Παρασκευή - 09 Ιουνίου 2017
Monday, 05 June 2017 10:40

«ΠΝΙΓΟΜΑΣΤΕ» ΣΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ, ΑΛΛΑ…

«ΠΝΙΓΟΜΑΣΤΕ» ΣΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ, ΑΛΛΑ…

Η τεχνολογία κάνει άλματα και η χώρα του ήλιου απλώς κοιτά…"θα αντικρίσουμε κατάματα τα παιδιά μας και θα ομολογήσουμε ότι είχαμε την ευκαιρία, αλλά μας έλειπε το θάρρος; Ότι είχαμε την τεχνολογία, αλλά μας έλειπε το όραμα";

Κώστας Ντέμος

Το υπέδαφος στη χώρα μας απ’ ότι λένε οι μεγάλοι παράγοντες και «παίκτες» της ενέργειας, είναι πλούσιο σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Θα προλάβουμε όμως να το εξορύξουμε ή θα μείνουμε με τη χαρά ζωγραφισμένη στα χείλη μας; Οι νέες τεχνολογίες παρ’ όλες τις προβλέψεις χαμογελούν σαρδόνια όταν οι άλλοι μιλούν για αύξηση της τιμής των βαρελιών μέχρι το 2035 και… κοιτούν με σημασία τον ήλιο…

Πριν από χρόνια σε μια κουβέντα ένας από τους καταξιωμένους μηχανικούς, που πειραματίζεται χρόνια με την κατασκευή κυψελών καυσίμου μου είχε το 2008 επί λέξη: « Άκουσε, από το 2025-30 θα αρχίσουν να παράγονται μαζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα γιατί θα πέσει τρομακτικά το κόστος των μπαταριών. Η έκρηξη αυτή μπορεί να κρατήσει μέχρι το 2050-60 (ανάλογα με την έκρηξη της τεχνολογίας). Μετά θα αναλάβουν το ρόλο τους οι κυψέλες καυσίμου (υδρογονοκίνηση). Ξέρεις τι πάει να πει αυτό; Ότι με δύο ποτήρια νερό θα πηγαίνεις μέχρι τη Θεσσαλονίκη και θα γυρίζεις. Το κόστος δεν θα είναι τα καύσιμα, αλλά τα διόδια».

Οι μεγάλοι ενεργειακοί κολοσσοί όπως η Exxon Mobil όσο και οι πετρελαιοπαραγωγοί χώρες, προβλέπουν ότι για πολλές δεκαετίες ακόμη θα υπάρχει ανάπτυξη στη βιομηχανία του πετρελαίου. Η διεθνής υπηρεσία ενέργειας (ΙΕΑ) προβλέπει πως η ζήτηση για πετρέλαιο θα αυξηθεί κατά 10%, φτάνοντας το 2040 τα 103,5 εκατομ. Βαρέλια την ημέρα.

Αυτή η πρόβλεψη μπορεί να είναι σωστή, αλλά μπορεί και να πέφτει πολύ έξω.

Όπως γράφουν οι Jessica Shankleman και ο Hayley Warren του Bloomberg, «οι προβλέψεις αυτές συχνά δεν λαμβάνουν υπ’ όψιν τους τις μεγάλες τεκτονικές αλλαγές στην τεχνολογία και στην πολιτική, που θα μπορούσαν να επιβραδύνουν την αύξηση της ζήτησης ή ακόμη και να την εξαλείψουν πλήρως.

Ήδη η τεχνολογία δημιουργεί οχήματα με ποιο αποτελεσματική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, αυξάνει τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι νομοθεσίες για τις εκπομπές καυσαερίων γίνονται αυστηρότερες και οι χώρες στρέφονται σε άλλες πήγες ενέργειας. Όλα αυτά μπορεί να μειώσουν τη ζήτηση για πετρέλαιο. Περίπου το 60% διοχετεύεται στις μεταφορές, δηλαδή στον κλάδο στον οποίο σημειώνονται οι μεγαλύτερες τεχνολογικές μεταβολές».

Επενδύσεις σε καθαρή ενέργεια από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου. 

«Μην ρωτάτε μόνο τι θα προκαλέσουν οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου στις ΑΠΕ, αλλά και τι θα κάνουν οι ΑΠΕ στις τιμές του πετρελαίου».

