Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Opel Grandland X 1.2T 130hp: Το Κεφαλαίο Χ

Με καθαρή στόχευση και σαφή αβαντάζ, το crossover της Opel αποτελεί τη ναυαρχίδα της
RPM
Δευ, 11/06/2018 - 12:49
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας
Το Opel Grandland X σε νυχτερινές συνθήκες, σε λευκό χρώμα

Ίσως ο χαρακτηρισμός «ναυαρχίδα» στον υπότιτλο να είναι κάπως υπερβολικός, με δεδομένο πως στη γκάμα της Opel κορυφαία θέση κατέχει το εντυπωσιακό Insignia Grand Sport, ωστόσο μία προσεκτικότερη ματιά αρκεί για να κατανοήσει κανείς πως το Grandland X είναι το άλογο στο οποίο οι Γερμανοί ποντάρουν πολλά περισσότερα.

Κείμενο: Φίλιππος Ντάσκας / Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Λογαράς

Ο λόγος είναι πολύ απλός. Τα SUV αποτελούν την κυρίαρχη τάση της εποχής μας, καθώς παρέχουν στον οδηγό την αίσθηση (ή ψευδαίσθηση, ανάλογα με το πόσο επιτυχημένη είναι η εκτέλεση) της περιπέτειας, της go-anywhere ανεμελιάς και του «έτοιμος για όλα» (άσχετα που τα περισσότερα εξ’αυτών δεν θα δουν κάτι περισσότερο από χωματόδρομο).

Η Opel ανέβηκε στο συγκεκριμένο βαγόνι ήδη από νωρίς με το Mokka (πλέον Mokka X), αρκετά μικρότερο σε διαστάσεις σε σχέση με το Grandland X, ωστόσο το τελευταίο, ως ο πρώτος ουσιαστικός καρπός συνεργασίας της Opel με την (πλέον ιδιοκτήτρια) Groupe PSA, κατακτά και συμπυκνώνει με περισσότερη ουσία το… mojo της Opel.

Μικρογραφία

Η Πρώτη Ματιά

Πιθανώς να συμφωνήσετε μαζί μου πως η πρώτη γνωριμία είναι συνήθως το ήμισυ της τελικής γνώμης που σχηματίζει κανείς για ανθρώπους ή αντικείμενα και αν όντως είναι έτσι το Grandland X κερδίζει αρκετούς πόντους από τα αποδυτήρια (ή εν προκειμένω τη βιτρίνα της αντιπροσωπείας).

Για αρχή, δείχνει σαφώς μεγαλύτερο απ’όσο είναι, με τους σχεδιαστές να έχουν πετύχει ένα σχήμα που να μοιάζει ογκώδες και επιβλητικό, μολονότι αποτελεί κατ’ουσίαν οφθαλμαπάτη. Μερικά βήματα πίσω και καταλαβαίνεις πως το Grandland X δεν καταλαμβάνει ιδιαίτερα μεγάλο αποτύπωμα στη χωρική διάσταση, όντας χρήσιμα «μαζεμένο» για περισσότερη ευελιξία εντός πόλης - όσοι έχουν δοκιμάσει το παρκάρισμα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές θα καταλάβουν σαφώς πόσο χρήσιμο είναι αυτό.

Από την άλλη, το γεμάτο ακμές αμάξωμα είναι κομψό και δυναμικό - η μάσκα με το «φτερό» της Opel πλαισιώνεται όμορφα από τα φωτιστικά σώματα, ενώ το κοίλο πορτ μπαγκάζ ενσωματώνει πολύ όμορφα τα (ίδιας σχεδιαστικής λογικής) πίσω φώτα LED. Προσθέστε στα παραπάνω και την «ιπτάμενη» οροφή στην τρίτη κολώνα, που δείχνει ιδιαίτερα εντυπωσιακή, και έχετε ένα δουλεμένο σχήμα, αρκούντως δυναμικό και κομψό ταυτόχρονα.

Μικρογραφία

Ο Εσωτερικός Κόσμος

Η δουλειά που λέγαμε προηγουμένως πως φαίνεται ότι έχει γίνει συνεχίζεται και στο εσωτερικό, το οποίο πολύ εύκολα «πείθει» για πολύ πιο premium κατηγορίας αυτοκίνητο. Το ταμπλώ θυμίζει Astra και Insignia κι αυτό το λέμε για καλό καθώς όλα τα συστήματα είναι ενσωματωμένα άρτια και με όμορφο τρόπο - χαρακτηριστικό παράδειγμα η οθόνη του infotainment, που είναι όμορφα τοποθετημένη και πλαισιωμένη από τους αεραγωγούς, όπως και το - λιτό αλλά πλήρες - ταμπλώ.

