04 Απρ 2016
Ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο με τη σφραγίδα μιας από τις πιο εξειδικευμένες εταιρείες, της Jeep

Παρουσιάζουμε το νέο Fiat 500X 1.6 MultiJet 120hp

news Image

Tο 500X είναι ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο για όσους στρέφονται προς τη συγκεκριμένη κατηγορία. Έχει μια αρκετά πλήρη γκάμα που περιλαμβάνει και εκτός δρόμου εκδόσεις, με τη σφραγίδα μάλιστα μιας από τις πιο εξειδικευμένες εταιρείες στον τομέα της τετρακίνησης, της Jeep, και είναι απολύτως ανταγωνιστικό από πλευράς χώρων, λειτουργικότητας και οδικής συμπεριφοράς.

Του Νίκου Σάλτα

Η συγκεκριμένη προσθιοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας, που απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο, κυρίως όμως για ασφάλτινη χρήση, ανταποκρίνεται πολύ καλά σε αυτή την αποστολή και είναι καλά προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα, χάρη στην καλή συμπεριφορά της και τον δυνατό κινητήρα ντίζελ μεσαίου κυβισμού, που προσφέρει καλές επιδόσεις χωρίς υπερβολική φορολογική επιβάρυνση και χωρίς αυξημένη κατανάλωση.

Το 500X χρησιμοποιεί τον κινητήρα ντίζελ 1.6 της Fiat, σε έκδοση με 120 ίππους. Ένα κινητήρα που ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, δυνατό, αρκετά ελαστικό, με καλή ροπή, ο οποίος δεν είναι και υπερβολικά θορυβώδης (είναι άλλωστε ικανοποιητική και η μόνωση). Οι επιδόσεις που προσφέρει στο αυτοκίνητο είναι καλές, εξασφαλίζοντας έτσι και ασφαλή προσπεράσματα. Το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο συνεργάζεται πολύ καλά μαζί του και είναι σωστά κλιμακωμένο. Η κατανάλωση δεν είναι υψηλή και εύκολα συγκρατείται στα 8 λίτρα/100 χλμ. ή και χαμηλότερα στην πόλη, και κοντά στα 6 στο ταξίδι.

Το αυτοκίνητο έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 18 εκατοστά, είναι όμως στημένο με ασφάλτινη λογική και απλώς αυτό το αυξημένο ύψος του επιτρέπει να κινηθεί χωρίς πρόβλημα και σ' ένα χωματόδρομο χωρίς τον κίνδυνο να «βρει» από κάτω. Βεβαίως υπάρχει και το εξελιγμένο ESP που προσφέρει τρεις επιλογές ρύθμισης, μια από τις οποίες αφορά ολισθηρές επιφάνειες, κάτι που του προσφέρει μερικούς «πόντους» παραπάνω όταν ο χωματόδρομος είναι λασπωμένος ή η άσφαλτος λίγο χιονισμένη. Στην άσφαλτο εμφανίζει τις αρετές που περιμένει κανείς από ένα ιταλικό αυτοκίνητο. Έχει καλό κράτημα, αλλά και πιο «σπορτίβ» συμπεριφορά από το Renegade, που είναι πιο ουδέτερο. Εδώ μπορούν να εμφανιστούν τάσεις υπερστροφής αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω σε μια πιεσμένη στροφή, οι οποίες αρχίζουν να αναπτύσσονται εμφανώς πριν επέμβει το ESP, οπότε μπορείς αν θέλεις να «τοποθετήσεις» το αυτοκίνητο οδηγώντας σε μια γρήγορη διαδρομή. Βεβαίως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, το αυξημένο ύψος του οποίου συνεπάγεται και αυξημένες κλίσεις σε σχέση με ένα σεντάν, οπότε προφανώς δεν είναι το είδος του αυτοκινήτου που κατεξοχήν απευθύνεται σε οδηγούς με σπορ ανησυχίες. 

Το τιμόνι είναι αρκετά καλό σε αίσθηση, η οποία είναι μεν κάπως «τεχνητή», αλλά θα ικανοποιήσει τους περισσότερους, με δεδομένο άλλωστε ότι πρέπει να κριθεί και με βάση το είδος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Καλά επίσης είναι και τα φρένα. Τα καλά οδικά χαρακτηριστικά έχουν πάντως και κάποιες παρενέργειες στην άνεση, που δεν είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας. Οι κάπως σφιχτές αναρτήσεις βρίσκονται σε ό,τι αφορά τη ρύθμισή τους πιο κοντά στη λογική του εκτός δρόμου, παρά του εντελώς ασφάλτινου αυτοκινήτου, οπότε δεν φιλτράρουν με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις ανωμαλίες του δρόμου, ιδιαίτερα τις απότομες εγκάρσιες.

Το αυτοκίνητο έχει διαστάσεις μικρομεσαίου χάτσμπακ (μήκος 4,25 μ.) και με δεδομένο το αυξημένο ύψος του προσφέρει επαρκείς χώρους στο εσωτερικό του για να παίξει το ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου. Πολύ περισσότερο αφού αντίστοιχου επιπέδου είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 350 λίτρα και με κανονικό σχήμα που διευκολύνει την εκμετάλλευσή του. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ανοιχτοί και κλειστοί, παρ' όλο που οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές. Η θέση οδήγησης είναι καλή, όπως και η γενική εργονομία, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας μάλιστα τα πράγματα ήταν ακόμα καλύτερα, γιατί υπήρχαν ηλεκτρικές ρυθμίσεις για το κάθισμα.

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι αρκετά προσεγμένη, υπάρχουν μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, χωρίς πάντως να υπάρχει η εικόνα ενός πολυτελούς ή «ακριβού» αυτοκινήτου. Είναι δηλαδή ένα καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με προσεγμένο διάκοσμο και καλά υλικά. Η τιμή του προσθιοκίνητου 500X 1.6 D ξεκινάει από 22.900 ευρώ χωρίς απόσυρση (21.470 με απόσυρση) με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με Hill Holder, 6 αερόσακους, σύστημα αποφυγής ανατροπής, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, cruise control, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων UConnect με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, καθώς και σύστημα Start-Stop.

Στα ίχνη εγκληματικής οργάνωσης ο Υπουργός Τσιρώνης
Το 2008 διαπίστωσαν οι επιθεωρητές επικίνδυνα για την υγεία εγκλήματα - Για επτά χρόνια συγκάλυπταν οι κρατικές υπηρεσίες την παράνομη λειτουργία
Στα ίχνη εγκληματικής οργάνωσης ο Υπουργός Τσιρώνης
Το 2008 διαπίστωσαν οι επιθεωρητές επικίνδυνα για την υγεία εγκλήματα - Για επτά χρόνια συγκάλυπταν οι κρατικές υπηρεσίες την παράνομη λειτουργία