Σύμφωνα με το ινστιτούτο Rocky Mountain, πρόκειται να μειωθεί δραστικά η σπατάλη καυσίμων. Ήδη τα αεροσκάφη που παράγουν σήμερα οι εταιρείες, έχουν τη δυνατότητα να ανιχνεύουν μικρές μεταβολές στη λειτουργία των κινητήρων τους, να τις αντιμετωπίζουν εγκαίρως και να λειτουργούν με την βέλτιστη δυνατή χρήση ενέργειας. Παράλληλα η τεχνολογική πρόοδος δίνει στους οδηγούς φορτηγών τη δυνατότητα να επιλέγουν την πιο σύντομη διαδρομή. Η ΙΕΑ προβλέπει ότι η τιμή του βαρελιού θα αυξηθεί.
Η εκτίμησή της όμως είναι ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις σε συνδυασμό με την καλύτερη χρήση της ενέργειας, θα μειώσουν τις ανάγκες σε πετρέλαιο κατά περίπου σε 11,6 εκατ. Βαρέλια την ημέρα.

Έτσι οι επενδύσεις σε δισεκατομμύρια δολάρια που γίνονται σε ΑΠΕ και συνολικά στην ενέργεια στις μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη έχουν ως εξής:

ΗΠΑ             44,1
ΒΡΕΤΑΝΙΑ    22,2
ΚΙΝΑ           102,9
ΙΑΠΩΝΙΑ     36,2
ΙΝΔΙΑ         10,2
ΒΡΑΖΙΛΙΑ    7,1
ΓΕΡΜΑΝΙΑ  8,5
Ν. ΑΦΡΙΚΗ 4,5
ΜΕΞΙΚΟ     4 και
ΧΙΛΗ         3,4

Και μόνο στο άκουσμα αυτών των ποσών δεν μπορεί παρά να σου φέρνει ίλιγγο, αλλά και πολλή τροφή στις σκέψεις που κάνουμε για το μέλλον…

Η Σαουδική Αραβία προετοιμάζει τη μετάβαση από το πετρέλαιο στα φωτοβολταϊκά

Από τη στιγμή που μέχρι και η Σαουδική Αραβία, ο παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή αργού πετρελαίου, προετοιμάζεται για την επικείμενη εξάντληση των ορυκτών καυσίμων, θα πρέπει όλος ο κόσμος να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη αυτή την αλλαγή στάσης.
Ο υπουργός Πετρελαίου της χώρας, Αλί αλ-Ναΐμι δήλωσε στο ενεργειακό συνέδριο του Παρισιού ότι «στη Σαουδική Αραβία αναγνωρίζουμε ότι κάποια στιγμή, σύντομα, δεν θα χρειαστούμε τα ορυκτά καύσιμα». Δεν ξέρω πότε θα συμβεί αυτό, το 2040, το 2050 ή μετά» πρόσθεσε. «Ελπίζουμε ότι αντί για πετρέλαιο θα εξαγάγουμε Γιγαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας».

Αυτό συμβαίνει διότι, η Σαουδική Αραβία παράγει ηλεκτρική ενέργεια με πετρελαιογεννήτριες. Με άλλα λόγια κάθε βαρέλι πετρελαίου που προορίζεται για ηλεκτροπαραγωγή είναι ένα βαρέλι πετρελαίου που δεν εξάγεται για να φέρει πετροδόλαρα στα ταμεία της χώρας.
Η Σαουδική Αραβία δεν στρέφει, βέβαια, το βλέμμα της στις ΑΠΕ επειδή κόπτεται για το μέλλον του πλανήτη. Η αραβική χώρα καταναλώνει πάνω από το 25% του πετρελαίου που παράγει. Μόνο το 2013 κατανάλωσε 2,9 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου, ένα νούμερο που αναμένεται να αυξηθεί.

