Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Νικητής το Michelin CrossClimate+ στο πρώτο τεστ απόδοσης φθαρμένων ελαστικών

Η δοκιμασία πραγματοποιήθηκε από το γερμανικό AutoBild ανάμεσα σε ελαστικά 6 κατασκευαστών
RPM
Κυρ, 04/03/2018 - 11:31
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Η ορθή πεποίθηση της Michelin πως το βάθος πέλματος ενός ελαστικού δεν αποτελεί τη μοναδική ένδειξη σχετικά με τις επιδόσεις ασφαλείας του αποδείχθηκε και στην πράξη αληθής, σύμφωνα με τεστ που πραγματοποίησε το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου AutoBild και στο οποίο αναδείχθηκε νικητής το Michelin CrossClimate+.

Η συγκεκριμένη νίκη αποκτά σαφώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν λάβουμε υπόψη μας δύο κρίσιμα ζητήματα: πρώτον πως αποτελεί την πρώτη δοκιμή που πραγματοποιείται σε φθαρμένα και όχι μόνο καινούρια σετ ελαστικών και δεύτερον, πως η κοινή γραμμή όλων των κατασκευαστών ελαστικών, με εξαίρεση τη γαλλική φίρμα, είναι πως τα ελαστικά θα πρέπει να αλλάζονται όταν η φθορά τους έχει φτάσει σε ποσοστό 50%, δηλαδή σε βάθος πέλματος περίπου 4 χιλιοστά. Η Michelin, ωστόσο, σύμφωνα με το άρθρο, εγγυάται τη διατήρηση της απόδοσης και όλων των χαρακτηριστικών ασφαλείας για τα προϊόντα της μέχρι και σε βάθος πέλματος 1.6 χιλιοστά (το κατώτατο επιτρεπόμενο).

Αυτή ακριβώς η επιμονή της εταιρείας επιβραβεύθηκε, καθώς οι δοκιμαστές του AutoBild εξέτασαν 24 ελαστικά (8 σετ σε τρία διαφορετικά βάθη πέλματος) σε διάσταση 185/65/R15, διαπιστώνοντας την ικανότητα των CrossClimate+ να αντέχουν για σημαντικά περισσότερα χιλιόμετρα, διατηρώντας αναλλοίωτη την ποιότητα κύλισης και το κράτημα, επωφελώντας ταυτόχρονα σημαντικά τον καταναλωτή επιμηκύνοντας τη διάρκεια ζωής τους.

Η δοκιμασία, που δημοσιεύθηκε στο τεύχος 47 του AutoBild στις 24 Νοεμβρίου 2017, περιελάμβανε τεστ σλάλομ, πρόσφυσης, κρατήματος στο χιόνι και σε βρεγμένο οδόστρωμα, φρεναρίσματος και στις δύο συνθήκες, υδρολίσθησης, αλλά ακόμα και τεστ σε στεγνό οδόστρωμα με έμφαση στο κράτημα, το φρενάρισμα, τον εκπεμπόμενο θόρυβο και την οικονομία.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως τα ελαστικά που συμμετείχαν στη δοκιμή είναι all-weather, μία κατηγορία ελαστικών που γνωρίζει διαρκώς αυξανόμενη δημοφιλία και στη χώρα μας, χάρη στην ικανότητά τους να συνδυάζουν καλές επιδόσεις σε όλες τις καιρικές συνθήκες, στις οποίες τα θερινά ή χειμερινά ελαστικά θα αντιμετώπιζαν προκλήσεις (για παράδειγμα οδήγηση με θερινά ελαστικά στο χιόνι ή με χειμερινά ελαστικά σε στεγνό δρόμο με μεγαλύτερη των 7 βαθμών θερμοκρασία).

Μικρογραφία
Φίλιππος Ντάσκας