Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Το νέο Kia Ceed χάνει την απόστροφο, κερδίζει σε όλα τα υπόλοιπα

Ευρωπαϊκή σχεδίαση και νέα μοτέρ για το "Made in Europe" χάτσμπακ.
RPM
Τρί, 20/02/2018 - 20:50
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Όταν το Kia cee'd παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2006, αντιπροσώπευε μια σημαντική στιγμή τόσο για την Kia, όσο και γενικότερα για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, για την οποία ήταν η πρώτη φορά που η απόστροφος χρησιμοποιήθηκε ποτέ σε ονομασία μοντέλου.

Πιο σημαντικά, ωστόσο, για την Kia αποτέλεσε ένα σημείο καμπής, σηματοδοτώντας τη στροφή της φίρμας σε ευρωπαϊκό ντιζάιν και ευθέως ανταγωνιζόμενο ποιοτικά τους ευρωπαίους ανταγωνιστές του. Το στοίχημα της Kia απέδωσε, χάρη και στην αμέσως επόμενη γενιά που συνέχισε να χτίζει πάνω σε αυτές τις αξίες, ενώ το επερχόμενο Σαλόνι της Γενεύης φέρνει μαζί του και την ολοκαίνουρια, τρίτη γενιά του Kia Ceed, που, όπως βλέπετε, μπορεί να χάνει την απόστροφο στο όνομα, αλλά κερδίζει έξτρα πόντους στην κατηγορία.

Με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 1.2 εκατομμύρια από το 2006, το νέο Ceed έχει αρκετά δύσκολη αποστολή, αλλά φαίνεται να μπορεί να ανταποκριθεί με άνεση, τουλάχιστον εμφανισιακά. Με επιρροές από το επιτυχημένο Sportage, τόσο εμπρός, όσο και πίσω, ενώ μία είσοδος στην καμπίνα φανερώνει ένα στιβαρό και ποιοτικό περιβάλλον, στο οποίο κυριαρχεί η σπορ σχεδίαση, συμπληρωμένη με (όπως διακρίνουμε) μαλακά πλαστικά και γερμανικές πινελιές, όπως τα κουμπιά δίπλα στο κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα infotainment με την εντυπωσιακή έγχρωμη οθόνης.

Βασισμένο στην πλατφόρμα Κ2, το νέο Ceed είναι 2 εκατοστά φαρδύτερο και 2.3 εκατοστά κοντύτερο, διατηρώντας το μεταξόνιο στα ίδια επίπεδα, μειώνοντας τον εμπρός πρόβολο και μακραίνοντας τον πίσω (χάρη στο οποίο και ο χώρος αποσκευών ανεβαίνει στα 395 λίτρα).

Η Kia υπόσχεται βελτιωμένη και σπορ οδική συμπεριφορά, χάρη σε νέα μοτέρ και ολοκαίνουρια ανεξάρτητη ανάρτηση, που έχει ρυθμιστεί για περισσότερη ευελιξία και αμεσότητα. Αντίστοιχες παρεμβάσεις έχει δεχθεί και το σύστημα διεύθυνσης, ενώ η γκάμα των κινητήρων διαθέτει πλέον τρία μοτέρ βενζίνης (1.0 T-GDi στα 120 άλογα, 1.4 T-GDi στα 140 άλογα καθώς και ατμοσφαιρικό 1.4 MPi με 100 ίππους) και τον ντίζελ CRDi των 1.6 λίτρων σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης (115 και 136 ίππους, με 280 Nm ροπής). Καθένα από τα μοτέρ εφοδιάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με την επιλογή 7-τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη για τα ντίζελ και τον 1.4 T-GDi. Προαιρετικά ο αγοραστής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το ECO Pack, το οποίο έρχεται μαζί με ενεργή εισαγωγή αέρα, χαμηλωμένη ανάρτηση, ειδικό αεροδυναμικό κάλυμμα στο πάτωμα και ελαστικά Michelin χαμηλής αντίστασης.

Για πρώτη φορά σε Kia που διατίθεται στην Ευρώπη, το νέο Ceed μπορεί να εξοπλιστεί με το σύστημα Lane Following Assist, ένα αυτόνομο σύστημα δεύτερου επιπέδου το οποίο παρακολουθεί όλα τα προπορευόμενά του οχήματα και αναγνωρίζει κενά στις άλλες λωρίδες κυκλοφορίας, στα οποία μπορεί να κινηθεί για να προσπεράσει άλλα οχήματα. Αντίστοιχα, εντοπίζει τις διαγραμμίσεις για να διατηρεί το όχημα στη λωρίδα του στον αυτοκινητόδρομο, ενώ ελέγχει την επιτάχυνση, πέδηση και διεύθυνση ανάλογα με τα προπορευόμενα οχήματα.

Το νέο Kia Ceed θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στα τέλη της άνοιξης και, αν αναρωτιέστε, ναι, θα διατηρήσει την κορυφαία εργοστασιακή εγγύηση των 7 ετών.

Φίλιππος Ντάσκας