Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120hp: Ο Στρατηγός κατέβηκε στη μάχη!

Το μικρομεσαίο SUV άγγιξε πρωτιά, σηματοδοτώντας την επιστροφή των Γάλλων
RPM
Παρ, 29/06/2018 - 15:22
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας
Το Peugeot 3008 σε λευκό χρώμα, με λουλούδια στο δεξί μέρος, παρκαρισμένο σε δρόμο

Όσο κι αν δεν φαίνεται όταν κάποιος είναι εγκλωβισμένος στο μάτι του κυκλώνα, μια περίοδος κρίσης αποτελεί πάντοτε μία πρώτης τάξεως ευκαιρία. Η ευφυΐα, η εφευρετικότητα, η φαντασία, τα καλύτερα ταλέντα της ανθρώπινης φύσης χρειάζονται μία δύσκολη στιγμή για να αναδυθούν στην επιφάνεια και να ανατρέψουν μια δύσκολη κατάσταση.

Κείμενο: Φίλιππος Ντάσκας | Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Λογαράς

O Στρατηγός George Patton χαρακτηριστικά συνήθιζε να λέει πως «ποτέ δεν πρέπει να λες σε ανθρώπους πώς να κάνουν κάτι. Πες τους απλά τι πρέπει να γίνει και θα σε εκπλήξουν με την εφευρετικότητά τους».

Αν υπάρχει μια αυτοκινητοβιομηχανία στην οποία να ταιριάζει γάντι το συγκεκριμένο quote, αυτή είναι η Peugeot. Ένας κατασκευαστής παραδοσιακά στο Top 3 της Ευρώπης, που βρέθηκε λόγω και της οικονομικής κρίσης στα πρόθυρα της κατάρρευσης και της μετάβασης στην επιχειρηματική λήθη που, λιγότερα από πέντε χρόνια μετά, κατακτά τη μία ψηλότερη κορυφή μετά την άλλη.

Και τώρα, αν και παραδοσιακά ποτέ δεν ασχολήθηκε με το off-roading (αν δηλαδή εξαιρέσουμε το ράλι και την κατάκτηση της Αφρικής με το 504), η γαλλική φίρμα καθάρισε τα όπλα της, γυάλισε τη στολή της και στάθηκε στην πρώτη γραμμή να ανακτήσει τα χαμένα εδάφη με το μικρομεσαίο της crossover/SUV, το 3008!

Μικρογραφία

Η Πρώτη Ματιά

Δεν μπορείς παρά να θαυμάσεις τους σχεδιαστές της Peugeot. Πήραν μία κατηγορία παραδοσιακά κατοικημένη από κοινότυπα και παρόμοια σχεδιαστικά μοντέλα και της παρέδωσαν το πιο δυναμικό και τεχνολογικά προχωρημένο σχήμα της.

Το 3008 είναι ένα crossover που οι έντονες ακμές μπλέκονται με υπέροχες καμπύλες (όπως για παράδειγμα στα μπροστινά φωτιστικά σώματα), ενώ η αίσθηση στιβαρότητας που αποπνέει μπλέκεται με αυτή του joie de vivre με έναν απαράμιλλο τρόπο.

Ακόμα και η χρήση χρωμίου δεν ενοχλεί καθώς είναι τόσο καλαίσθητα ενσωματωμένο στις λεπτομέρειες του αμαξώματος που ενισχύει αντί να αφαιρεί από την μοντέρνα και νεανική του σχεδίαση.

Για εμάς πάντως με μεγάλη διαφορά το αγαπημένο μας κομμάτι αποτελεί το πίσω, με τα λεπτά φώτα και τη μαύρη οριζόντια γραμμή που ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους - και στην έκδοση GT Line της δοκιμής, ο συνδυασμός με τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου είναι ακόμα πιο δυναμικός.

Μικρογραφία

Ο Εσωτερικός Κόσμος

Αν θεωρούμε το Peugeot 3008 το ομορφότερο SUV της κατηγορίας, αυτή η εντύπωση ενισχύεται δραματικά μόλις ο οδηγός ανοίξει την πόρτα (που πολύ χρήσιμα προστατεύει τα μαρσπιέ από τη βρωμιά) και μπει στην καμπίνα.

