Άνθρωποι σκότωσαν τον Πατριάρχη...
"Το ελικόπτερο έπεσε απο έκρηξη" μας δηλώνει η αρμόδια Ιατροδικαστής! - Γιατί είναι παραμύθια τα αίτια που δέχθηκε το Δικαστήριο...
Aπόφαση που δίνει νέα τροπή στο σκάνδαλο ΣΙΝΟΥΚ εξέδωσε το Συμβούλιο Επικρατείας. Όμως η απόφαση μάλλον δημιουργεί νέο σκάνδαλο παρά ρίχνει φως στα αίτια της συντριβής και του θανάτου δεκάδων επωνύμων μεταξύ των οποίων και ο τότε Πατριάρχης Αλεξανδρείας Πέτρος, κυπριακής καταγωγής.
Το Συμβούλιο Επικρατείας ανέτρεψε την απόφαση του Εφετείου το οποίο είχε κρίνει ότι δεν υπήρξε ανθρώπινη ευθύνη για την συντριβή και άρα δεν έπρεπε να αποζημιωθούν συγγενείς των θυμάτων.
Κυρίαρχο ερώτημα είναι βέβαια : «ποια ήταν η αιτία της συντριβής του ελικοπτέρου, λίγο πριν προσγειωθεί στην περίφημη Μονή Βατοπεδίου στο Άγιο Όρος;»
Το Συμβούλιο Επικρατείας έκρινε, όπως θα δείτε στη συνέχεια, ότι υπάρχουν 9 λόγοι ανθρώπινης ευθύνης για τη συντριβή και κυρίως εστιάζει σε λάθη των πιλότων που οδήγησαν στη συντριβή.
Παραμύθια της Χαλιμάς είναι όλα αυτά κατά την κρίση, στην οποία μας οδηγούν δεδομένα και στοιχεία που συλλέξαμε και τα οποία θα εκθέσουμε στη συνέχεια.
Ας δούμε εν συντομία τα δεδομένα, όπως καταγράφονται στα επίσημα έγγραφα, στις μαρτυρίες και αποδόθηκαν ως σήμερα με ρεπορτάζ στη δημοσιότητα:
Το μοιραίο Σινούκ μαζί με άλλα έξι ελικόπτερα της εταιρείας Boeing παραδόθηκαν στον Ελληνικό Στρατό το 2001. Παρόμοια ΣΙΝΟΥΚ αγόρασε και η ανταγωνίστρια Τουρκία και ένα τέτοιο ΣΙΝΟΥΚ της τουρκικής αεροπορίας έπεσε - όλως τυχαίως - ΜΕΤΑ την πτώση του δικού μας και σκοτώθηκαν οι περισσότεροι Τούρκοι κομάντος που μετείχαν στην "σικέ απόβαση" στα Ίμια το 1996.
Στο δικό μας ΣΙΝΟΥΚ - όλως τυχαίως - πιλότος ήταν ο χειριστής (Παπαναστασίου) που μετείχε στην πρώτη γραμμή εκείνης της μοιραίας νύχτας στα Ίμια δίπλα στο ελικόπτερο των Καραθανάση, Βλαχάκου και Γιαλοψού) που σκοτώθηκαν.
Όλοι οι επιβάτες του δικού μας ΣΙΝΟΥΚ σκοτώθηκαν από την συντριβή, η οποία συνέβη την 11η Σεπτεμβρίου, ακριβώς τρία χρόνια μετά την επίθεση στους δίδυμους πύργους των ΗΠΑ.
Σπουδαιότερο πρόσωπο ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας Πέτρος. Πήγαινε στη Μονή Βατοπεδίου, αμέσως μόλις εγκρίθηκαν οι ανταλλαγές οικοπέδων στο ομώνυμο σκάνδαλο με όλο το οικονομικό και νομικό Επιτελείο του. Μεταξύ αυτών και ο δικηγόρος Γιώργος Μαύρος, επίσημα δικηγόρος και της Αμερικανικής πρεσβείας, του Ελεύθερου Τύπου, της Αρχιεπισκοπής και των Σαϊεντολόγων Ελλάδας.
