όπως ανέφερε σχετικά ο Διευθυντής Εξωτερικής Σχεδίασης της Opel, Friedhelm Engler, «ήταν εξαιρετικά τολμηρό να προτείνεις ένα πρωτότυπο με κινητήρα στο κέντρο βασισμένο στο Kadett B. Αντί να ντύσουν εξαρτήματα μαζικής παραγωγής με νέο περίβλημα, είχαν το θάρρος να κάνουν κάτι τελείως επαναστατικό – ένα αληθινό Gran Turismo. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το GT διέθετε ατσάλινη γενναιότητα!»

Μικρογραφία

Οι αγοραστές του GT μπορούσαν να επιλέξουν από δύο τετρακύλινδρους κινητήρες – έναν 1.1L με 60 hp από το Kadett και έναν 1.9L με 90 hp από το Rekord. Το GT 1900 έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές από την πρώτη στιγμή. Η τελική ταχύτητα των 185 km/h και η επιτάχυνση 0 -100 km/h σε 11,5 δευτερόλεπτα ήταν αυτό που ζητούσαν οι αγοραστές. Οι πίσω τροχοί κινούνταν μέσω ενός τετρατάχυτου μηχανικού κιβωτίου (με το αυτόματο να κερδίζει το κοινό από την άλλη άκρη του Ατλαντικού).

Πολύ σύντομα, στο VintageStories του ntokoumenta.gr θα μπορέσετε να διαβάσετε την αναλυτική ιστορία του Opel GT, ωστόσο κι εμείς ζούμε με την ελπίδα το πραγματικά υπέροχο GT Concept που παρουσίασε η Opel στην Έκθεση της Γενεύης το 2016, σύντομα να κυκλοφορήσει επίσημα στους δρόμους!

Μικρογραφία
Φίλιππος Ντάσκας