Εκεί, είναι ξεκάθαρο στα μάτια οποιουδήποτε πως η Peugeot έχει θέσει στο στόχαστρό της όχι κάποια mainstream μάρκα, αλλά μία πολύ συγκεκριμένη premium γερμανική μάρκα που διαθέτει τέσσερις κύκλους στο λογότυπό της. 

Μια ματιά στο ταμπλώ δεν είναι αρκετή για να μπορέσει κανείς να απορροφήσει οπτικά όλη τη δουλειά που έχει γίνει από τους Γάλλους. Σχεδιαστικά, το ταμπλώ χωρίζεται σε δύο επίπεδα στον οριζόντιο άξονα, χωρισμένα από ένα εξαιρετικά προσεγμένο κομμάτι που είναι επενδεδυμένο με ύφασμα και δείχνει να «σπάει» στα δύο το i-Cockpit.

Μικρογραφία

Το πάνω μέρος, κυριαρχείται από τον υπέροχο στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων που διαμορφώνεται κατά τη βούληση του οδηγού, πλαισιωμένο από μαλακό πλαστικό και με την έγχρωμη οθόνη αφής του infotainment να δεσπόζει στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας.

Το κάτω μέρος, στο οποίο μπορούμε να πούμε ότι ανήκει το τιμόνι (χάρη στο i-Cockpit που λέγαμε προηγουμένως) είναι στραμμένο προς τη μεριά του οδηγού, και περιλαμβάνει και την κεντρική κονσόλα, στην οποία το βλέμμα τραβούν οι διακόπτες-πλήκτρα πιάνου για τα shortcuts του συστήματος infotainment (γρήγορη μετάβαση σε πλοήγηση ή κλιματισμό ή οποιαδήποτε άλλη λειτουργία του).

Ο υπέροχος λεβιές για το αυτόματο κιβώτιο γειτνιάζει με τον περιστροφικό διακόπτη του Grip Control και το πλήκτρο του ηλεκτρονικού χειρόφρενου, καθώς επίσης και με ένα κουμπάκι με την ένδειξη «SPORT» (περισσότερα γι’αυτό παρακάτω).

Μικρογραφία

Λίγο πιο πίσω, δύο ποτηροθήκες και το -κλιματιζόμενο- υποβραχιόνιο, που ανοίγει σε δύο μέρη και αποκαλύπτει έναν πραγματικά σπηλαιώδη αποθηκευτικό χώρο, στον οποίο άνετα χωρούν μεγάλα μπουκάλια νερού!

Η αίσθηση ευζωΐας της καμπίνας ενισχύεται ακόμα περισσότερο χάρη στη διπλή πανοραμική ηλιοροφή, ενώ το σύνολο χαρακτηρίζεται από στιβαρότητα και πολύ καλή ποιότητα υλικών και συναρμογής. Ακόμα και η πόρτα όταν κλείνει δίνει την αίσθηση χρηματοκιβωτίου, ενώ η ηχομόνωση είναι αξιοσημείωτη.

Μικρογραφία

Τεχνολογία και Ευ Ζην

Ξεκινώντας από τον υπέροχο ψηφιακό πίνακα οργάνων που αναφέραμε προηγουμένως, ο οποίος διαθέτει διαφορετικά layout ανάλογα με την πληροφόρηση που επιθυμεί ο οδηγός (και με δυνατότητα «black panel» για να μην αποσπά την προσοχή του τη νύχτα), ένα αρκετά σημαντικό κομμάτι του πακέτου του 3008 είναι και το σύστημα infotainment. Η μεγάλη κεντρικά τοποθετημένη ταμπλέτα διαθέτει σύστημα mirroring για τα smartphones, με το Apple CarPlay που χρησιμοποιήσαμε εμείς να είναι πολύ πρακτικό και με άμεση απόκριση.

Το μενού διαθέτει καθαρή σήμανση και η οθόνη έχει καλή ανάλυση, ενώ ο έλεγχος μέσω της οθόνης αφής είναι εύκολος. Οι τεχνολογικές ευκολίες περιλαμβάνουν επίσης έλεγχο ακούσιας αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση ορίων ταχύτητας αλλά και αυτοματισμούς όπως την αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων για να διευκολύνεται η ζωή του οδηγού.