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

Το τέλος των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου μήπως είναι πιο κοντά από ότι νομίζουμε;

Σύμφωνα λοιπόν με δημοσιεύματα του περιοδικού Spiegel η γερμανική κυβέρνηση μελετά ιδιαίτερα σοβαρά την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης και πετρελαίου, αρχής γενομένη από το 2030. Μάλιστα το αρμόδιο ομοσπονδιακό όργανο έχει ήδη δημιουργήσει μια ανάλογη ντιρεκτίβα, πιέζοντας παράλληλα και τις άλλες χώρες της ΕΕ να τη μελετήσουν και βέβαια στην πορεία να την υιοθετήσουν. Πάντως ακόμα και αν η συγκεκριμένη ντιρεκτίβα δεν περάσει σε επίπεδο ΕΕ και ισχύσει μόνο στη Γερμανία είναι προφανές πως θα έχει αντίκτυπο και μάλιστα ουσιαστικό σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.

Μέχρι στιγμής αυτό που ζητούν οι Γερμανοί από τα ευρωπαϊκά όργανα είναι να μελετήσουν την ισχύουσα νομοθεσία για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων και στη συνέχεια να ενισχύσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις «καθαρές» τεχνολογίες προκειμένου και οι καταναλωτές να στραφούν προς αυτές και κατά κύριο λόγο προς την ηλεκτροκίνηση. Στόχος μεταξύ άλλων είναι να πιεστούν οι χώρες που παρέχουν οποιασδήποτε μορφής φορολογικές απαλλαγές στην αγορά και τη χρήση επιβατικών με κινητήρες πετρελαίου.

Προϋποθέσεις για την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης είναι αφενός η αύξηση της αυτονομίας και δεύτερον η μείωση του κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που σε πολύ μεγάλο βαθμό οφείλεται στις μπαταρίες τους. Μέχρι στιγμής πάντως η πρόοδος και στους δύο τομείς είναι υπαρκτή αλλά σαφώς μικρότερη των προσδοκιών και των εκτιμήσεων.

Ανεξάρτητα πάντως από την πρόθεση των Γερμανών πολλές ευρωπαϊκές χώρες σχεδιάζουν να απαγορεύσουν σταδιακά τα μη ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την κυκλοφορία στους δρόμους τους, ενώ π,χ, η Γαλλία έχει απαγορεύσει την κίνηση των πιο παλιών ΙΧ, με άδεια πριν το 1997, από το Παρίσι τις καθημερινές. Ανάλογες προθέσεις δείχνουν και αρκετές πολιτείες των ΗΠΑ.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε πως η ντιρεκτίβα των Γερμανών δεν προβλέπει την απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου μετά το 2030 αλλά την παραγωγή και την ταξινόμηση καινούργιων.
Σήμερα, η Νορβηγία έχει το υψηλότερο κατά κεφαλήν αριθμό ηλεκτρικών (μόνο με μπαταρία) αυτοκίνητων στον κόσμο: περισσότερα από 100.000 σε μια χώρα 5,2 εκατομμυρίων ανθρώπων. Πέρυσι, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αποτελούσαν σχεδόν το 40% των επιβατικών αυτοκινήτων νέας ταξινόμησης της χώρας αυτής.

Νωρίτερα φέτος, η Νορβηγία εγκαινίασε το μεγαλύτερο σταθμό ταχείας φόρτισης του κόσμου, ο οποίος μπορεί να φορτίζει έως και 28 οχήματα σε περίπου μισή ώρα. Η σκανδιναβική χώρα, προτίθεται να καταργήσει όλες τα αυτοκίνητα τα οποία χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2025. Ο Elon Musk, CEO της Tesla Motors, απάντησε στο στόχο της Νορβηγίας τουιτάροντας: «Μια καταπληκτική χώρα. Είστε φοβεροί!»

Η Νορβηγία διαθέτει σήμερα περίπου 500.000 ηλεκτρικά οχήματα. Η Κίνα οδηγεί τον κόσμο στη χρήση των ηλεκτροκίνητων, με περίπου 600.000 ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους της και με ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ανάπτυξη πέντε εκατομμυρίων μέχρι το 2020.
«Είμαστε πεπεισμένοι ότι η Ευρώπη όπως και άλλες ήπειροι, επίσης, έχουν πλέον αλλάξει άρδην το σκεπτικό τους σχετικά με την ηλεκτρονική κινητικότητα», δήλωσε ο Lars Mönch της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας.

