Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Αγριότερο και ισχυρότερο από ποτέ: Το νέο Ford Focus ST

280 άλογα από το καυτό μικρομεσαίο της αμερικανικής φίρμας
RPM
Τετ, 20/02/2019 - 19:30
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Είναι εδώ, είναι αγριότερο και ισχυρότερο από ποτέ: το νέο Ford Focus ST είναι ένας πύραυλος δρόμου που ταυτόχρονα μεταμορφώνεται στο πιο πρόθυμο και άνετο μικρομεσαίο χάτσμπακ, ένας αληθινός χαμαιλέων των hot hatch.

Οι εξωτερικές αλλαγές ακολουθούν το μοτίβο του Fiesta ST, ήτοι λίγο πιο ογκώδεις ζάντες, ελαφρώς ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και κυψελοειδής μάσκα, σε συνδυασμό με το διακριτικά τονισμένο πίσω σπόιλερ και τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων (στο πακέτο Performance).

Μικρογραφία

Εκεί ωστόσο που η Ford παίζει τα ρέστα της, όπως και σε κάθε σπορ μοντέλο της, είναι στο τεχνολογικό πακέτο και το σπορ στήσιμο. Πάμε λοιπόν. Κάτω από το καπώ, συναντάμε (παραδόξως) δύο διαφορετικά καύσιμα, καθώς το νέο ST είναι διαθέσιμο τόσο σε έκδοση βενζίνης (στους 280 ίππους και 420 Nm ροπής από τον 2.3 EcoBoost) η οποία ωθεί το Focus ST στα 100 km/h από στάση σε λιγότερο από έξι δευτερόλεπτα, αλλά και σε έκδοση πετρελαίου, στα 190 άλογα από τον δίλιτρο EcoBlue ντιζελοκινητήρα, με τα άκρως ενδιαφέροντα 400 Nm μέγιστης ροπής (μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ.), τα οποία εκκινούν από 360 Nm ήδη από τις 1.500 στροφές.

Μικρογραφία

Σε ό,τι αφορά το στήσιμο, η Ford έχει κινηθεί προς την κατεύθυνση της ευχάριστης και παιχνιδιάρικης οδικής συμπεριφοράς, που δεν απαιτεί από τον οδηγό ιδιαίτερα… ταλέντα στο χειρισμό του οχήματος. Η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης κατατείνουν στη διαμόρφωση ενός χαρακτήρα που η Ford διαφημίζει ως “Δόκτωρ Τζέκυλ και Μίστερ Χάιντ”, για να δείξει πώς το νέο Focus ST είναι απόλυτα ικανό να μεταπηδήσει από ήμερο grand tourer σε καθαρόαιμο σπορ χάτσμπακ με το πάτημα ενός κουμπιού.

Μικρογραφία

Συνεπικουρώντας τις μηχανικές λύσεις, οι άνθρωποι της Ford έχουν εφοδιάσει το Focus ST με μία σειρά προηγμένων τεχνολογικών λύσεων, από το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, αναγνώριση ορίων ταχύτητας και κεντράρισμα στη λωρίδα, το Active Park Assist 2 με αυτόματη επιλογή ταχύτητας, επιτάχυνση και επιβράδυνση κατά τη μανούβρα παρκαρίσματος, αλλά και το Evasive Steering Assist, μία πρωτοεμφανιζόμενη στην κατηγορία λύση, η οποία βοηθά τον οδηγό να πραγματοποιήσει ελιγμούς αποφυγής σταματημένων ή επιβραδυνόμενων οχημάτων.

Το ολοκαίνουριο Ford Focus ST αναμένεται να εκκινήσει επίσημα την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη το ερχόμενο καλοκαίρι.

Φίλιππος Ντάσκας