Ποιό είναι τα χαρακτηριστικά της διαφθοράς στην Ελλάδα;
Η διαπλοκή.
Τι σημαίνει διαπλοκή;
Ελέχγοντες και ελεγχόμενοι είναι στην ίδια ομάδα.
Ποιοί είναι οι ελέγχοντες και ποιοί οι ελεγχόμενοι στους βασικούς άξονες μιας δημοκρατίας;
Η δικαστική εξουσία και τα ΜΜΕ οι ελέγχοντες. Η πολιτική και επιχειρηματική εξουσία οι ελεγχόμενοι.
Είναι στην ίδια ομάδα αυτοί οι άξονες και ιδιαίτερα η δικαστική εξουσία;
Η υπόθεση των εξοπλιστικών, των φαρμακευτικών εταιρειών και το σκάνδαλο του Ερυθρού Σταυρού είναι χαρακτηριστικές υποθέσεις προσχώρησης της δικαστικής εξουσίας στην διαπλοκή. Οχι φυσικά στο σύνολο, αλλά με καίρια πρόσωπα.
Μια ματιά στις ανεξάρτητες αρχές είναι αρκετή για να δείξει ότι πρόσωπα που είχαν φτάσει σε θέσεις κλειδιά της δικαιοσύνης αμέσως καταπήδηξαν στις "ανεξάρτητες αρχές". Ο Κυριτσάκης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού αφήνει εποχές και εποχές...Ο Μενουδάκης ακόμα να μας απαντήσει από τα προσωπικά δεδομένα...Πριν από αυτόν άλλος. Ο Μπίκος, ο αδελφοποιητός του Μπάμπη και του Αθανάσιου και του Σπύρου σε κάποια άλλη αρχή ελεγκτών. Η κ.Ζενέλη προέκυψε πρόσφατα στη θέση του Ρακιτζή. Και οι δυο δικαστές, αλλά ανεξάρτητοι στην Επιτροπή Επιθεωρητών.
Η κ. Ζενέλη λέγεται και Παπασπύρου, αλλά αυτό μερικοί δεν το προβάλλουν γιατί παραπέμπει στον δικηγόρο Παπασπύρου, συζυγό της. Ετσι την είχαμε μάθει και είχαμε μείνει με το στόμα ανοιχτό για υποθέσεις που υπερασπιζόταν με τρομερή επιτυχία ο κ.Παπασπύρου.
Αναφερόμαστε σε έναν δασάρχη, ο οποίος σε ένα δικόγραφο έγραφε πόσο μετρημένος και πιστός υπηρέτης του δημοσίου συμφέροντος είναι και σε άλλο πόσο επιτυχημένος...επιχειρηματίας είναι με δάνεια δις δραχμών κλπ.
Οταν βάλαμε χέρι στον Δασάρχη, ο πρώτος που "ενδιαφέρθηκε", υπέρ του Δασάρχη ήταν ο Δημ.Κοντομηνάς...
Πριν από χρόνια εκεί που κάθεται η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου καθόταν ένας άλλος. Και πήγαμε και του εξιστορήσαμε μια ιστορία στη Χαλκιδική χωρίς ονόματα. Πώς ο δικηγόρος σύζυγος μιας δικαστίνας είχε αποκτήσει ολόκληρη πολυκατοικία, μεταξύ άλλων κατωρθωμάτων κλπ. Τα γράφαμε κιόλας.
"Αυτό είναι τρομερό. Φέρε μου στοιχεία" μας είπε.
Τα πήγαμε. Πήγαν στο αρχείο.
Υστερα κι άλλη αναφορά με στοιχεία για νεοδημοκράτες και πασόκους που ασελγούν στη γή της Χαλκιδικής χρόόοοοοονια...Ολες στο ΑΡΧΕΊΟ!.
Μια ματιά στο Πόρτο Καρράς, στο ξενοδοχείο ΑΚΡΑΘΩΣ, στη Νικήτη, στους Δημάρχους εκεί στη Χαλκιδική δείχνει πως χορεύει πάντα καγκέλι η διαπλοκή.