Μικρογραφία

Καθ’Οδόν

Εκεί ωστόσο που το Peugeot 3008 δείχνει τα δόντια του, είναι στην άσφαλτο. Οι μηχανικοί της Peugeot έχουν στοχεύσει στη χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και σπορ οδικής συμπεριφοράς και το έχουν καταφέρει με ιδιαίτερη μαεστρία.

Το 3008 στρίβει με προθυμία, χωρίς να χάνει την συγκρότησή του σε γρήγορες αλλαγές πορείας, χάρη και στην σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων. Όχι ότι η άνεση υστερεί, τουναντίον μάλιστα, καθώς σε συνθήκες ταξιδιού αλλά και σε λακκούβες εντός πόλης η καμπίνα είναι όμορφα απομονωμένη από την εξωτερική «ταλαιπωρία».

Μικρογραφία

Επιστρέφοντας στο κράτημα, ο οδηγός παίρνει «κουράγιο» να οδηγήσει με περισσότερο νεύρο το 3008 στις στροφές χάρη στην εξαιρετική αίσθηση του τιμονιού (και το μικρό σε διάμετρο βολάν είναι αποκάλυψη στην οδήγηση) αλλά και στην πολύ καλή πλευρική στήριξη που προσφέρουν τα καθίσματα.

Το μοτέρ πετρελαίου BlueHDi των 1600 κυβικών και 120 ίππων αποδεικνύεται ικανότατο για τον χαρακτήρα του 3008, προσφέροντας άπλετη ροπή όταν ο οδηγός τη χρειαστεί, ενώ το 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο χαρακτηρίζεται από γρήγορη λειτουργία και άμεσο kickdown - και πατώντας και το κουμπί «SPORT» η χαρτογράφηση μεταβάλλεται και οι αλλαγές γίνονται ψηλότερα, δίνοντας ακόμα περισσότερο σπίρτο στην οδηγική εμπειρία.

Μικρογραφία

Στην πράξη το 3008 αποδεικνύεται ταυτόχρονα και αρκετά οικονομικό, καθώς η κατανάλωση κρατήθηκε κάτω από τα 6.2 λίτρα/100 χλμ και μάλιστα σε συνθήκες κίνησης εντός πόλης, ενώ ήταν εμφανής η διάθεση του μοτέρ να πέσει και κάτω από τα 4.5 λίτρα στον αυτοκινητόδρομο.

Μιλώντας για αυτοκινητόδρομο, ο θόρυβος στο ταξίδι είναι σχεδόν ανύπαρκτος, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση σημαίνει πως η καμπίνα είναι πλήρως απομονωμένη από ενοχλητικούς θορύβους - η δουλειά που έχει γίνει από την Peugeot είναι πραγματικά υποδειγματική.

Μικρογραφία

Ο Αποχαιρετισμός

Η Peugeot είναι μια εταιρεία με ξεκάθαρη στόχευση, προσφέροντας premium προϊόντα σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές. Στο 3008, η αρτιότητα του προϊόντος είναι τέτοια, ώστε πραγματικά να μην τίθεται καν θέμα αιτιολόγησης της τιμής που ανταποκρίνεται πλήρως στην αξία του (οι τιμές του 3008 ξεκινούν από τα 24.900€ είτε με κινητήρα ντίζελ, είτε με κινητήρα βενζίνης).

Παρότι στην κατηγορία η τιμή έχει ιδιαίτερη σημασία, είναι στα επιμέρους χαρακτηριστικά που το συνθέτουν που το Peugeot 3008 αναρριχάται στην κορυφή των μικρομεσαίων SUV. Είναι ιδιαίτερα όμορφο μέσα κι έξω, με πολύ καλούς χώρους, εντυπωσιακούς οδηγικούς τρόπους και ποιοτική κατασκευή. Περισσότερο όμως από αυτά, σηματοδοτεί πως μία εταιρεία με το παρελθόν και την παράδοση της γαλλικής φίρμας επανέρχεται με αξιώσεις και διεκδικεί τις δάφνες που αξίζει - εάν κρίνουμε κι από το νέο 508, αυτή η στόχευση της Peugeot ήρθε για να μείνει.

Μικρογραφία
Μικρογραφία
Μικρογραφία
Μικρογραφία
Φίλιππος Ντάσκας