Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Διεθνή

Κλιμάκωση απεργιών στις γερμανικές βιομηχανίες αυτοκινήτων

Μετά τις στάσεις εργασίας της περασμένης εβδομάδα, οι εκπρόσωποι του συνδικάτου IG Metal απειλούν πλέον τους βιομηχάνους αυτοκινήτου αλλά και τους κατασκευαστές εξαρτημάτων, με ολοήμερες απεργίες.
Διεθνή
Παρ, 16/02/2018 - 23:38
Γράφει το Newsroom
4d17bb4f07175763294e20b98adeac72_XL.jpg

Οι συνομιλίες με την IG Metall ολοκληρώθηκαν χωρίς συμφωνία το Σάββατο 27 Ιανουαρίου, παρότι χρειάστηκαν 16 ώρες διαπραγματεύσεων και πολλές εβδομάδες διαβουλεύσεων προηγουμένως.

Η ένωση, της οποίας τα μέλη έχουν διοργανώσει στάσεις εργασίας τις τελευταίες εβδομάδες, σχεδιάζει τώρα 24ωρες απεργίες οι οποίες κοστίζουν πάρα πολύ στις εξαιρετικά παραγωγικές μονάδες κατασκευής αυτοκινήτων της Γερμανίας.

Ο εκπρόσωπος της BMW Γιόχεν Φρέι δήλωσε πως «μια 24ωρη απεργία μιας θα έχει ως αποτέλεσμα να χαθεί τετραψήφιος αριθμός αυτοκινήτων από την παραγωγή». Οι απεργίες θα μπορούσαν να διαταράξουν την παραγωγή όχι μόνο στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και στους προμηθευτές, δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Τρεις ώρες στάση εργασίας στο εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο την περασμένη Τετάρτη είχε ως αποτέλεσμα να μείνει πίσω η παραγωγή κατά 250 αυτοκίνητα, ανέφερε η εταιρεία.

Η IG Metall απαιτεί αύξηση των μισθών κατά 8% για 3,9 εκατομμύρια εργαζόμενους στα εργοστάσια της Γερμανίας. Ζήτησε επίσης να δοθεί στους εργαζόμενους το δικαίωμα να μειώσουν τις εβδομαδιαίες ώρες τους σε 28 από 35 για τη φροντίδα παιδιών, ηλικιωμένων ή ασθενών συγγενών και να επιστρέψουν στο πλήρες ωράριο μετά από δύο χρόνια.

Οι εργοδότες προσέφεραν αύξηση 6,8%, αλλά απέρριψαν το αίτημα για λιγότερες ώρες εργασίας, εκτός αν μπορούν να τις αυξήσουν από την πλευρά τους, όταν είναι απαραίτητο.

Η ένωση δήλωσε το Σάββατο ότι είχε προσφέρει παραχωρήσεις στους εργοδότες στον τελευταίο γύρο συνομιλιών, προτείνοντας ένα ευέλικτο μοντέλο που επιτρέπει στους εργαζόμενους να επιλέξουν μεταξύ επιπλέον χρημάτων ή ελεύθερου χρόνου.

Η πρόταση της IG Metall για ολοήμερες απεργίες έρχεται μετά από την άρνηση των εργοδοτών να συναινέσουν στο μοντέλο μείωσης του χρόνου εργασίας που προτείνει η ένωση, ενώ οι αναλυτές πιστεύουν ότι το πρόβλημα δεν είναι η αύξηση μισθών, καθώς ο στόχος των εργαζομένων ήταν οτιδήποτε πάνω από 6%, το οποίο και έχουν πετύχει.

Αυτή είναι η πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες, από το 1984 συγκεκριμένα, που η IG Metall θέτει ζήτημα μείωσης του χρόνου εργασίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από επτά εβδομάδες απεργιών το 1984 οι ώρες εργασίας μειώθηκαν σε 35 από 40 την εβδομάδα, ωστόσο σε βάθος χρόνου η παραγωγικότητα αυξήθηκε.

 

Newsroom