Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

RPM

Νέο Ford Kuga: To Σίκουελ του Μπλοκμπάστερ

Με δυναμική εμφάνιση και premium προδιαγραφές, το νέο Kuga διεκδικεί την κορυφή της κατηγορίας με αξιώσεις
RPM
Σάβ, 06/04/2019 - 10:39
Γράφει o Φίλιππος Ντάσκας

Όποτε έρχεται η ώρα να παρακολουθήσουμε την συνέχεια μίας ταινίας, πάντοτε προσεγγίζουμε με ιδιαίτερη προσοχή: το στοιχείο του αιφνιδιασμού έχει χαθεί, οι χαρακτήρες είναι λίγο-πολύ γνωστοί και συνήθως το σενάριο καταλήγει να χαλάει αυτό που η πρώτη ταινία έχτισε. Ακόμη και μεγάλοι σκηνοθέτες ή ηθοποιοί έχουν διηγηθεί σε δημοσιογράφους τους δισταγμούς τους στην παραγωγή τέτοιων ταινιών, είτε μιλάμε για την Σάντρα Μπούλοκ, την αείμνηστη Κάρι Φίσερ ή ακόμα και τον γκουρού των ταινιών Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Για εμάς, η τριλογία του ‘Back to the Future’ είναι ίσως από τις ελάχιστες εξαιρέσεις στον κανόνα και, ακόμα και στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα επιτυχημένα σίκουελ είναι λίγα. Η CX διαδέχθηκε με επιτυχία την DS στη γκάμα της Citroën, και ένας συνδυασμός πολύ επιτυχημένου μάρκετινγκ και σταθερής συνταγής έχει συμβάλλει στα πολλά επιτυχημένα «κεφάλαια» του Golf.

Μικρογραφία

Τώρα, η Ford έκρινε πως ήρθε η ώρα να ανανεώσει το υπερ-επιτυχημένο της μικρομεσαίο SUV, το Kuga. Και θα πρέπει να πούμε πως τα πρώτα σημάδια είναι ενθαρρυντικά, καθώς το Kuga δείχνει εντελώς φρέσκο και σίγουρα πολύ μοντέρνο και δυναμικό. Εμφανισιακά, η ομάδα του Γιώργου Σαριδάκη στην Ford έχει κάνει μία εξαιρετική δουλειά που είναι πολύ περισσότερο επαναστατική παρά εξελικτική, με αρκετά στοιχεία να κάνουν το Kuga να θυμίζει μία crossover έκδοση ενός on-roader και -στα μάτια μας τουλάχιστον- ενσωματώνοντας στοιχεία που θυμίζουν αντίστοιχα μοντέλα από premium γερμανικές μάρκες.

Στο εσωτερικό, αντίθετα, η εικόνα είναι σαφώς εναρμονισμένη με την οικογενειακή ταυτότητα της Ford, όπου εντοπίζουμε ομοιότητες τόσο με το Fiesta όσο και -κυρίως- με το Focus, με την προσθήκη ενός πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων και μία αίσθηση σύντηξης των παραδοσιακών δυνατών σημείων ενός μικρομεσαίου hatchback με την υψηλή θέση οδήγησης των SUV και με αρκετές πολυτελείς πινελιές.

Μικρογραφία

Και μια που μιλάμε για πολυτέλεια, και στη νέα γενιά του Kugaθα συναντήσουμε εκδόσεις ST-Line (ίσως και ST μελλοντικά, χωρίς να είναι αποφασισμένο) και Vignale, ενώ η Ford έχει αποφασίσει να κάνει μία α λα Michael Bay επίθεση στο μηχανολογικό κομμάτι, διαθέτοντας - σημειωτέον για πρώτη φορά - εκδόσεις plug-inυβριδικές (με 2.5λιτρο μοτέρ βενζίνης), ελαφρώς υβριδικές (με τον δίλιτρο ντίζελ EcoBlue των 150 ίππων), αλλά και πλήρως υβριδικές (πάλι στα 2.5 λίτρα)!

Εννοείται βέβαια πως η στάνταρ γκάμα κινητήρων EcoBlue και EcoBoost θα είναι διαθέσιμη, πλέον ξεκινώντας από τα 1.5 λίτρα στα 120 άλογα είτε σε βενζίνη, είτε σε πετρέλαιο, με την Ford να υπόσχεται αρκετά βελτιωμένη κατανάλωση σε κάθε μοτέρ.

Μικρογραφία

Μένει βέβαια να δούμε και στην πράξη εάν όλες αυτές οι αλλαγές θα διατηρήσουν το Kuga στην κορυφή των προτιμήσεων, καθώς θα πρέπει να το γνωρίσουμε από κοντά για να δούμε τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και φυσικά και την τιμολογιακή του τοποθέτηση. Πάντως, οι πρώτες κριτικές αναφέρονται σε μία πολύ επιτυχημένη συνέχεια…

Φίλιππος Ντάσκας