Τα υλικά είναι διαλεγμένα με προσοχή, ενώ λεπτομέρειες όπως οι «ραφές» της κεντρικής κονσόλας και οι κανονικές ραφές χρωματικής αντίθεσης σε καθίσματα και δερμάτινες λεπτομέρειες χαρίζουν μια ανώτερου επιπέδου αίσθηση. Κάποια ελάχιστα πλαστικά είναι λίγο πιο σκληρά, χωρίς ωστόσο να χαλούν την εξαιρετική εικόνα της καμπίνας, ενώ οι έξυπνες γυαλιστερές piano black επενδύσεις στην κονσόλα αναδίδουν μια πολυτελή και συνάμα μοντέρνα αίσθηση.

Εκτός αυτού, όλα λειτουργούν με καθησυχαστική ποιότητα στην καμπίνα του Grandland X. Τα χειριστήρια του κλιματισμού, οι διακόπτες των φλας και των υαλοκαθαριστήρων έχουν μια θετική αίσθηση ακρίβειας η οποία ενισχύεται σαφώς τόσο από τη λειτουργία και των επιμέρους συστημάτων, όσο και από την εξαιρετική ηχομόνωση. Κλείνοντας την πόρτα με την αίσθηση στιβαρότητας που βρίσκεις μόνο σε χρηματοκιβώτιο, η ησυχία είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτη.

Μικρογραφία

Τεχνολογία και Ευ Ζην

Το Opel Grandland X ξεκινάει από 24.500 ευρώ, αλλά, δεδομένης κι αυτής της τιμής θα πρέπει να σταθούμε ιδιαίτερα στο πλούσιο πακέτο τεχνολογικών ευκολιών, καθώς πολλά από τα χαρακτηριστικά εξοπλισμού δεν τα συναντούμε σε αρκετά ακριβότερα μοντέλα.

Οι LED προβολείς IntelliLux, για παράδειγμα, προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα (και, κατά την αρχικοποίησή τους, ένα οπτικό σόου ιδιαίτερα ευχάριστο), ενώ ταυτόχρονα διαθέτουν και αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας (ουσιαστικά ανιχνεύει αν υπάρχουν οχήματα στο αντίθετο ρεύμα και αν απαιτείται, με βάση τις συνθήκες φωτισμού, ενεργοποίησή της).

Το infotainment διαθέτει smartphone mirroring μέσω Android Auto και Apple CarPlay και μάλιστα με ιδιαίτερα εύκολο χειρισμό που δεν απαιτεί τίποτα περισσότερο από τη σύνδεση του κινητού μέσω USB και τον χειρισμό της οθόνης αφής του ηχοσυστήματος. Το μενού είναι εύχρηστο και με καθαρή σήμανση, ενώ οι κάμερες εμπρός και πίσω βοηθούν αρκετά σε μανούβρες παρκαρίσματος ή σε στενούς χώρους, και λειτουργούν επικουρικά και προς το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, το οποίο με τη σειρά του λειτουργεί με μεγάλη ακρίβεια.

Μικρογραφία

Επιπρόσθετα, το Grandland X προειδοποιεί με ηχητική και οπτική ένδειξη για εμπόδιο στο δρόμο και ακόμα κι όταν ο οδηγός ξεφεύγει από τη λωρίδα του, οπότε και στρίβει αυτόνομα το τιμόνι, με επιπρόσθετη υποβοήθηση στην πραγματοποίηση ελιγμών διαφυγής.

Δεν περιστρέφονται ωστόσο όλα γύρω από την ασφάλεια και, απόδειξη ως προς αυτό, αποτελούν τα όχι μόνο θερμαινόμενα, αλλά και ταυτόχρονα κλιματιζόμενα καθίσματα, μια εξαιρετική ιδέα ειδικά για την Ελλάδα, στην οποία το καλοκαίρι δεν συμπεριφέρεται με επιείκεια στα αυτοκίνητα και τους επιβαίνοντές τους!