Θα ρωτήσει κάποιος:
"Είναι δυνατόν η κρατική τηλεόραση να μετέχει στη διαπλοκή, αφού αλλάζουν τα κόμματα και τώρα ιδιαίτερα με τον ΣΥΡΙΖΑ;"
Είναι μεν αλήθεια ότι τώρα μάθαμε μια Αμαλία Σκάντζου στην κρατική, η οποία θα πει το "εγώ κάνω", "εγώ μαθαίνω" ,"εγώ","εγώ" κλπ καμιά 30αριά φορές στο μισάωρο, αλλά είναι αλήθεια ότι στα δυο αυτά χρόνια αναφέρθηκε έστω και απαλά στη διαπλοκή μέσω των ηγετών της.
Δηλαδή στον τρόπο συντήρησης της διαπλοκής μέσω της συντήρησης του τετραγώνου "ΜΜΕ- ΤΡΑΠΕΖΕΣ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ" όπου ΜΜΕ εννοούμε τα διαπλεκόμενα 4-5, Τράπεζες εννοούμε 5-8 πρόσωπα κρατικοδίαιτα, επιχειρηματίες αυτούς που διαπλέκονταιμε τα ΜΜΕ και πολιτικούς καμιά 30αριά οικογένειες.
Γιατί ειναι τόσο κακή για την κοινωνία η διαπλοκή;
Ενα παράδειγμα:
Μετά 7 χρόνια Μνημονίων και καταγγελιών για φοροδιαφυγή δεν έχει συμβεί παρα ελάχιστη πρόοδος στην έρευνα για τις λίστες Λαγκάρντ Παναμά κλπ γιατί εκεί πρωταγωνιστούν άνθρωποι των διαπλκομένων αυτών κλάδων.
Μετά 7 χρόνια Μνημονίων αφού διαπιστώσαμε ότι στη χώρα υπάρχουν 25.000 πισίνες ( οριακά περισσότερες από την Καλιφόρνια του τριπλάσιου πληθυσμού...) δεν βρέθηκε τρόπος να μην έχουν επιστροφή φόρου οι ιδιοκτήτες των πισινών γιατί δηλώνουν οτι οι πισίνες ανήκουν σε εταιρείες(τους) και οι ίδιοι είναι φτωχοί...
Χαρακτηριστικό μάλιστα είναι ότι στη χώρα δηλώνονται 4.000 άτομα ως υπηρετικό προσωπικό, που σημαίνει ότι οι 21.000 πισινούχοι παιδεύονται (οι δυστυχείς...) μόνοι τους στο "καθάριζε, γέμιζε, άδειαζε, κλπ" και ακόμα χειρότερα στα σπίτια, όπου δηλώνονται 1.000.000.000 (ενα εκατομμύριο) μονοκατοικίες, εκ των οποίων οι 600.000 πληρούν πάνω -κάτω τα κριτήρια της "βίλας".
Ο Νίκος Νικολόπουλος κατέθεσε μια (ακόμα...) ερώτηση πολύ χαρακτηριστική της λειτουργίας "ελέγχων-ελεγχόμενος". Αφορά τις μετρήσεις τηλεθέασης-ακροαματικότητας, η οποία και κατευθύνει τις διαφημίσεις, άρα εξασφαλίζει τη ζωή και τις...βίλες αυτών (των λίγων) που εχουν τις διαφημιστικές και τα ΜΜΕ και ανάμεσά τους θα βρείτε και κορυφαίων πολιτικών οικογενειών, όπως Βαρβιτσιώτη-Μητσοτάκη-Παπανδρέου-Στουρνάρα κλπ
Ιδού η ΕΡΩΤΗΣΗ και θα κερδίσετε σε γνώση εάν κάνετε τον κόπο να την διαβάσετε:
Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ AGB
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Θέμα: «Παρά την επικράτηση και άκρως νεοφιλελεύθερων συνθηκών, μία μόνο εταιρείαδραστηριοποιήθηκε στο ελλαδικό χώρο στον τομέα της τηλεθέασης.»Στις 5 Απριλίου 2017 κατέθεσα ερώτηση προς τον Υπουργό ΨΗΤΠΕ, η οποία έλαβε τον αριθμόπρωτοκόλλου 441/4822, 442/4823 & 443/4824/27.04.17.
Η ερώτηση διατυπωμένη σε απόλυτα κόσμιο ύφος και λεξιλόγιο δεν περιέχει καμία απολύτωςυβριστική ,δυσφημιστική ή συκοφαντική φράση.Σχεδόν μία εβδομάδα μετά, έλαβα εξώδικη δήλωση -πρόσκληση την οποία σας καταθέτω, από τηνεταιρεία, στην οποία αναφέρεται η ερώτηση. Μια απλή ανάγνωση αυτής της ερώτησης θα είναι αρκετή για να αντιληφθείτε ότι είναι σε ύφος καιλεξιλόγιο εντελώς αναντίστοιχο με την ερώτησή μου, επί της οποίας εξακολουθώ να αναμένω τηναπάντησή σας. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι αναφέρω γεγονότα και μάλιστα ψευδή και ατυχές και συνάμα ευτυχές είναι ότι αναφέρει τα "γεγονότα" αυτά.
