Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

"Στα ίσια" παίζει την Tesla η Jaguar με την ολοκαίνουρια I-Pace

Το νέο ηλεκτρικό crossover έχει βάλει στο μάτι το Model X, με αυτονομία 480 χιλιομέτρων.
RPM
Τετ, 07/03/2018 - 10:30
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Έχουμε δει εδώ και καιρό τα teaser, έχουμε δει καμουφλαρισμένες κατασκοπευτικές φωτογραφίες, ωστόσο τώρα είναι η στιγμή να δούμε την all-new, all-electric Jaguar I-Pace σε ολόκληρο το μεγαλείο της!

Και πρόκειται για ένα πραγματικά ιδιαίτερα εντυπωσιακό crossover, με σχεδίαση που θυμίζει τετράθυρο κουπέ και τεχνολογικές λύσεις που τοποθετούν την Jag στο ίδιο επίπεδο με τον ηγέτη των ηλεκτρικών οχημάτων, την αμερικανική Tesla.

Σχεδιαστικά μιλάμε για μια κομψή και άμεσα αναγνωρίσιμη (χάρη σε στοιχεία όπως την εμπρός μάσκα και τα φωτιστικά σώματα) Jaguar, επηρρεασμένη, σύμφωνα με την εταιρεία από το C-X75, και με ιδιαίτερες πρόνοιες στον τομέα της αεροδυναμικής. Λόγου χάριν, ενεργές γρίλιες ανοιγοκλείνουν ανάλογα με τις ανάγκες εξαερισμού και ψύξης, κλείνοντας όταν δεν χρειάζονται προκειμένου να εξομαλυνθεί η ροή του αέρα πάνω στο αμάξωμα.

Φυσικά η αρχιτεκτονική της Jaguar βασίζεται στην χρήση αλουμινίου για τη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα, τηρουμένων φυσικά των αναλογιών, με τη βρετανική φίρμα να υπόσχεται κορυφαία ακαμψία (36kNm/μοίρα, το υψηλότερο από κάθε Jaguar παραγωγής, έστω κι αν δεν έχουμε ιδέα τι σημαίνει αυτό) και 50-50 κατανομή βάρους για άψογα οδηγικά χαρακτηριστικά. Χαρακτηριστικά στα οποία συμβάλλει η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (Integral Link το χαρακτηρίζει η εταιρεία), αλλά και η τοποθέτηση της μπαταρίας ανάμεσα στους δύο άξονες και κατά το δυνατόν χαμηλότερα.

Και περνώντας με τόσο ομαλό τρόπο στο ζήτημα της μπαταρίας, η χωρητικότητα των 90kWh χαρίζει περίπου 480 χιλιόμετρα αυτονομίας με μία φόρτιση, ενώ η φόρτιση μέσω DC φορτιστών (50kW) απαιτεί 85 λεπτά από το 0 μέχρι και το 80% της χωρητικότητας (με τους DC φορτιστές των 100kW θα απαιτούνται 40 λεπτά για την αντίστοιχη φόρτιση), ενώ η οικιακή φόρτιση απαιτεί 10 ώρες, διατηρώντας ωστόσο την μπαταρία σε καλύτερη κατάσταση απόδοσης και επεκτείνοντας τη διάρκεια ζωής της.

Για να μεταδοθούν όμως οι άγριες 90 κιλοβατώρες στο δρόμο, χρειάζεται και ηλεκτρικό μοτέρ και, για την ακρίβεια, η I-Pace διαθέτει δύο, ένα σε κάθε άξονα, με συνδυασμένη απόδοση περίπου 400 ίππων και 696 Nm ροπής με πλήρη τετρακίνηση, ικανή να στείλει την I-Pace στα 100 km/h σε μόλις 4.5 δευτερόλεπτα.

Η εικόνα της καμπίνας είναι εξαιρετικά μοντέρνα, με ελάχιστα να θυμίζουν τη σχεδίαση άλλων Jaguar (που, ειρήσθω εν παρόδω, ανταποκρίνονται ήδη σε ένα υψηλό στάνταρ αισθητικής). Η floating κεντρική κονσόλα διαθέτει χειριστήρια κλιματισμού που θυμίζουν (και είναι όντως) αντίστοιχα του Range Rover Velar, οι δερμάτινες και ξύλινες επενδύσεις είναι επεξεργασμένες στα πρότυπα που μας έχουν συνηθίσει οι Βρετανοί, ενώ το νέας σχεδίασης τριάκτινο τιμόνι πλαισιώνει και τον εντυπωσιακό πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ευρυχωρία της καμπίνας, καθώς, χάρη και στην απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης, η Jaguar υπόσχεται χώρους συγκρίσιμους με μεγάλα πολυτελή SUV. Ο χώρος αποσκευών έχει ανέβει στα 656 λίτρα (1453 με τα καθίσματα διπλωμένα), ενώ μικρές χρήσιμες πινελιές, όπως αποθηκευτικοί χώροι για tablet και laptop κάτω από τα πίσω καθίσματα φανερώνουν την προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια στη νέα I-Pace.

Η εμπορική πορεία της νέας ηλεκτρικής Jaguar I-Pace έχει ήδη ξεκινήσει, τουλάχιστον στην υπόλοιπη Ευρώπη, σε τιμές που στο Ηνωμένο Βασίλειο ξεκινούν από 63.495 λίρες (70.980 ευρώ), αν και, στην Ελλάδα τουλάχιστον, οι τιμές αναμένεται να είναι αρκετά αυξημένες, αν κρίνουμε από το γεγονός ότι στη Βρετανία μία F-Pace ξεκινά από 34.780 λίρες (38.818 ευρώ), ενώ στην Ελλάδα η βασική της τιμή είναι 58.700 ευρώ.

Φίλιππος Ντάσκας