Κατά σύμπτωση εκείνη την περίοδο ο Γιώργος Μαύρος έγραφε βιβλίο για την τρομοκρατία, καθώς ήταν συνήγορος του Γιάννη Παλαιοκρασσά και μας έλεγε ότι έχει φοβερά στοιχεία αδημοσίευτα. Έδειχνε δε σε φίλους υπερήφανα το πολυσέλιδο βιβλίο.
Από το σώμα του Γιώργου Μαύρου και τεσσάρων άλλων επιβατών δεν βρέθηκε ποτέ ούτε μια τρίχα και αυτό συμβαίνει όχι όταν τους τρώνε τα ψάρια, αλλά όταν εξαϋλώνονται από έκρηξη, η οποία προφανώς συνέβη ακριβώς εκεί που είχαν καθήσει.
Στο ελικόπτερο αυτό επρόκειτο να επιβιβασθεί και ένας σύμβουλος του Υπουργείου Άμυνας, ο οποίος την τελευταία στιγμή έμεινε στην Αθήνα και γλίτωσε.
Οι συγγενείς των θυμάτων κατέθεσαν αγωγές αποζημίωσης, οι οποίες έγιναν δεκτές αρχικά από το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών, το οποίο αναγνώρισε ευθύνη του Δημοσίου και επιδικάστηκαν αποζημιώσεις, χαμηλότερες πάντως από τα ποσά που διεκδικούσαν.
Οι αποζημιώσεις επιδικάστηκαν επειδή υπέστησαν υπέρμετρη ζημιά λόγω του ψυχικού πόνου που δέχθηκαν από τον αιφνίδιο θάνατο των συγγενών τους.
Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, όμως, είχε την ακριβώς αντίθετη άποψη και αποφάνθηκε ότι οι συγγενείς των θυμάτων του Σινούκ δεν δικαιούνται αποζημίωση.
Οι εφέτες αναγνώρισαν ότι υπήρξαν μεν τυπικές παραβάσεις πλημμεληματικού χαρακτήρα κατά τη διάρκεια της μοιραίας πτήσης, αλλά δεν εντόπισαν παράνομες πράξεις ή παραλείψεις του πληρώματος του ελικοπτέρου, οι οποίες να έχουν άμεση συνάφεια μεταξύ των ενεργειών τους και της συντριβής του.
Τώρα οι σύμβουλοι Επικρατείας, 11 χρόνια μετά την τραγική πτώση, με 13 αποφάσεις τους (ακολουθούν και άλλες) ανέτρεψαν συλλήβδην τις αρνητικές εφετειακές αποφάσεις.
Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο με πρόεδρο τον Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Δημήτριο Εμμανουηλίδη, έκρινε ότι οι εφετειακές αποφάσεις «δεν είναι ορθές» και η κρίση του «δεν είναι νομίμως και επαρκώς αιτιολογημένες».
Και στη συνέχεια αναλύει στο γιατί το Εφετείο έσφαλε με τη μη αναγνώριση ευθύνης του Δημοσίου για αποζημίωση.
Κατά το Συμβούλιο Επικρατείας υπάρχουν εννέα λόγοι (αιτίες) που οδήγησαν στην συντριβή του Σινούκ.
Αυτές είναι οι εξής:
1) Ο κυβερνήτης είχε χαρακτηριστεί ως οριακά έμπειρος χειριστής των Σινούκ CH-47D.
2) Για τον συγκυβερνήτη, δεν ίσχυε το δελτίο ετήσιας υγειονομικής εξέτασης ιπταμένου.
3) Ο συγκυβερνήτης δεν είχε χαρακτηριστεί ως έμπειρος χειριστής των Σινούκ (δεν είχε τις απαιτούμενες ώρες πτήσης).