Με απλή ανάγνωση είναι ηλίου φαεινότερο ότι διατυπώνω τις κρίσεις και τα πιστεύω μου τα οποίαβασίζονται στα εξής αληθινά γεγονότα:
1. Ότι όλα τα χρόνια της λειτουργίας και των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών ,παρά την επικράτηση καιάκρως νεοφιλελεύθερων συνθηκών στην οικονομία, μία μόνο εταιρεία δραστηριοποιήθηκε στο ελλαδικό χώρο στον τομέα της τηλεθέασης, όπου πολλές φορές δόθηκε η εντύπωση πως η λειτουργίαθύμιζε "διαιτησία" μεταξύ των ιδιωτικών και κρατικών τηλεοπτικών σταθμών ή ακόμα και τροχονόμοτης διαφήμισης, κρατικής και ιδιωτικής.
2. Ότι πολλάκις έχει καταγγελθεί ότι οι μετρήσεις τηλεθέασης είναι το άλλοθι στα αμαρτωλά mediashops ώστε να μοιράζουν άσπρο και μαύρο χρήμα και «λαδώνουν» τις μηχανές της διαπλοκής αφούέχει καταγγελθεί πολλές φορές στη Βουλή ότι η διαφήμιση των επιχειρήσεων που λειτουργών ωςκαρτέλ στη χώρα μας, όπως π.χ. οι Τράπεζες, οι φαρμακευτικές, οι επιχειρήσεις τροφίμων (γάλακτος- καφέ κλπ) και η διαφήμιση των κρατικών χρησιμοποιήθηκε για την "Πλούσια" ζωή και τονθάνατο άλλων ΜΜΕ. Μάλιστα, όπως κατήγγειλε στις 21.3.2017 η ΠΌΣΠΕΡΤ «Δεν έχει ξεχαστεί ότι τομαύρο της ΕΡΤ βασίστηκε και σε δήθεν μετρήσεις της ΑGΒ που επικαλέστηκε ο Σαμαράς». Ενώ στην ίδιαανακοίνωσή τους, οι συνδικαλιστές της ΕΡΤ, δεν παρέλειψαν να ζητήσουν από τον αρμόδιο ΥπουργόΨηφιακής Πολιτικής να αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες προκειμένου να πάψει το μονοπώλιο των «μετρήσεων» της Nielsen-AGB. Επίσης, η ΠΌΣΠΕΡΤ επισημαίνει ακόμα ότι «εδώ και τώρα πρέπει νασταματήσει αυτή η «ασυδοσία» και να σπάσει το «απόστημα». Επιπλέον, ζητά από την κυβέρνηση κατον αρμόδιο υπουργό να γίνει μια ρύθμιση η οποία θα πάψει το μονοπώλιο των μετρήσεων τηςNielsen-AGB και ότι αυτή η ρύθμιση θα διαφυλάσσει την αξιοπιστία και δικαιοσύνη στοραδιοτηλεοπτικό τοπίο για το εκπεμπόμενο πρόγραμμα και να προασπίζει τη δημόσια περιουσία καιόχι τα συμφέροντα των ιδιωτών, όπως γίνεται μέχρι σήμερα.
