Abarth 124 Spider: MX-5 Killer
Ήταν αναπόφευκτο πως, από τη στιγμή που το νέο joint venture της FCA με τη Mazda "φοράει" τα σήματα της Fiat (αντί της Alfa Romeo, που ήταν η αρχική σκέψη), η ώρα της Abarth δεν θα μπορούσε να αργήσει. Και μόλις ήρθε, με τη μορφή του νέου Abarth 124 Spider, που βάζει ακόμα μεγαλύτερη φωτιά στο ήδη "καυτό" 124.
Του Φίλιππου Ντάσκα
40.000 ευρώ. Αυτό είναι το κόστος του "εισιτηρίου" για τον roadster κόσμο του νέου προϊόντος της Abarth, του - γεμάτου φαντασία - βελτιωτικού οίκου της Fiat. Η ύπαρξη ενός διθέσιου roadster στη γκάμα της Abarth κυκλοφορούσε για πολλά χρόνια ως φήμη, αν και αφορούσε σε ένα μοντέλο που θα ήταν μοναδικό στη γκάμα της εταιρείας - και πάλι, βέβαια, η συγκεκριμένη λύση δεν είναι να παραπονιέται κανείς. Το 124 Spider, αδελφό μοντέλο του ΜΧ-5, είναι, όπως και εκείνο, ένα εντυπωσιακό διθέσιο κάμπριο με ομοιότητες με το Dodge Viper (κυρίως πίσω) και βέβαια το 124 Sports Spider του 1966. Το Abarth 124 Spider πάλι, είναι κάτι περισσότερο.
Καταρχάς, ο αντίστοιχος πνευματικός του πρόγονος ήταν το Fiat Abarth 124 Rally, αλλά μη νομίζετε πως εδώ σταματά το θέμα. Εμφανισιακά, το νέο Abarth 124 Spider είναι το 124 Spider που πρέπει να είναι: άγριο, με υπέροχες σπορ λεπτομέρειες και απίστευτες δόσεις μάρκετινγκ. Προφανώς οι αισθητικές αλλαγές αποτελούν το κύριο προσόν, καθώς κάτω από το (μαύρο ματ, ακούς 1966;) καπώ παίρνουν θέση περίπου 10 επιπλέον ίπποι στον 1.400άρη MultiAir των 170, πλέον, ίππων. Ωστόσο, σε ένα αμάξωμα 1.060 κιλών, οι 170 ίπποι χαρίζουν εξαιρετική κατανομή κιλών ανά ίππο στα 6.2 kg/HP και 0-100 σε 6.8 δευτερόλεπτα. Το τούρμπο μοτέρ συνδυάζεται τόσο με 6τάχυτο μηχανικό, όσο και με το αυτόματο (με paddles στο τιμόνι) που η Abarth ονομάζει "Sequenziale Sportivo" (σπορ σειριακό, αλλά οι ιταλικές ονομασίες κάνουν οτιδήποτε πεζό να μοιάζει μαγικό).
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την εταιρεία, οι μηχανικοί της Abarth έχουν φέρει ακόμα πιο σφιχτές αναρτήσεις προκειμένου να καταπολεμήσουν την τάση του Mazda MX-5 να εμφανίζει κλίσεις στις στροφές, ενώ το αυτοκίνητο διαθέτει πλέον και στάνταρ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Το νέο Abarth 124 Spider θα είναι διαθέσιμο σε περιορισμένη γκάμα χρωμάτων (όπως και τα υπόλοιπα μέλη της γκάμας Abarth), όλα με νοσταλγικές αναφορές στις νίκες του αρχέτυπου στα ράλι. Οπότε συναντάμε το λευκό "Turini 1975" (αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες), το κόκκινο "Costa Brava 1972", το γκρι "Portogallo 1974", το μαύρο "San Marino 1972" και το μπλε "Isola d'Elba 1974".
Σε κάθε περίπτωση, η λίστα του στάνταρ εξοπλισμού περιλαμβάνει τα πάντα εκτός από το σύστημα πλοήγησης και, αν δεν σας αρέσει το "απλό" Abarth, υπάρχει και το 124 Rally. Το όχημα που θα φέρει τη Fiat στην κατηγορία R-GT της FIA φέρει 1.800άρη τούρμπο απόδοσης 300 ίππων αλλά δυστυχώς, δεν θα βρει αγοραστές εντός δρόμου!
Το Abarth 124 Spider θα έρθει και στην Ελλάδα το φθινόπωρο και δεν μένει κάτι άλλο να πούμε παρά μόνο: αν σας αρέσει και έχετε 40.000 ευρώ, ιδού το αυτοκίνητο για σας. Έστω και χωρίς 300 ίππους.