Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Έτοιμη για καριέρα στην πίστα, η Ferrari 488 Pista

Συγγνώμη για το λογοπαίγνιο, αλλά η νέα Fezza το αξίζει.
RPM
Σάβ, 17/03/2018 - 11:19
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Όταν πρέπει να ακολουθήσεις στα χνάρια της 360CS, της 430 Scuderia και της 458 Speciale, είναι λογικό το επόμενο βήμα να πρέπει να μπορεί να εξαφανίσει κάθε ανάμνηση του παρελθόντος, παραμένοντας αναγνωρίσιμη και εντυπωσιακότατη!

Αυτή ακριβώς είναι η στρατηγική των Ιταλών της Ferrari που, με την 488 Pista, παρουσιάζουν την stripped-down αγωνιστική 488 για το δρόμο κι έχουν άγριες διαθέσεις. Τόσο άγριες, όσο ο ισχυρότερος V8 στην ιστορία της φίρμας που βρίσκει στέγη κάτω από το εντυπωσιακά όμορφο αμάξωμα, του οποίου οι καλαίσθητες λευκές και μπλε γραμμές τονίζουν σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως το S-Duct μπροστά.

Το S-Duct είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσοχής που έχει δοθεί τόσο στην αεροδυναμική απόδοση της 488 Pista, όσο και στο γενικότερο τεχνολογικό πακέτο του νέου supercar. Σε αυτά, προσθέστε νέα σπόιλερ και diffuser πίσω, νέες ζάντες από ανθρακόνημα, για πρώτη φορά σε Ferrari καθώς επίσης και την μπαταρία λιθίου από την 488 Challenge, όλες παρεμβάσεις που ρίχνουν το βάρος κατά 90 ολόκληρα κιλά σε σχέση με την 488 GTB.

Αντίστοιχα μέτρα "ελάφρυνσης" έχουν ληφθεί και στην καμπίνα, όπου η Ferrari υπόσχεται την κατάργηση όλων των "επιφανειακών", όπως τα χαρακτηρίζει, στοιχείων και εκτεταμένη χρήση ελαφρών και τεχνολογικά εξελιγμένων υλικών, όπως ανθρακόνημα και Alcantara. Όπως πάντα, οι ραφές σε χρωματική αντίθεση είναι χειροποίητες, ενώ μπορείτε να αποχαιρετίσετε το ντουλαπάκι του συνοδηγού που έχει αντικατασταθεί από θήκες και αποθηκευτικούς χώρους στις πόρτες και στο χώρο πίσω από τα καθίσματα.

Φυσικά, οι χώροι για μικροαντικείμενα δεν αποτελούν το λόγο για τον οποίο ανοίξατε αυτό το άρθρο, οπότε ας περάσουμε κατευθείαν στο ψητό: V8, διπλό τούρμπο, 3.9 λίτρα, 710 ίπποι στις 8000 στροφές, με ροπή που αγγίζει τα 770 Nm, 10 περισσότερα από τη GTB, σε ένα κινητήρα που, ενώ είναι ο ίδιος με την 488 GTB, διαθέτει 50% νέα εξαρτήματα που έχουν προκύψει από την πείρα της φίρμας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το 7-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη διαθέτει νέα στρατηγική αλλαγής σχέσεων, με το χρόνο να μειώνεται κατά 30 ms (0-100 km/h σε 2.85 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα άνω των 340 km/h), ενώ και ο ήχος του μοτέρ έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 8 ντεσιμπέλ, ώστε η νέα 488 Pista να μην περνάει απαρατήρητη.

Ιδιαίτερη φροντίδα δόθηκε και στο σύστημα πέδησης, με την απόσταση από τα 200 km/h να μειώνεται κατά σχεδόν ένα μέτρο σε σχέση με την 488 GTB, ενώ η συνεργασία των Ιταλών με τη Michelin φέρνει μαζί της ένα νέο ελαστικό, το Michelin Pilot Sport Cup 2 K2.

Ειδικά σχεδιασμένο για την 488 Pista, το Pilot Sport Cup 2 K2 αποτελεί τη νέα γενιά ελαστικών για δρόμο και πίστα, με την Michelin να υπόσχεται βελτιωμένους χρόνους στους οδηγούς, ως αποτέλεσμα αυξημένης πρόσφυσης και σπορ συμπεριφοράς. Η λεπτομέρεια που παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον είναι πως η εξέλιξη του νέου ελαστικού πήρε 14 ολόκληρους μήνες, ώστε η εταιρεία να πετύχει το ιδιαίτερα υψηλό benchmark που έθεσαν οι μηχανικοί της Ferrari για πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, συνέπεια στην απόδοση και ισορροπία μεταξύ εμπρός και πίσω αξόνων.

Η εξαντλητική διαδικασία δοκιμών περιελάμβανε περισσότερα από 1100 πρωτότυπα ελαστικά και περισσότερα από 1800 χιλιόμετρα στην πίστα της Michelin στο Ladoux αλλά και στις πίστες του Fiorano (όπου η 488 Pista κατάφερε χρόνο 1'21.5'' στο γύρο) και στην ιδιαίτερα απαιτητική και δύσκολη πίστα υψηλών ταχυτήτων Nardò στην Ιταλία. Ανάμεσα στις καινοτομίες που φέρνει, ένα ολοκαίνουριο σχέδιο πέλματος (με αυξημένη αντοχή στα sidewalls, ώστε να απορροφά διαμήκεις δυνάμεις και να επιτρέπει πιο γρήγορες στροφές), καθώς επίσης και ειδικά εξελιγμένη για το Michelin Pilot Sport Cup 2 K2 ζώνη αραμιδίου (kevlar) που βελτιστοποιεί την ευκολία ελέγχου.

Φίλιππος Ντάσκας