3. Ότι στο χώρο των ΜΜΕ επικρατεί διαφθορά και αυτή καταφαίνεται από το γεγονός ότι και ηπαρούσα κυβέρνηση έχει ασχοληθεί με την πάταξη αυτής της διαφθοράς ενώ έχει καταγγείλει τηνχρήση της διαφήμισης ως μέσον ζωής και θανάτου επιχειρήσεων ΜΜΕ. Η συνέντευξη δε του ΥπουργούΨηφιακής Πολιτικής κ.Ν.Παππά στο Σαββατιάτικο Δελτίο Ειδήσεων στις 15-04-2016 βεβαιώνει καιαποκαλύπτει το τι ακριβώς συμβαίνει, ο οποίος μεταξύ άλλων είπε: Χρειάζονται μηχανισμοί ελέγχουκαι εξισορρόπησης. Υπάρχει θέμα με το δείγμα της εταιρείας η οποία είναι μία (και αμφιβόλουαξιοπιστίας). Δεν γνωρίζουμε πότε και πώς μετράει την τηλεθέαση. Φανταστείτε 200 εκατομμύρια τοχρόνο, που είναι η διαφημιστική πίτα, να μοιράζονται με ένα σύστημα το οποίο είναι σαν μαύρο κουτί.Πρέπει να υπάρξει μία πρωτοβουλία η οποία να διασφαλίζει ότι οι μετρήσεις θα γίνονται με αξιόπιστοτρόπο. Υπάρχει η δυνατότητα και η τεχνολογία οι μετρήσεις τηλεθέασης να ανταποκρίνονται στηνπραγματικότητα. Μπορεί ένας που έχει το σχετικό μηχανάκι σπίτι του να αφήνει την τηλεόραση ανοιχτήμε τις ώρες σε όποιο κανάλι επιθυμεί. Είδαμε έρευνα της δικαιοσύνης, η οποία αποκάλυπτε, όπωςαναφέρθηκε και στην επιτροπή της Βουλής, ότι υπήρχαν περιστατικά που ήταν για να γελάς. Δηλαδήπεριστατικά με τηλεθεατές οι οποίοι συμπλήρωναν 38 h το εικοσιτετράωρο τηλεθέαση. Πρέπει νακάνουμε μία παρέμβαση με όρους τομής».
4. Ότι ,ιδιαίτερα αυτόν τον καιρό, η κοινή γνώμη, υπέρ της οποίας μάχομαι και λειτουργώ εκλεγόμενοςεπί 30 σχεδόν χρόνια ,κατακλύζεται από τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις της Εξεταστικής Επιτροπήςκαθώς και δικαστικά μέτρα εναντίον επιχειρηματιών των ΜΜΕ, οι οποίοι χρησιμοποίησαν καιχρησιμοποιούν τα ΜΜΕ ως μέσο για κάθε είδους εκβιασμό και πλουτισμό, όπως τα θαλασσοδάνεια, ηεξαφάνιση μεγάλων προστίμων κακής λειτουργίας κλπΜε δεδομένα ότι α) δέχομαι εξίσου σκληρές και ανελέητες επιθέσεις και από ΜΜΕ που ελέγχονταιμετά από προσφυγές μου στις αρμόδιες αρχές, και β) ότι υφίσταμαι άδικη, εκβιαστική, τρομοκρατικούχαρακτήρα επίθεση και από την εταιρεία αυτή για απλές κρίσεις μου επί του πλαισίου λειτουργίας είναι προφανής η ενορχήστρωση της δύναμης απέναντι στον αδύναμο που τολμά να ερευνά τηνκατεστημένη επί χρόνια λειτουργία, η οποία είχε τα προγεγραμμένα αποτελέσματα.Ακόμα περισσότερο δε υπογραμμίζω το γεγονός ότι τα ΜΜΕ αυτά είναι το πελατολόγιο από το οποίοζει όλα αυτά τα χρόνια μόνο μια εταιρεία και αυτή είναι η προαναφερόμενη. Τρανή απόδειξη αποτελείη απόφαση της Δημόσιας τηλεόρασης, η οποία, ακριβώς γιατί δεν είναι πελάτης της εν λόγω εταιρίας,αποφάσισε πρόσφατα να προχωρήσει στην διενέργεια ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού για την λήψηυπηρεσιών μέτρησης και τηλεθέασης για τα κανάλια ΕΡΤ1, ΕΡΤ2, ΕΡΤ3 και όλους τους σταθμούς πανελλαδικής ή/και περιφερειακής εμβέλειας, σπάζοντας το μονοπώλιο της AGB.
