Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

2019 Peugeot 208: Η Αιχμή του Δόρατος

Η Peugeot παίζει τα ρέστα της με το νέο 208, την κορύφωση των ενεργειών αναγέννησής της
RPM
Σάβ, 06/04/2019 - 10:49
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Στο όχι-και-τόσο μακρινό παρελθόν, η Peugeot «γέννησε» ένα από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα της, ένα αυτοκίνητο που έμελλε να καθορίσει την πιο δημοφιλή επί του παρόντος εμπορικά κατηγορία, αυτή των σουπερμίνι.

Το 205 ήταν στην προκειμένη περίπτωση το αυτοκίνητο που εννοούμε, και τώρα, τρία και κάτι νούμερα μετά, η δεύτερη γενιά του 208 λαμβάνει τη σκυτάλη επιχειρώντας να παντρέψει αρμονικά το παρελθόν με το άγνωστο -αλλά ταυτόχρονα προκλητικό- μέλλον.

Έτσι, στοιχεία όπως η αισθητική ομοιότητα με το σχήμα του 205 (και λεπτομέρειες όπως η αναγραφή του μοντέλου στην τρίτη κολώνα) παντρεύονται με την καινοτομία των τεχνολογικών λύσεων και της μοντέρνας «προίκας» που φέρνει μαζί της η δεκαετία που διανύουμε.

Μικρογραφία
Μικρογραφία

Και αυτό δεν είναι πουθενά πιο προφανές απ’ό,τι σε ένα και μόνο γεγονός: ότι το νέο Peugeot 208 γίνεται το πρώτο σουπερμίνι που θα διατίθεται σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Πατώντας πάνω στην αρχιτεκτονική CMP, η εξέλιξη της ηλεκτρικής έκδοσης έγινε με αρκετά εύκολο τρόπο ενώ, με στόχο να επιτεχθούν οικονομίες κλίμακας, το e-208 κυλάει στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα «απλά» 208, κάτι που μέχρι σήμερα καμία άλλη φίρμα δεν έχει καταφέρει να επιτύχει.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 136 ίππων συνδυάζεται με μπαταρίες 50 kWh και επιτυγχάνει αυτονομία (σύμφωνα με το νέο, ρεαλιστικό κύκλο WLTP) 340 χιλιομέτρων με μία πλήρη φόρτιση. Χάρη μάλιστα στην τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα του 208 σε διάταξη H, οι εσωτερικοί χώροι παραμένουν ολόιδιοι με αυτούς των εκδόσεων με μοτέρ εσωτερικής καύσης.

Μικρογραφία
Μικρογραφία

Μιλώντας για την παλιά καλή εσωτερική καύση, τρία τρικύλινδρα μοτέρ PureTech βενζίνης απόδοσης από 75 έως 130 άλογα είναι διαθέσιμα (και μάλιστα για πρώτη φορά στην κατηγορία και με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων), ενώ το πετρέλαιο θα εκπροσωπείται μόνο από τον νέο 1.500άρη BlueHDi των 100 ίππων με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Περνώντας στο τεχνολογικό πακέτο, το νέο 208 είναι διαθέσιμο με το νέο Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο, με σύστημα διατήρησης της πορείας εντός λωρίδας, με πλήρως αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος, τη νέα γενιά προειδοποίησης ύπαρξης εμποδίου με αυτόματη πέδηση (λειτουργεί μέχρι τα 140 km/h) , την αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας των φώτων, ηλεκτρικό χειρόφρενο και ενεργό έλεγχο της νεκρής γωνίας από τα 12 km/h.

Η στόχευση της Peugeot είναι ξεκάθαρα στην κορυφή της κατηγορίας και οι Γάλλοι, με τα 308, 3008 και το νέο 508 έχουν αποδείξει ότι δεν «παίζουν». Το λιοντάρι είναι εδώ και είναι αγριότερο παρά ποτέ…

Φίλιππος Ντάσκας