Και αν είστε οικογενειάρχης ή μια μαμά που σηκώνει τα βάρη της οικογένειας (κυριολεκτικά και μεταφορικά), άλλες χρήσιμες πινελιές όπως το πορτ μπαγκάζ που ανοίγει αυτόματα με ένα κούνημα του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα υπόσχεται να σας βοηθήσει να βγείτε από τη δύσκολη θέση. Είναι αυτά τα μικρά και μεγαλύτερα πράγματα που δημιουργούν μια αίσθηση ευζωίας και ευκολίας στην καθημερινότητα, και στα οποία το Grandland X παίρνει άριστα - και μάλιστα με τόνο.

Μικρογραφία

Καθ’Οδόν

Από τα πρώτα μέτρα οδήγησης ήδη είναι εύκολο να καταλάβει κανείς ότι οι μηχανικοί της Opel έχουν προσαρμόσει τα μηχανικά μέρη του Grandland X (τα οποία μοιράζεται με το Peugeot 3008, καθώς και τα δύο crossover κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της PSA στη Sochaux) στην άνετη και ξεκούραστη οδήγηση.

Οι αναρτήσεις του Grandland X έχουν ρυθμιστεί ώστε να απορροφούν με αποτελεσματικότητα τους κραδασμούς των ανώμαλων ελληνικών δρόμων, ενώ ακόμα και σε μεγαλύτερες λακούβες δεν θα αναστατώσει ιδιαίτερα τους επιβαίνοντες. Αντίστοιχα όμως η Opel έχει φροντίσει να διατηρήσει σε έναν ικανοποιητικό βαθμό τη δυνατότητα του νέου της SUV να διατηρεί το κράτημά του στις στροφές χωρίς μεγάλες κλίσεις, με στόχο να μην προβληματίζεται ποτέ ο οδηγός.

Μικρογραφία

Το μικρομεσαίο SUV της Opel της δοκιμής μας κινείται από τον υπερτροφοδοτούμενο 1.200άρη τρικύλινδρο τούρμπο βενζίνης των 130 ίππων, συνδυασμένο με 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας.

Στην πράξη τα 130 άλογα του μοτέρ χαρίζουν πολύ καλές επιδόσεις, με το κιβώτιο να συνεργάζεται πολύ καλά μαζί του, όντας γρήγορο και στο kickdown για απροβλημάτιστες προσπεράσεις. Από την άλλη, εφόσον το πόδι του οδηγού δεν είναι φτιαγμένο από μάρμαρο η οδήγηση μπορεί να γίνει οικονομική και ξεκούραστη, με την ηχομόνωση να συμβάλλει τελικά σε ξεκούραστο cruising και απομονωμένη από εντάσεις οδήγηση εντός πόλης.

Εκτός δρόμου η Opel έχει συνειδητοποιημένα επιλέξει να αφήσει την τετρακίνηση εκτός της λίστας του νέου της SUV, με το σύστημα IntelliGrip (κατ’ουσίαν μιλάμε για το Active Grip του 3008, ένα έξυπνο σύστημα πρόσφυσης με λειτουργίες διαφορετικού τερέν) να βοηθά σε ελαφριές εκτός δρόμου εξορμήσεις. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος συνεπικουρεί επίσης σε αυτή την κατεύθυνση, όπως και η ψηλή θέση οδήγησης που χαρίζει την αίσθηση πως ο οδηγός κατοπτεύει τον δρόμο.

Μικρογραφία

Ο Αποχαιρετισμός

Δεν υπάρχει αμφιβολία μέσα μας πως η Opel έχει δημιουργήσει ένα όχημα απόλυτα ολοκληρωμένο. Το Grandland X θα κάνει ό,τι του ζητηθεί με χάρη και ευκολία, σαν ένας πιστός αυτοκινητιστικός σύντροφος, χαρίζοντας άνεση και ασφάλεια δεμένη με ένα πακέτο αρκετά συμφέρον οικονομικά και αρκετά ελκυστικό οπτικά.

Εκεί που στα μάτια μας υπερέχει ξεκάθαρα, είναι στο πακέτο της τεχνολογίας, της ποιότητας και της άνεσης δεδομένου ακριβώς αυτού του οικονομικού αβαντάζ. Το Opel Grandland X διαθέτει στοιχεία εξοπλισμού που μπορεί κανείς να μην βρει σε οχήματα ανώτερης κατηγορίας (και τιμής) κι αυτό είναι σίγουρα ευπρόσδεκτο για κάποιον που ενδιαφέρεται για ένα up-to-date crossover που δεν του λείπει - κυριολεκτικά - τίποτα.

Μικρογραφία
Μικρογραφία
Μικρογραφία
Μικρογραφία
Φίλιππος Ντάσκας