Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

"Προηγμένη άνεση", σαν να λέμε "Citroën C5 Aircross"

Το νέο μικρομεσαίο SUV των Γάλλων πραγματοποιεί επιτέλους την απόβασή του στην Ευρώπη!
RPM
Σάβ, 26/05/2018 - 14:37
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Μπορεί η Citroën να μας κράτησε για αρκετούς μήνες στον πάγο, καθώς το C5 Aircross καθυστέρησε να μας έρθει στην Ευρώπη για χάρη του πολύ πιο κρίσιμου για τον όγκο πωλήσεων C3 Aircross, όμως επιτέλους "ήγγικεν η ώρα" για την επίσημη εμφάνιση του νέου μικρομεσαίου SUV από την εταιρεία που ξέρει την άνεση όσο κανείς άλλος!

Δεν έχουν αλλάξει πολλά εμφανισιακά σε σχέση με το C5 Aircross για την αγορά της Κίνας, με τη σχεδίαση να μας έρχεται σχεδόν αυτούσια από το ιδιαίτερα ενδιαφέρον Aircross Concept του 2015, αντανακλώντας την τρέχουσα σχεδιαστική κατεύθυνση των Γάλλων, όπως αυτή "δένει" αρμονικά με τα C3, C3 Aircross και C4 Cactus.

Και μιλάμε για ένα πολύ όμορφο σχέδιο, με νεανικές λεπτομέρειες και σωστές αναλογίες, και με τη Citroën να το "προικίζει" με 30 διαφορετικούς εξωτερικούς χρωματικούς συνδυασμούς, βασισμένους σε επτά αποχρώσεις, διχρωμία στην οροφή αλλά και τρία χρωματικά πακέτα που αλλάζουν μικρές λεπτομέρειες του αμαξώματος στους προφυλακτήρες, τα -σμικρυμένα αλλά παρόντα- Airbumps και τις ράγες οροφής.

Μικρογραφία

"Ανεση" με "Α" κεφαλαίο!

Προφανώς όμως το κυριότερο selling point του νέου C5 Aircross είναι μια λέξη που ξεκινά από το πρώτο γράμμα της αλφαβήτου και στην οποία η Citroën μπορεί -δικαίως- να διεκδικήσει τον πρώτο ρόλο. Και η λέξη είναι "άνεση".

Τις περασμένες δύο δεκαετίες αυτή η λέξη φαίνεται να απέκτησε κακό όνομα, με τον κόσμο να στρέφεται σε σπορ αυτοκίνητα με ιδιαίτερα σκληρές ρυθμίσεις αναρτήσεων, είτε ήθελε σπορ συμπεριφορά, είτε όχι. Κι αυτό γιατί, για κάποιο λόγο, θεωρήθηκε "κουλ".

Επειδή όμως ο τροχός της αυτοκίνησης (συγγνώμη για το λογοπαίγνιο) γυρίζει (κι επειδή φυσικά η ποιότητα των δημόσιων δρόμων δεν βελτιώνεται, τουναντίον μάλιστα), η Citroën έχει βάλει σκοπό της ύπαρξής της την επανάκτηση του σκήπτρου της βασίλισσας της άνεσης. Και πολύ σωστά.

Έτσι και στο C5 Aircross, την παράσταση κλέβει η εφαρμογή του προγράμματος προηγμένης άνεσης "Advanced Comfort", όπως αυτή υλοποιείται μέσα από την παρουσία των Progressive Hydraulic Cushions (σ.σ. προοδευτικά υδραυλικά "μαξιλάρια", όπως αποκαλεί τα νέα υδραυλικά αμορτισέρ της η Citroën) στις αναρτήσεις, που υπόσχονται την κλασική αίσθηση "μαγικού χαλιού" στις αναταράξεις του δρόμου, αλλά και στα καθίσματα Advanced Comfort (με ολοκαίνουρια και μοναδικά για το C5 Aircross υφάσματα), που είναι ειδικά τοποθετημένα ώστε να δίνουν την αίσθηση "ότι κάθεσαι σε μία πολυθρόνα απομονωμένη από το τι συμβαίνει στο δρόμο".

Μικρογραφία

Καμπίνα για Όσκαρ!

Όμως το πακέτο του νέου Citroën C5 Aircross φέρνει επίσης και μία πλήρως διαμορφούμενη καμπίνα, με καθίσματα εμπρός και πίσω που σύρονται, ανακλίνονται και... "ισοπεδώνονται", φέρνοντας ιδιαίτερη ευρυχωρία - ενδεικτικά ο χώρος αποσκευών ξεκινά από 580 έως 720 λίτρα και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1630 με τα καθίσματα κατεβασμένα!

Και μιλώντας για την καμπίνα, σε αυτή εκτός από τα νέα καθίσματα και υφάσματα συναντάμε ένα διαφορετικό τιμόνι, που θυμίζει περισσότερο το C3 και το C3 Aircross, αλλά και άλλες επενδύσεις στο ταμπλώ (με τις λεπτομέρειες να θυμίζουν τα δερμάτινα χερούλια βαλίτσας), όπως και εντελώς διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς.

Την ίδια στιγμή, ο αναλογικός πίνακας οργάνων έχει αντικατασταθεί από ψηφιακή οθόνη TFT 12.3 ιντσών, με την αντίστοιχη 8άρα του infotainment (με smartphone mirroring) να κυριαρχεί στην κεντρική κονσόλα, και ιδιαίτερα συστήματα αυτόνομης οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας να είναι επίσης διαθέσιμα.

Μικρογραφία

Σύντομα και Plug-In υβριδική έκδοση

Επίσης διαφορετικά για την Ευρώπη τα μηχανικά σύνολα, που ξεκινούν από τον τρικύλινδρο 1.200άρη τούρμπο των 130 ίππων (με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο) και στα 180 άλογα με 8-τάχυτο αυτόματο για τη βενζίνη, και συνεχίζει στο πετρέλαιο στα 130 άλογα με 6-τάχυτο μηχανικό ή 8-τάχυτο αυτόματο και στα 180 άλογα με το 8-τάχυτο αυτόματο, το οποίο είναι μάλιστα ολοκαίνουριο και προτάσσει μειωμένη κατά 7% κατανάλωση σε σχέση με το 6-τάχυτο αυτόματο προηγούμενης γενιάς.

Προς το τέλος του 2019 στη γκάμα θα προστεθεί, για πρώτη φορά σε Citroën και η plug-in hybrid έκδοση, με αυτονομία 60 χιλιομέτρων σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.

Η εμπορική πορεία του νέου Citroën C5 Aircross ξεκινά στα τέλη του 2018 κι εμείς από την πλευρά μας ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε ιδίοις όμμασι ίσως το πιο ενδιαφέρον και πολυαναμενόμενο SUV της κατηγορίας!

Φίλιππος Ντάσκας