4) Ο συγκυβερνήτης δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας (συμπέρασμα στο οποίο άγνωστο πώς οδηγήθηκαν, αφού όσα πτώματα ανασύρθηκαν δεν βρίσκονταν στις θέσεις τους)
5) Τρίτο άτομο (πιθανά ο Πατριάρχης) καθόταν στο κάθισμα, το οποίο προορίζεται για τον «επικεφαλής στρατευμάτων» που βρίσκεται στο θάλαμο διακυβέρνησης (μεταξύ και πίσω από τα καθίσματα των χειριστών) και η μετακίνησή του ανάγκασε μέλος του πληρώματος να τον βοηθήσει, κάτι που πιθανά είχε ως συνέπεια να πέσει στην κονσόλα του πιλοτηρίου.
6) Ο διακόπτης Flight Control HYD του πίνακα ελέγχου δεν ήταν στην προβλεπόμενη θέση (both), με συνέπεια την απώλεια πιέσεως και τη διαρροή υγρών πάνω στους επιβαίνοντες, κάτι που προκάλεσε άγχος στο πλήρωμα και πανικό στους επιβάτες.
7) Υπήρχε υπερφόρτιση των καρτών Α11 των δύο υπολογιστών των συστημάτων ελέγχου πτήσεως (AFCS), η οποία προκάλεσε απότομη εκτροπή σε έναν ή περισσότερους άξονες πτήσης.
8) Είχε αυξηθεί ο φόρτος εργασίας των χειριστών.
9) Υπήρχε γενικότερη επιβάρυνση στους στρατιωτικούς την περίοδο του ατυχήματος και λόγω της φύσης της συγκεκριμένης αποστολής.
Όμως υπάρχει σοβαρότατος αντίλογος. Τα σώματα των νεκρών που βρέθηκαν κλήθηκε να εξετάσει και να αποφανθεί για τα αίτια θανάτου η ιατροδικαστής που ήταν η κατά τόπο αρμόδια, δηλαδή η ιατροδικαστής Λάρισας Αποστολία Ακριβούση.
Η ιατροδικαστής αποφάνθηκε ότι ο θάνατος των επιβατών και η συντριβή του ΣΙΝΟΥΚ οφείλονταν σε έκρηξη μέσα στο ελικόπτερο και η έκρηξη οδήγησε στην πτώση του στη θάλασσα.
Η κ. Ακριβούση παραμερίστηκε στη συνέχεια και άρχισε η συσκότιση στην υπόθεση, εν μέσω φημολογίας που έλεγε ότι το ελικόπτερο αυτό επρόκειτο να μεταφέρει στο Άγιο Όρος τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν και είχε προγραμματισθεί έκρηξη για την δολοφονία του.
Εμείς προχθές και αμέσως μετά την έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου Επικρατείας απευθυνθήκαμε στην κ. Ακριβούση, η οποία είναι επικεφαλής της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Λαμίας και εκείνη μας επιβεβαίωσε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι κατά την επιστημονική έρευνα που έκανε διαπίστωσε έκρηξη και αυτή είναι η αιτία της συντριβής. Ιδού το ερώτημα και η απάντηση της:
"Kυρία Ακριβούση,
Παρακολουθούμε χρόνια τώρα την τραγωδία με την συντριβή του ελικοπτέρου ΣΙΝΟΥΚ λίγο έξω απο το Άγιο Όρος την 11η Σεπτεμβρίου του 2004. Σας ακούσαμε να κάνετε ενημέρωση στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ Κεντρικής Ελλάδας πριν λίγο καιρό και συμπεράναμε ότι κατά την κρίση σας υπήρξε έκρηξη στο ελικόπτερο και εξαιτίας αυτής πτώση, χωρίς να έχει ταυτοποιηθεί επίσης το στοιχείο που προκάλεσε εγκαύματα στα σώματα των νεκρών που εξετάσατε εσείς, μεταξύ των οποίων και το σώμα του μακαριστού Πατριάρχη Αλεξανδρείας.
