Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Κρατηθείτε καλά: Με το Rimac C_Two θα φτάσετε στα 100km/h σε 1.85''

Το νέο ηλεκτρικό GT έρχεται με 1.914 ίππους και καταιγιστικές επιδόσεις!
RPM
Παρ, 09/03/2018 - 12:20
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που πιστεύουν πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν έχει πεθάνει, ότι δεν είναι δεινόσαυρος πριν την καταστροφική πτώση μετεωρίτη 65 εκατομμύρια χρόνια πίσω και ότι μια Bugatti Chiron είναι το pinnacle του αυτοκινητιστικού γίγνεσθαι. Σε αυτούς λέμε, ξανασκεφτείτε το.

Και ναι, η Rimac (προφέρεται Ρίματς και όχι Ρίμακ, για να μην σκοτώνουμε και το όνομα του ανθρώπου) μπορεί να έρχεται στο μυαλό αρκετών για λάθος λόγους (κε. Hammond, εσάς κοιτάμε), αλλά κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί πως και η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον (με μπαταρίες ή κυψέλες καυσίμου, δεν γνωρίζουμε) και πως το νέο Rimac C_Two είναι το μέλλον των hypercars.

Αυτό όμως που κάνει το C_Two πιο εντυπωσιακό, είναι ότι είναι ένα ηλεκτρικό hypercar που δείχνει πραγματικά πολύ όμορφο και ναι, υπάρχει ομορφιά στην απλότητα. Οι ευγενώς σμιλεμένες επιφάνειές του, η κομψή μάσκα και η εντυπωσιακή κατάληξή του δένουν αρμονικά, οι αναλογίες είναι σωστές και το αυτοκίνητο δείχνει να θέλει να κινηθεί χωρίς να είναι καν αναμμένο (όχι ότι θα το καταλαβαίναμε αν έπαιρνε μπροστά, αφού είναι σιωπηλά ηλεκτρικό).

Η άπλετη χρήση ανθρακονήματος θα περίμενε κανείς να σηματοδοτεί και χαμηλό βάρος και, υποθέτουμε ότι θα μπορούσε να πάει πολύ χειρότερα από τα 1950 κιλά που ζυγίζει, αλλά αντίθετα εξυπηρετεί έναν τελείως διαφορετικό στόχο, αυτόν της αντοχής. Ακόμα και η Rimac το χαρακτηρίζει "relatively light" (κατ'αναλογίαν ελαφρύ), πριν προσθέσει "exceptionally strong" (εξαιρετικά γερό). 

Το νέο C_Two δεν διαθέτει έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, όπως αρχίζει να διαμορφώνεται η νόρμα στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά τέσσερις. Ναι, τέσσερις, έναν για κάθε τροχό.

Προφανώς η τετρακίνηση ανεβαίνει σε άλλο επίπεδο, με κάθε μοτέρ να προσαρμόζεται στις ανάγκες και στην πρόσφυση των τροχών, όμως ταυτόχρονα διαθέτει και τέσσερα κιβώτια ταχυτήτων (εκ των οποίων τα δύο εμπρός μίας σχέσης και τα δύο πίσω δύο σχέσεων, ώστε να μπορούν να αντέξουν τα εξωπραγματικά 2.300 Nm ροπής). Και μιλώντας για ροπή, η Rimac χαρακτηρίζει "αναγκαία" την ύπαρξη συστήματος torque vectoring (και τους πιστεύουμε), με το σύστημά τους να αντικαθιστά μαζί και το ESP και το αντισπίν.

Η συνολική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 1.914 ίππους (με μέγιστη αυτονομία τα 650 χιλιόμετρα με μία φόρτιση), εκτοξεύοντας το C_Two στα 96 km/h σε 1.85 δευτερόλεπτα και στα 161 km/h σε 4.3 δεύτερα, προτού κινηθεί προς τη μέγιστη ταχύτητα των 412 km/h. Χαρακτηριστικό είναι πως, η ασύλληπτη επιτάχυνσή του στο στέλνει στα 300 km/h σε μόλις 11.8 δευτερόλεπτα, που για να θέσουμε το νούμερο σε μία προοπτική, εξακολουθεί να θεωρείται σχετικά αποδεκτό για ένα σουπερμίνι να φτάσει όχι τα 300, αλλά τα 100km/h σε αυτό το χρόνο! 

Σημαντικό ρόλο σε αυτά τα αποστομωτικά νούμερα παίζουν τόσο τα -ειδικά κατασκευασμένα για το C_Two- ελαστικά της Pirelli, όσο και η προσεκτική λεπτοδουλειά που έχει γίνει στην αεροδυναμική απόδοση: ενεργά flaps στο καπώ, πίσω πτέρυγα venturi επίσης προσαρμοζόμενη και ενεργή, τελείως επίπεδο δάπεδο και ειδικά σμιλεμένες ζάντες που συνεισφέρουν στην ψύξη των φρένων, ενώ ταυτόχρονα εξομαλύνουν τη ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο.

Και αφού μιλήσαμε και για τα φρένα, οι τεράστιοι δίσκοι των 390mm της Brembo είναι carbon-ceramic, ενώ οι δαγκάνες είναι εξαπίστονες εμπρός και πίσω.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μιλήσουμε για το εσωτερικό, καθώς η καμπίνα είναι αναμενόμενα εξελιγμένη τεχνολογικά και από άποψη υλικών και, αν υπάρχει ένα αρνητικό που βρίσκουμε με το νέο Rimac C_Two, αυτό θα πρέπει να είναι η περιορισμένη παραγωγή του, που θα πραγματοποιηθεί σε μόλις 150 μονάδες. Τουλάχιστον θα είναι συλλεκτικό.

Φίλιππος Ντάσκας