Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Μεγαλύτερο, επιβλητικότερο, πιο εξελιγμένο: το νέο Volkswagen Touareg

Η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει τη νέα της ναυαρχίδα με τα βλέμματα προς Ευρώπη και Κίνα.
RPM
Τρί, 27/03/2018 - 10:27
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Αρκετός κόσμος "ξίνισε", όταν το 2002 η μάρκα των Αυτοκινήτων του Λαού, η Volkswagen, αποφάσισε να στραφεί στην παραγωγή premium μοντέλων. "Είναι αντίθετο στη λογική της φίρμας", ήταν ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποίησαν. Τώρα, αυτή η στρατηγική είχε διπλή στόχευση. Από τη μία, το Phaeton ξεκίνησε να κυνηγάει (όχι επιτυχημένα) την S-Class της Mercedes, από την άλλη το Touareg στόχευσε τα BMW X5 και Volvo XC90, πετυχαίνοντας πολύ καλύτερα αποτελέσματα, εν μέρει εκμεταλλευόμενο την τρέλα των SUV που συνεχίζει (και εντείνεται) μέχρι σήμερα.

Το ρίσκο της VW στα πολυτελή SUV απέδωσε και, έπειτα από 16 χρόνια έχει φτάσει πλέον η ώρα της τρίτης γενιάς του SUV που φέρει την ονομασία της αφρικανικής νομαδικής φυλής και η στόχευση του νέου Volkswagen Touareg είναι και πάλι διπλή, αλλά αυτή τη φορά έχει να κάνει με τις αγορές που "κοιτάζει", καθώς το νέο Touareg αφενός βλέπει Ευρώπη, αφετέρου έχει βάλει στο σκόπευτρό του την Κίνα, ταχέως αναπτυσσόμενη και με ιδιαίτερη και αυξανόμενη αγάπη στα μεγάλα πολυτελή SUV.

Και το νέο Touareg είναι αρκετά διαφορετικό απ'όσο έχουμε συνηθίσει, με πιο σμιλεμένη σχεδίαση, επιβλητική (και γυαλιστερή) μάσκα που οδηγεί σε ένα αρκετά πιο μίνιμαλ πίσω μέρος, με στενόμακρα φωτιστικά σώματα και πιο road-focused στάση.

Αντίστοιχη νοοτροπία ακολουθεί η Volkswagen και στην καμπίνα, της οποίας η σχεδίαση ακολουθεί μεν γνώριμα trends της εταιρείας, ωστόσο είναι προσανατολισμένη σαφώς προς τον οδηγό, ενώ η VW ντεμπουτάρει κάτι που ονομάζει Innovision Cockpit, στην ουσία δύο μεγάλες οθόνες συνδεδεμένες μεταξύ τους ώστε να προσφέρουν μια πλήρως ψηφιοποιημένη εμπειρία στον οδηγό, με πληροφόρηση για όλα και απεμπολώντας οριστικά σχεδόν κάθε είδους κουμπί στην κεντρική κονσόλα. Η Volkswagen το ονομάζει ως "το αρχιτεκτονικό σχέδιο για το αυριανό ψηφιοποιημένο εσωτερικό, σήμερα". Δεν ξέρουμε ακόμα αν αυτό ισχύει, καθώς κάθε εταιρεία έχει το δικό της όραμα, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό.

Όπως ιδιαίτερα εντυπωσιακές είναι και οι αυξημένες εξωτερικές του διαστάσεις, με το μήκος να έχει αυξηθεί κατά 7.7 εκατοστά και το πλάτος να είναι επίσης φουσκωμένο κατά 4.4 εκατοστά. Χάρη σε αυτή την αύξηση, ο χώρος αποσκευών φτάνει πλέον στα 810 λίτρα (από 697), το βάρος όμως μειώνεται δραματικά κατά 106 ολόκληρα κιλά χάρη σε μίξη χάλυβα υψηλής τεχνολογίας και αλουμινίου, που αναλογεί στο 48% της συνολικής κατασκευής!

Ξεκινώντας από την Κίνα, η VW θα προσφέρει ένα νέο plug-in hybrid συνολικής απόδοσης συστήματος 370 ίππων (που ακόμα δεν είναι σαφές πότε θα έρθει στην Ευρώπη), με τη γκάμα στη Γηραιά Ήπειρο να ντεμπουτάρει με δύο V6 σύνολα πετρελαίου, στα 230 και 290 άλογα, που θα συμπληρωθούν σύντομα από έναν V6 βενζίνης απόδοσης 340 ίππων και έναν V8 επίσης πετρελαίου, απόδοσης 420 ίππων.

Το νέο Touareg έρχεται επίσης με μία πλήρη σουίτα τεχνολογικών λύσεων, στις οποίες ξεχωρίζει το σύστημα Night Vision, που χρησιμοποιεί θερμική κάμερα (ανίχνευσης υπέρυθρης ακτινοβολίας) για να ξεχωρίσει ανθρώπους και ζώα σε συνθήκες χαμηλού ή ανύπαρκτου φωτός, προβάλλοντας το αποτέλεσμα στο ψηφιακό καντράν και ειδοποιώντας τον οδηγό σε αντίστοιχη περίπτωση. Επιπρόσθετα, οι LED Matrix προβολείς IQ.Light φωτίζουν στιγμιαία το ανιχνευθέν εμπόδιο ώστε να επιστήσουν την προσοχή στον οδηγό και να προειδοποιήσουν και τον πεζό για την ύπαρξη του οχήματος.

Αντίστοιχο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τετραδιεύθυνση του νέου Volkswagen Touareg, με τους Γερμανούς να υπόσχονται το πιο ευέλικτο μεγάλο SUV της κατηγορίας, το οποίο διαθέτει δύο διαφορετικές λειτουργίες, κάτω και πάνω από τα 37 km/h. Στη λειτουργία του μέχρι τα 37 km/h, οι πίσω τροχοί στρίβουν σε διαφορετική κατεύθυνση από τους μπροστινούς, ώστε να βελτιώσουν τη δυνατότητα μανούβρας του Touareg, κάνοντας πιο εύκολο το ξεπαρκάρισμα και μειώνοντας τον κύκλο στροφής κατά ένα μέτρο, στα 11.19 από 12.19. Αντίστοιχα, σε υψηλότερες ταχύτητες, οι πίσω τροχοί στρίβουν in tandem με τους μπροστινούς ώστε να διευκολύνουν την ομαλότητα σε αλλαγές κατευθύνσεων, όπως για παράδειγμα σε γρήγορα προσπεράσματα ή ελιγμούς διαφυγής.

Προφανώς η λίστα δεν τελειώνει εδώ, διαθέτοντας αερανάρτηση ανεξάρτητη σε κάθε τροχό, ηλεκτρομηχανικά συστήματα αποφυγής ανατροπής και έξυπνη τετρακίνηση 4MOTION, με το νέο Volkswagen Touareg να έχει και τη δυνατότητα να σταματήσει μόνο του ελεγχόμενα εφόσον ανιχνεύσει πως ο οδηγός δεν αντιδρά.

Φίλιππος Ντάσκας