Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Κάντε πέρα να περάσει: η νέα BMW M5 Competition έρχεται με τα χίλια!

625 άλογα, 750 Nm ροπής και κάμποσες αισθητικές παρεμβάσεις για την "άγρια" Μ5.
RPM
Τετ, 09/05/2018 - 10:28
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Πάνω που λες “δεν μπορεί ένα ήδη εξαιρετικό performance σεντάν να γίνει καλύτερο”, έρχονται οι Βαυαροί να σου βάλουν τα γυαλιά με τη νέα BMW M5 Competition!

Ήδη το όνομα σε προδιαθέτει θετικά για τη συνέχεια, που φέρνει αναβάθμιση στον M TwinPower Turbo V8 των 4.4 λίτρων με απόδοση 625 ίππους (+25 σε σχέση με το παρελθόν), αμεσότερη απόκριση στο γκάζι και ένα σασί ειδικά σχεδιασμένο και ρυθμισμένο για “αγωνιστικής έμπνευσης οδηγική εμπειρία στην καθημερινότητα”, όπως αναφέρει η BMW.

Σε αυτό το σημείο να επισημάνουμε όμως πως η ανακοίνωση της BMW αναφέρει ότι το εμπορικό λανσάρισμα της νέας BMW M5 Competition φέρνει και “τη δημιουργία μιας ολοκαίνουριας προϊοντικής κατηγορίας”. Τι σημαίνει αυτό σε απλά ελληνικά; Ότι στο μέλλον, η BMW M θα προσφέρει τις ισχυρότερες εκδόσεις των σπορ μοντέλων της ως αυτοτελή μοντέλα.

Πίσω στο μοτέρ, για να αναφέρουμε μερικά νούμερα που αξίζουν, όπως είπαμε η ισχύς ανέρχεται σε 625 ίππους (για να το θέσουμε σε μια σωστή οπτική, είναι μόλις 14 ίπποι λιγότεροι από το 4θυρο supercar GT της Mercedes-AMG που βλέπαμε χθες), ενώ η ροπή (η παραγόμενη περιστροφική δύναμη του κινητήρα που “γεννά” την ιπποδύναμη) κορυφώνεται στα 750 Nm και, λόγω του διπλού τούρμπο, είναι διαθέσιμη ήδη από πολύ χαμηλά (1800 στροφές) μέχρι και τις 5.800 στροφές (ευρύτερο κατά 200 στροφές φάσμα διαθεσιμότητας σε σχέση με τη “στάνταρ” M5).

H BMW μιλά για “υψηλόστροφα ένστινκτα” του V8, τα οποία χαλιναγωγούνται με στόχο να δώσουν στη νέα M5 Competition περισσότερο “πέταγμα”, ενώ σίγουρα αντανακλώνται στους χρόνους της, καθώς τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 3.3 δευτερόλεπτα (πάλι ένας παραλληλισμός με την Mercedes-AMG GT 4-door Coupé), ενώ τα 200 από στάση έρχονται σε μόλις 10.8 δευτερόλεπτα (0.3 λιγότερα σε σχέση με την “απλή” Μ5 και ένας χρόνος που για πολλά σουπερμίνι θεωρείται αποδεκτός για το 0-100, αντί για το 0-200!)

Ειδική για το μοντέλο και η M Sport εξάτμιση σε μαύρο χρώμιο που εγγυάται ιδιαίτερα ενδιαφέρον (και θορυβώδες) soundtrack από τις διπλές απολήξεις και συνδυάζεται άψογα με τις νέες ειδικές ρυθμίσεις για το σασί, που χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 7 χιλιοστά, ενώ μικρές παρεμβάσεις έχουν γίνει στα ελατήρια και τα αμορτισέρ, με στόχο την “διασφάλιση ελεγχόμενης με ακρίβεια οδικής συμπεριφοράς σε ακραία δυναμικές καταστάσεις οδήγησης”. Αυτό φυσικά αντανακλάται και στις ρυθμίσεις Sport (που έχουν τελειοποιηθεί στο Nürburgring) και Sport Plus (που προορίζεται για πίστες Grand Prix!)

Σε ό,τι αφορά την εξωτερική εμφάνιση, που αφήσαμε για το τέλος, μία σειρά από κοσμητικές αλλαγές σηματοδοτούν τη διαφοροποίηση της Competition από την Μ5, ξεκινώντας από τις ζάντες των 20 ιντσών σε σχέδιο Υ δύο χρωματικών τόνων, ενώ η γρίλια, τα διακοσμητικά των φτερών, τμήματα των πίσω προφυλακτήρων και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών είναι φινιρισμένα σε high-gloss μαύρο χρώμα.

Στο εσωτερικό οι παρεμβάσεις είναι περιορισμένες, καθώς το διακριτικό τρικολόρ της BMW M εμφανίζεται σε διακριτική ρίγα στις ζώνες ασφαλείας, ενώ τα πατάκια διαθέτουν ειδική ραφή και λογότυπα Μ5, με την ένδειξη “M Competition” να εμφανίζεται και στην οθόνη του συστήματος infotainment κατά την εκκίνηση.

Μπορούμε μόνο να φανταστούμε (ίσως να δούμε και σε βίντεο, αλλά δεν έχει την ίδια μαγεία) μία BMW M5 Competition στην Πράσινη Κόλαση. Μέσα στην M5, η “κόλαση” θα είναι παράδεισος και μάλιστα… τρικολόρ!

Φίλιππος Ντάσκας