Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Το νέο Peugeot 508 επιστρέφει στις ρίζες, με περισσότερους από έναν τρόπους

Το νέο μεσαίο σεντάν της γαλλικής φίρμας παρουσιάζεται επίσημα πριν το Σαλόνι της Γενεύης
RPM
Πέμ, 22/02/2018 - 15:07
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Υπάρχουν λίγες εταιρείες που σημειώνουν τέτοιο σερί επιτυχημένων σχεδίων, όπως η Peugeot. Η γαλλική φίρμα ζει ένδοξες ημέρες αναγέννησης και επανεφεύρεσης, ειδικά μετά την παρουσίαση του SUV 3008 και πλέον τη σκυτάλη παίρνει το ολοκαίνουριο 508, το μεσαίο σεντάν της εταιρείας που βάζει πλέον ευθέως στο στόχαστρο ακριβότερα σπορ σεντάν.

Και δεν χρειάζεται να ψάξετε πολύ βαθιά για να βρείτε με ποιον τρόπο το κάνει αυτό καθώς ήδη από την πρώτη εικόνα, το 508 αποτινάσσει κάθε χαρακτηριστικό της πρόσφατης κληρονομιάς της μάρκας, στρεφόμενο πολύ περισσότερο στην πλούσια παράδοσή της - το 504 Coupe έρχεται κατευθείαν στο μυαλό κοιτάζοντας την εξωτερική του σχεδίαση. Και, ως απόδειξη, η λεπτομέρεια με την αναγραφή του μοντέλου "508" ακριβώς πάνω από τη μπροστινή γρίλια, που παραπέμπει ευθέως στο παρελθόν της Peugeot και ειδικά στο 504!

Και πώς το καταφέρνει αυτό; Καταρχάς, με τις εξαιρετικά μαζεμένες του διαστάσεις. Το ύψος του είναι μειωμένο, φτάνοντας μετά βίας τα 1.4 μέτρα, ενώ και από άποψη μήκους έχει επέλθει μία μείωση στα 4.75 μέτρα, με στόχο τη βελτίωση και των δυναμικών χαρακτηριστικών του. Από κοντά και οι πόρτες χωρίς πλαίσιο, που θυμίζουν τετράθυρο γερμανικό κουπέ και στέκονται, μαζί με τη σμιλεμένη γρίλια και τα οριζόντια πίσω φωτιστικά σώματα, ως τα highlights του ντιζάιν.

Σαφείς επιρροές στο σχεδιασμό του νέου Peugeot 508 προκύπτουν και από τα concept Exalt και Instinct, και μάλιστα, σύμφωνα με τον Gilles Vidal, Επικεφαλής Σχεδιασμού της Peugeot, το i-Cockpit στο νέο 508 έχει μεταφερθεί αυτούσιο από το Exalt concept.

Μιλώντας για το εσωτερικό και το i-Cockpit, η καμπίνα είναι ίσως η καλύτερη της κατηγορίας, συνδυάζοντας εμφανώς υψηλή ποιότητα με πρωτοτυπία και σπορ σχεδίαση. Το μικρό τιμόνι του i-Cockpit πλαισιώνεται από έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων στα πρότυπα του 3008, ενώ ολόκληρο το ταμπλώ είναι ανεπτυγμένο σε οριζόντια διαμόρφωση, χαρίζοντας μία εξαιρετική αίσθηση ευρυχωρίας. Αντίστοιχα, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί φανερώνουν σαφή premium στόχευση, με άπλετες δερμάτινες επενδύσεις (με ραφή σε χρωματική αντίθεση) σε ταμπλώ, κεντρική κονσόλα και πόρτες, ο κρυφός φωτισμός ενισχύει την αίσθηση ευεξίας και ακόμα και οι ξύλινες επενδύσεις είναι επεξεργασμένες με φυσικό τρόπο και σωστά ενσωματωμένες στο σχεδιασμό.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στο packaging της καμπίνας, με την Peugeot να τονίζει τη μεγαλύτερη ευρυχωρία του σε σχέση με ανταγωνιστικά μοντέλα, όπως το Audi A5 Sportback που διαθέτει το ίδιο μήκος εξωτερικά. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 487 λίτρα, αυξανόμενος μέχρι τα 1537 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Αντίστοιχα, το τεχνολογικό προφίλ τονίζεται μέσα από την οθόνη αφής των 10 ιντσών (8 ίντσες στις βασικές εκδόσεις), ενώ η Peugeot υπόσχεται και ενισχυμένα έντονη οδηγική εμπειρία, χάρη στο setup των μηχανικών μερών. Το νέο Peugeot 508 επωφελείται από τη μείωση του βάρους κατά 70 κιλά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά με τη χρήση της πλατφόρμας EMP2, ενώ η πίσω ανεξάρτητη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων συνδέεται με το Active Suspension Control για προσαρμογή της οδηγικής εμπειρίας σε απείρως πιο σπορ πρότυπα. Ο project director, Pascal Delabarre, ανέφερε πως η εταιρεία έπρεπε να καταφύγει σε καινοτόμες λύσεις για να επιτύχει τους στόχους της, χρησιμοποιώντας τη νέα τεχνική συγκόλλησης μερών του αμαξώματος με ειδικές κόλλες (τεχνική που χρησιμοποιείται και από premium κατασκευαστές, με στόχο την καλύτερη ηχομόνωση και ενίσχυση της ακαμψίας), ενώ κομμάτια όπως τα φτερά ή το πορτ μπαγκάζ είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο για περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους.

Κάτω από το καπώ, συναντάμε δύο νέες διαμορφώσεις του 1.600άρη τούρμπο PureTech κινητήρα, στα 180 και 225 άλογα, ενώ τη γκάμα ξεκινά ο ντίζελ BlueHDi 130 με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το μόνο μοτέρ που συνδυάζεται, επί του παρόντος, με χειροκίνητο, καθώς όλα τα υπόλοιπα μηχανικά σύνολα κάνουν χρήση του 8-τάχυτου αυτόματου της φίρμας, με ηλεκτρονικό one-touch επιλογέα. Από το φθινόπωρο του 2019, στη γκάμα του Peugeot 508 θα εισαχθεί και το Plug-In Hybrid μοντέλο, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί πως και οι εκπομπές διοξειδίου έχουν κρατηθεί πολύ χαμηλά, με το BlueHDi στα 1.5 λίτρα και 130 άλογα (με το EAT8 κιβώτιο) να ξεκινά στα μόλις 98 g/km.

Με την επίσημη παρουσίασή του να γίνεται στο επερχόμενο Σαλόνι της Γενεύης, το νέο Peugeot 508 θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία παγκοσμίως τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Φίλιππος Ντάσκας