Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Αυτοβελτίωση

Pilates ή Yoga; (Μέρος 1ο)

Αναλύουμε τα χαρακτηριστικά του pilates και διερευνούμε ποια είναι τα πλεονεκτήματα της μεθόδου
Αυτοβελτίωση
Σάβ, 12/01/2019 - 13:20
Γράφει o Στέλιος Δέτσης

Όλοι πια έχουμε ακούσει, ή με κάποιο τρόπο έχουμε δει ή ακόμα και κάνει κάποια μορφή pilates ή yoga. Pilates, είτε με στρώμα με μικρά αξεσουάρ (λάστιχα, μπάλες, στεφάνια) ή με τα μηχανήματα (reformer, cadillac ή chair).

Το pilates έχει καταφέρει να μας κερδίσει και να ονομάζεται «η yoga της Δύσης». Ο σημερινός τρόπος ζωής μας δημιουργεί πολλά μυοσκελετικά προβλήματα και το pilates είναι ένα μέσο εκγύμνασης τόσο στοχευμένο για τη λύση τους, ώστε τα αποτελέσματά του να είναι εξαιρετικά.

Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι το απόλυτο εργαλείο εκγύμνασης. Ακριβώς γι’αυτό το λόγο το pilates χρησιμοποιείται από επαγγελματίες αθλητές του βόλεϊ, του μπάσκετ, του τέννις, του γκολφ αλλά ακόμα και του τρίαθλου. Οι αθλητές το χρησιμοποιούν ως βάση για τις προπονήσεις τους με στόχο τις καλύτερες επιδόσεις, κυρίως όμως προκειμένου να αποφεύγουν τραυματισμούς.

Είναι μία ασφαλής μέθοδος για άτομα με μυοσκελετικά προβλήματα, άτομα που έχουν τραυματιστεί, άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, ακόμα και εγκύους.

Το pilates βασίζεται σε έξι βασικές αρχές:

Το Κέντρο (Centering)
Ο Έλεγχος (Control)
Η Συγκέντρωση (Concentration)
Η Ακρίβεια (Precision)
Η Αναπνοή (Breathing)
Η Ροή (Flow)

Μέσα από αυτές τις έξι βασικές αρχές, ο ασκούμενος μπορεί να πετύχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Μικρογραφία

Η ενδυνάμωση της περιοχής της πυέλου, που θεωρείται το κέντρο, οι κοιλιακοί, οι γλουτοί, η πλάτη, είναι η κύρια στόχευση του pilates.

Προφανώς, ανάλογα με τις ανάγκες του σώματος, η μέθοδος προσαρμόζεται στοχεύοντας στη σταθερότητα του σώματος, στην ενίσχυση του μυϊκού συστήματος, στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, η οποία συμβάλλει καθοριστικά στην αίσθηση ευεξίας και στην αύξηση του ελέγχου των κινήσεων του σώματος.

Μία από τις συχνότερες ερωτήσεις που πολλοί έχουν, είναι αν το pilates είναι αποτελεσματικό στην απώλεια βάρους. Εκεί, η απλή απάντηση που μπορούμε να δώσουμε είναι «όχι». Αντίθετα, το pilates λειτουργεί ως ένας καταλύτης μέσω του οποίου ένας άνθρωπος μπορεί να ξεκινήσει, σε απόλυτο συνδυασμό και με την ισορροπημένη διατροφή, να ενδυναμώσει και να τονώσει το σώμα του.

Το να ακολουθήσει κανείς μία διατροφή με χαμηλό θερμιδικό φορτίο παραμένει ο ενδεδειγμένος τρόπος απώλειας βάρους, ωστόσο το pilates συμβάλλει καθοριστικά στην εκγύμναση, στην ενδυνάμωση, αλλά και στην αποκατάσταση και συμπληρώνει ιδανικά αυτή την προσπάθεια.

Δεδομένου του εξειδικευμένου χαρακτήρα της άσκησης, του διαφορετικού ύφους της αλλά και της προσωποποίησής της στον καθένα μας ξεχωριστά, είναι απαραίτητο ο ενδιαφερόμενος να απευθύνεται σε πιστοποιημένους pilates instructors προκειμένου να διασφαλίζεται η ποιότητα της μεθόδου.

*Ο Στέλιος Δέτσης είναι πιστοποιημένος pilates instructor και NLP Life Coach, μέλος του Association for NLP

Στέλιος Δέτσης