Μόλις προχθές το Συμβούλιο Επικρατείας εξέδωσε απόφαση στην οποία δέχεται ότι υπάρχει ευθύνη ανθρώπων για την συντριβή και λάθη των χειριστών και επίσης αναφέρεται σε χημικά υγρά στο θάλαμο επιβατών.
Αυτή η απόφαση στηρίζεται στη δική σας επιστημονική διερεύνηση η διαφοροποιείται και αν διαφοροποιείται σε ποια άλλα επιστημονικά ευρήματα στηρίζεται;
Παρακαλούμε πολύ απαντήστε καθώς έχετε υποχρέωση ως δημόσιος λειτουργός στην ακριβή ενημέρωση των πολιτών.
Έχουμε ιδιαίτερο επίσης καθήκον έρευνας και αναζήτησης αιτίων καθώς ο εκ των θυμάτων Γεώργιος Μαύρος, υπήρξε εν ζωή στενός συνεργάτης μας για σειρά ετών."
Η απάντηση της διακεκριμένης επιστήμονος είναι η ακόλουθη:
"Κύριε Ντάσκα, ως Δημόσιος Λειτουργός και κατά την άσκηση των Υπηρεσιακών μου Καθηκόντων, έχω ήδη Αποφανθεί, για τα Αίτια πτώσεως του ελικοπτέρου Σινούκ. Σας υπενθυμίζεται ότι, έχει Δημοσιοποιηθεί στον Έντυπο και Ηλεκτρονικό Τύπο, εδώ και Χρόνια από τους κατέχοντες Νομίμως αντίγραφα της Δικογραφίας, κομμάτι της Επιστημονικής μου άποψης η οποία είναι :"Η ισχυρότερη, πιθανή, ενδεχομένη εκδοχή είναι αυτή της εκρήξεως, προ της ελευθέρας πτώσεως του ελικοπτέρου. Δεν καθίσταται δυνατή μέχρι σήμερα με επιστημονικό κριτήριο η ταυτοποίηση του μέσου που προκάλεσε τα χημικά εγκαύματα".
Εμείς να προσθέσουμε τα εξής γεγονότα που θεωρούμε πολύ κρίσιμα:
Αμέσως μετά την συντριβή έφυγαν από την Αθήνα για να μεταβούν στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου οι δυο λογιστές του Πατριαρχείου Αλεξάνδρειας.
Όταν έφτασαν στο αεροδρόμιο του Καΐρου και προσπάθησαν να βάλουν σε λειτουργία το αυτοκίνητο που είχαν εκεί παρκαρισμένο επί ημέρες, εκείνο εξερράγη και ο ένας (Κοσμ...) κομματιάστηκε και ο δεύτερος (Ευ...) τραυματίσθηκε πολύ σοβαρά.
Κι αυτό τυχαίο;
Να σημειώσουμε ότι από την Αίγυπτο ξεκίνησε η "11 Σεπτεμβρίου" με μέλη της οργάνωσης "Αδελφοί Μουσουλμάνοι" και πολλοί θυμούνται τον πατέρα του πιλότου Μοχάμεντ Άτα να δηλώνει επί ημέρες ότι ο γιος του ζει και κρύβεται κάπου, ενώ είχε κομματιαστεί οδηγώντας το αεροπλάνο στον έναν από τους δίδυμους πύργους.
Η υπόθεση θα ξανακριθεί στο Εφετείο πάντως και αναμένουμε με ενδιαφέρον τη συνέχεια, η οποία θα κρατήσει, οπωσδήποτε, άλλα 2 χρόνια και θα φτάσουμε στα 14. Νιάου στα κεραμίδια κάνουν μόνον οι γάτες...