Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Στρογγυλεμένο στις άκρες: το Ford Edge φρεσκάρεται για την Ευρώπη

Νέο μοτέρ Bi-Turbo, έκδοση ST-Line, πρόσθετα συστήματα υποβοήθησης και ανανεωμένη εμφάνιση
RPM
Τετ, 21/02/2018 - 13:42
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Ένα κομμάτι Αμερικής στην Ευρώπη, το Ford Edge είναι από τα αγαπημένα μας SUV εδώ στα Ntokoumenta. Είναι ένα μείγμα πρακτικότητας, premium και σε τελική ανάλυση απλά μεγάλου μεγέθους, με μυώδη εμφάνιση και αρκετά έξω από το ευρωπαϊκό mainstream ώστε να παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον. Τώρα, και μετά την αντίστοιχη παρουσίαση της αμερικάνικης έκδοσης, η Ford Ευρώπης παρουσιάζει επίσημα την ανανεωμένη του Edge, δίνοντας έμφαση στην τόνωση της σπορ εικόνας του αλλά και στην ενίσχυση του τεχνολογικού προφίλ του.

Διαβάζοντας την ανακοίνωση της Ford, αυτή η τελευταία παρατήρηση έρχεται κατευθείαν στο νου όταν φτάνεις στο σημείο που η φίρμα χαρακτηρίζει το φρέσκο Edge "το πιο τεχνολογικά εξελιγμένο SUV της εταιρείας στην ιστορία". Τρεις νέες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού είναι διαθέσιμες από τη Ford στο Edge, ξεκινώντας από το Post-Collision Braking (συνεχίζει το φρενάρισμα μετά την ανίχνευση πρώτης σύγκρουσης για να αποτρέψει μία δεύτερη), περνώντας στο Evasive Steering Assist (βοηθά τον οδηγό να πραγματοποιήσει ελιγμό γύρω από σταματημένα ή κινούμενα σε μικρότερη ταχύτητα οχήματα ώστε να αποφευχθούν συγκρούσεις) και το Adaptive Cruise Control με Stop-and-Go και Lane Centring Assist (που βοηθά ανιχνεύοντας τις διαγραμμίσεις του οδοστρώματος και κεντράροντας το όχημα στη λωρίδα του).

Από την άλλη, η τόνωση του σπορ προφίλ του νέου Edge φαίνεται από το γεγονός ότι η Ford επέλεξε να το παρουσιάσει στη σπορτίφ ST-Line έκδοσή του, με στάνταρ 20άρες ζάντες ελαφρού κράματος, διπλές χρωμιομένες εξατμίσεις, καθίσματα τριμαρισμένα με perforated ημι-επενδύσεις δέρματος Miko-Dinamica και σπορ ρυθμίσεις στην ανάρτηση που υποστηρίζονται από το προσαρμοζόμενο σύστημα διεύθυνσης για "αναβάθμιση της οδηγικής εμπειρίας".

Στην συγκεκριμένη κατεύθυνση βοηθά και το νέο ντίζελ δίλιτρο μοτέρ διπλής υπερτροφοδότησης EcoBlue (μεγάλο τούρμπο χαμηλής πίεσης μαζί με μικρότερο τούρμπο υψηλής πίεσης για αμεσότερη απόκριση), απόδοσης 238 ίππων (που συνδυάζεται με το Intelligent All Wheel Drive), ενώ το νέο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο έχει δεχθεί παρεμβάσεις ώστε, μεταξύ άλλων, να αναγνωρίζει ανωφέρειες και κατωφέρειες (με στόχο να προσαρμόζει τις αλλαγές σχέσεων). Δυστυχώς η έκδοση ST με τον EcoBoost V6 των 335 ίππων παραμένει αποκλειστικά για τις ΗΠΑ, ωστόσο η απόφαση είναι δικαιολογημένη καθώς το εμπορικό ενδιαφέρον για την Ευρώπη είναι περιορισμένο.

Παρεμβάσεις και στο σύστημα infotainment καθώς το SYNC3 μπορεί να παραμένει, αλλά πλέον μπορεί να παραγγελθεί και με νέο premium ηχοσύστημα της B&O, με ψηφιακό επεξεργαστή ήχου 10 καναλιών για έλεγχο κάθε ηχείου ξεχωριστά και surround sound για πιο εντυπωσιακή εμπειρία ήχου. Μαζί και ο νέος πλήρως προσαρμοζόμενος 3D πίνακας οργάνων, τον οποίο ο οδηγός μπορεί να προσωποποιήσει με βάση τις ανάγκες και το γούστο του, καθώς είναι διαθέσιμος και σε επτά διαφορετικά χρώματα.

Το νέο Ford Edge θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στο Σαλόνι της Γενεύης, με τις πωλήσεις του να ξεκινούν στην Ευρώπη αργότερα μέσα στη χρονιά.

Φίλιππος Ντάσκας