«Είναι ο στόχος όλων των μεγάλων πόλεων σε όλο τον κόσμο να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της συμφόρησης στα αστικά κέντρα». Η Νορβηγία δείχνει ότι με τα κίνητρα που εξαλείφουν το πλεονέκτημα της τιμής των συμβατικών οχημάτων φυσικού αερίου, πολλοί άνθρωποι θα κάνουν την επιλογή της ηλεκτροκίνησης. Και δεδομένου ότι το 98% της ηλεκτρικής ενέργειας της Νορβηγίας προέρχεται από την υδροηλεκτρική ενέργεια, μια έκρηξη στον στόλο EV των ηλεκτροκίνητων της χώρας θα εξαλείψει σχεδόν κάθε ανθρακικό αποτύπωμα.

Κίνα: Επενδύσεις άνω των 16 δις δολαρίων στην ηλεκτροκίνηση

Σύμφωνα με πηγές του πρακτορείου Bloomberg, η κινεζική κυβέρνηση σκοπεύει να επενδύσει πάνω από 16 δισ. δολάρια στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων και υποστηρικτικών υποδομών, όπως είναι οι σταθμοί φόρτισης.

Αναλυτές εκτιμούν ότι εφόσον η πληροφορία επιβεβαιωθεί -πράγμα πολύ πιθανό δεδομένων των πόρων της Κίνας, της διάθεσης που επιδεικνύει για την είσοδό της σε νέους κλάδους και (θα το επαναλάβουμε) του προβλήματος ατμοσφαιρικής ρύπανσης που αντιμετωπίζει- η Κίνα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στην ανάπτυξη ενός νέου κλάδου που έχει ανάγκη από υποστήριξη, δηλαδή πωλήσεις, για να ορθοποδήσει.

Με άλλα λόγια περισσότερες πωλήσεις σημαίνει ανάγκη για υποδομές, υποδομές σημαίνει διείσδυση των προϊόντος και διείσδυση του προϊόντος σημαίνει οικονομίες κλίμακας στην παραγωγή και άρα χαμηλότερες τιμές και επιπρόσθετη δυναμική. Η ανάπτυξη της ηλιακής ενέργειας παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση θα δώσει πραγματική ανάσα στους Κινέζους.
Τους κατοίκους μιας χώρας που εξαιτίας της ρύπανσης, έχουν φτάσει στο σημείο να αμφισβητήσουν το ίδιο το πανίσχυρο κομμουνιστικό κόμμα που κυβερνά τη χώρα επί δεκαετίες.

Η Ινδία θέλει να πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030 και μετά

Με τη μόλυνση του περιβάλλοντος να αποτελεί τη βασική αιτία για το θάνατο 2,3 εκ. πολιτών σε ετήσια βάση, η εκπόνηση από τις αρχές της χώρας ενός εξαιρετικά φιλόδοξου -είναι η αλήθεια- σχεδίου το οποίο προαναγγέλλει την «ολοκληρωτική» στροφή του εγχώριου αυτοκινητικού κλάδου στην ηλεκτροκίνηση, φαντάζει κάτι παραπάνω από λογικό.

Στόχος της κυβέρνησης της Ινδίας είναι από το 2030 και έξης όλες οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη χώρα να αφορούν οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Δηλαδή, ηλεκτροκίνητα. Δρομολογώντας με συντεταγμένες κινήσεις την παραπάνω εξέλιξη, η κυβέρνηση της Ινδίας μέσω των αρμοδίων φορέων της προσδοκά όχι μόνο στη βελτίωση των επιπέδων ρύπανσης, αλλά παράλληλα και στην κάθετη μείωση του κόστους με το οποίο επιβαρύνεται σήμερα η χώρα για την εισαγωγή από τρίτες χώρες συμβατικών μορφών καυσίμων.

«Σκοπεύουμε να καταστήσουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτάρκη. Η ιδέα είναι έως το 2030 να μην πωλείται ούτε ένα καινούργιο ντίζελ ή βενζινοκίνητο όχημα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Ενέργειας της Ινδίας, Piyush Goyal, μιλώντας στην ετήσια συνδιάσκεψη του Συνδέσμου Βιομηχανιών της χώρας.

Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε ο Goyal, αρχικά θα χρειαστούν δύο με τρία χρόνια διαρκούς υποστήριξης από την ίδια την πολιτεία προς τις κατασκευάστριες εταιρείες ηλεκτικών αυτοκινήτων προκειμένου το εν λόγω πλάνο να καταστεί βιώσιμο. Από εκεί και πέρα, όπως είπε ο Υπουργός Ενέργειας, «οι εξελίξεις θα καθορίζονται από την ίδια τη ζήτηση και όχι από τυχόν επιδοτήσεις της πολιτείας».

Σύμφωνα με έγκυρες έρευνες περιβαλλοντικών ενώσεων, λόγω του τοξικού νέφους πάνω από 2,3 εκ. πολίτες της χώρας χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους (αριθμός που είναι οριακά μεγαλύτερος σε σχέση με τους θανάτους που οφείλονται στο κάπνισμα) με αποτέλεσμα η Ινδία, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει έρευνα της Greenpeace, να χάνει πάνω από το 3% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της.

Οι χώρες - πρωτοπόροι

Ιδιαίτερη πρόοδο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης έχουν επιτύχει οι ΗΠΑ, μακράν οποιασδήποτε ευρωπαϊκής χώρας. Σημαντικές είναι οι επιδόσεις και στον Καναδά. Στην Ευρώπη, η μεγαλύτερη εξέλιξη εντοπίζεται κυρίως στη Γαλλία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, τη Γερμανία, την Πορτογαλία, την Ισπανία και την Εσθονία, δηλαδή σε χώρες όπου έχει θεσπιστεί το απαραίτητο νομοθετικό πλαίσιο, έχει δραστηριοποιηθεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση και είναι αξιοσημείωτος ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία.

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και οι προοπτικές

Η ηλεκτροκίνηση σε όλο τον κόσμο είναι ένας τομέας που αναπτύσσεται ραγδαία. Στοιχεία του Ο.Ο.Σ.Α. και της Διεθνούς Επιτροπής Ενέργειας, στην πρόσφατη κοινή έκδοσή τους «Global EV outlook 2016 – Beyond one million electric cars», αναφέρει ότι στο τέλος του 2015 κυκλοφορούσαν 1,26 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το 2014 κυκλοφορούσαν μόνο τα μισά και το 2005 υπήρχαν μόνο μερικές εκατοντάδες. Η ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ουσιαστικά άρχισε το 2010.

Από τα 1,26 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αξιοσημείωτο είναι ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά (τα BEV – Battery Electric Vehicles) είναι πλέον περισσότερα από τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (τα PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicles). Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες έχουν αρχίσει να απαλλάσσονται από το άγχος της αυτονομίας των συσσωρευτών των BEV και να τα προτιμούν σε σχέση με τα υβριδικά PHEV, αξιοποιώντας και τα κίνητρα που δίνονται στις περισσότερες χώρες.

Η κατάσταση είναι λιγότερο ενθαρρυντική για την Ελλάδα.

Οι πρώτοι φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων εγκαταστάθηκαν το 2011 και οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων άρχισαν το 2013. Ωστόσο, από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 είχαν αρχίσει να πωλούνται στην Ελλάδα ηλεκτρικά τετράτροχα οχήματα (κατηγορία οχημάτων L), αλλά η φόρτισή τους γινόταν σε χώρο του ιδιοκτήτη τους. Σήμερα, χωρίς να υπάρχουν έγκυρα συγκεντρωτικά στοιχεία, κυκλοφορούν στη χώρας μας περίπου 160 ηλεκτρικά οχήματα και είναι εγκατεστημένοι περίπου 45 φορτιστές.



Ειδικά για τους φορτιστές, δεν είναι γνωστό ποιοι από τους σταθμούς αυτούς είναι δημόσια προσβάσιμοι ή είναι ιδιωτικής χρήσης. Δεν είναι επίσης γνωστά, στο σύνολό τους, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και η εγκαταστημένη ισχύς τους και επομένως ο χρόνος φόρτισης, αλλά ούτε και το επίπεδο και ο τρόπος φόρτισης που μπορούν να παρέχουν στον χρήστη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Υπάρχουν, όμως, και ορισμένες θετικές εξελίξεις, όπως η λειτουργία της Επιτροπής στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ «για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων», στα οποία περιλαμβάνεται και η ηλεκτρική ενέργεια, στην Εθνική νομοθεσία, καθώς και η πρόθεση του Υπουργείου Ενέργειας για την ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης στον ενεργειακό σχεδιασμό και στην ημερήσια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, που δείχνουν τη βαρύτητα που αρχίζει να δίνει η Πολιτεία στην ηλεκτροκίνηση.

Μαζί με την ενσωμάτωση της Οδηγίας στο Εθνικό δίκαιο, η Ελλάδα, όπως και όλα τα κράτη μέλη, είναι υποχρεωμένη να κοινοποιήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής που θα θεσπίσει. Στις Ευρωπαϊκές υποχρεώσεις των κρατών μελών είναι και η υποβολή ανά τριετία έκθεσης για την εφαρμογή του Εθνικού Πλαισίου Πολιτικής. Για όλα αυτά, ίσως εκείνη η «Ομάδα Εργασίας για την εφαρμογή ολοκληρωμένου Δικτύου Ηλεκτρικής Κινητικότητας στη χώρα», που είχε συσταθεί και συγκροτηθεί το 2014, αλλά δεν είχε ποτέ συνέλθει, είναι καιρός να ενεργοποιηθεί και με την ίδια ή άλλη μορφή, με τα ίδια ή άλλα καθήκοντα να συνδράμει την Πολιτεία στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.

Ωστόσο, για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, και πέρα από την κατάρτιση του Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής, που πρέπει να περιλαμβάνει ποσοτικούς στόχους και οδικό χάρτη επίτευξής τους χρειάζονται συνεργασίες, συμμαχίες, πλατφόρμες (και ότι άλλο) ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο που θα εξειδικεύσουν και θα υλοποιήσουν την Εθνική πολιτική, καθώς και η εποικοδομητική συνεισφορά όλων των άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενων και ενδιαφερόμενων για τη δημιουργία ενός «κύματος» που θα αξιοποιήσει τα τεχνολογικά, καινοτομικά, περιβαλλοντικά, ενεργειακά, επιχειρηματικά και αναπτυξιακά πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης.

Σε έναν τομέα όπου οι προοπτικές ανάπτυξης με:
- την παγκόσμια κινητοποίηση που βρίσκεται σε εξέλιξη (συνεχείς ανακοινώσεις κινήτρων σε διάφορες χώρες για την ανάπτυξη των εθνικών αγορών),
- τις τεχνολογικές εξελίξεις (όπως ενδεικτικά οι νέες γραμμές παραγωγής για περισσότερα αυτοκίνητα, η αύξηση της ακτίνας δράσης των αυτοκινήτων, η μείωση του κόστους των συσσωρευτών, η μείωση του χρόνου φόρτισης των συσσωρευτών και οι περισσότερες εναλλακτικές λύσεις στη χρήση συσσωρευτών),
- τη διαμόρφωση επιχειρηματικών μοντέλων για ανάπτυξη και διαχείριση στόλων αυτοκινήτων και δικτύων φόρτισης,
- την ένταξη της ηλεκτροκίνησης στην ημερήσια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας,
- την αξιοποίηση της ηλεκτροκίνησης στο σχεδιασμό των έξυπνων πόλεων,
- τη βελτίωση της δημόσιας υγείας στα αστικά κέντρα,
- τη συνεισφορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου από τον τομέα των μεταφορών, είναι ιδιαίτερα θετικές και η Ελλάδα έχει το δυναμικό και τις δυνατότητες να παίξει σημαντικό ρόλο.

Η κινητικότητα, παράλληλα με αυτή της πολιτικής και της επιχειρηματικής κοινότητας, στο χώρο της έρευνα και της καινοτομίας θα έχει μόνο θετικά αποτελέσματα για το παρόν και το άμεσο μέλλον.

Συνεχίζεται…

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ

Τα Ντοκουμέντα είναι μια δημοσιογραφική ιστοσελίδα ειδήσεων, ερευνών, αποκαλύψεων και απόψεων, με την επιμέλεια του Γιάννη Ντάσκα.

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Newsletter

Συμπλήρωσε το e-mail σου και θα λαμβάνεις κάθε Πέμπτη το εβδομαδιαίο newsletter του ntokoumenta.gr με όλα τα νέα της Ελλάδας