.Διον. Τσακνής: «Θα τελειώσω με το θέμα της τηλεθέασης. Ηθελα να το αποφύγω και είναι σαν αν λέμε ότι δεν τα καταφέραμε στο τέλος, διότι, σας διαβάζω ένα πράγμα από ένα εισαγγελικό πόρισμα τηςκυρίας Τουλουπάκη, το 2006. Θα το ξέρετε, κα Πρόεδρε, γιατί, έχει φτάσει και σε εσάς, μια επερώτησητου κ. Νικολόπουλου, όσον αφορά την λειτουργία της Nielsen. Ακούστε ορισμένα πράγματα που έχουνενδιαφέρον: Μετρήθηκαν τηλεοπτικοί σταθμοί σε ώρα που δεν εξέπεμπαν, εμφανίζεται τηλεθεατής ναπαρακολουθεί τηλεόραση 38 ώρες το 24ωρο, μετρήθηκαν νοικοκυριά που είχαν μηδενική τηλεθέασηκατά την περίοδο που δοκίμαζαν, Στα Χανιά, στη Φλώρινα, τη Φωκίδα, αποδόθηκε τηλεθέαση σε ώρεςπου οι τηλεοπτικοί σταθμοί είχαν διακοπή σήματος ή ρεύματος. Γιατί να πιστέψω, λοιπόν, αυτή τηνεταιρία; Δεν σας λέω για έναν πατέρα που εμφανίζεται να έχει τηλέφωνο το τηλέφωνο της AGB τότε,ότι ήταν γεννημένος το 1961 και τα παιδιά του το 1962 και το 1963».
ΚΑΤΌΠΙΝ ΤΌΥΤΩΝ ΕΡΩΤΑΣΘΕ
1ον. Για ποιό λόγο Η NIELSEN είναι μια εταιρεία πληροφοριών και μέτρησης, με ΜΌΝΌΠΩΛΙΑΚΗσήμερα θέση στην ελληνική αγορά, όσον αφορά το μάρκετινγκ και την ενημέρωση των καταναλωτών,τη μέτρηση τηλεθέασης της τηλεόρασης και άλλων μέσων ενημέρωσης, τη συλλογή και ανάλυση onlineπληροφοριών, τις μετρήσεις ασύρματων τηλεπικοινωνιών και κινητής τηλεφωνίας και τα σχετικά στοιχεία. Εάν ναι τότε για ποιό λόγο λειτουργεί στο χώρο όλα αυτά τα χρόνια μόνο η συγκεκριμένηεταιρεία;
2ον. Για ποιό λόγο η εταιρεία AGB-NIELSEN λειτουργεί μονοπωλιακά στον τομέα μέτρησης τηςτηλεθέασης στην Ελλάδα,
3ον. Η τηλεθέαση μετράται και επομένως η διαφημιστική «πίτα» μοιράζεται από μία ανώνυμηεταιρία της οποίας κύριοι πελάτες και χρηματοδότες αποτελούν οι ίδιοι τηλεοπτικοί σταθμοί τωνοποίων τα νούμερα τηλεθέασης έχει αναλάβει να ελέγχει η αναφερόμενη ΑΕ!;
4ον. Η πολιτική σας άποψη συμφωνεί πως όσο πιο ισχυρός είναι ένας πελάτης τόσο πιο ισχυρή είναι ηεπιρροή στην ελέγκτρια ΑΕ επί των μετρήσεων των ιδίων τηλεθεάσεών του, αλλά και τωνανταγωνιστών του με ότι αυτό συνεπάγεται (αλλοίωση μετρήσεων, φαύλη διανομή του διαφημιστικού πακέτου και κυρίως ολιγοπωλιακές πρακτικές μέσω δημιουργίας καρτέλ ισχυρών καναλιών τα οποίααπαγορεύουν την άνοδο και είσοδο στην αγορά των τηλεοπτικών μέσων σε νέους «παίκτες» καθότιαυτή καθίσταται απαγορευτική υπό το καθεστώς των ήδη μοιρασμένων μεταξύ του καρτέλ ποσοστώντηλεθεάσεων!);
5ον . Ακόμη και οι κρατικοί μηχανισμοί που διαχειρίζονται τα κρατικά κονδύλια τηλεοπτικήςδιαφήμισης αναγκάζονται να ακολουθούν τις αυτές μετρήσεις της ιδιωτικής αναφερόμενης εταιρίας;
6ον. Δηλαδή μήπως πρόκειται για ένα ζήτημα μείζονος σημασίας το οποίο σχετίζεται με την εκβάθρων διάρθρωση ολόκληρης της τηλεοπτικής αγοράς, χιλιάδων θέσεων εργασίας, εκατοντάδωνεκατομμυρίων ευρώ και πολύ σημαντικού τμήματος του Εθνικού Προϋπολογισμού;
7ον. Πρέπει ως εκ τούτου να διερευνηθεί από τις αρμόδιε κρατικές άλλα και ανεξάρτητες Αρχέςκαθώς και την δικαιοσύνη η ενδεχόμενη εκ προθέσεως διαφθορά και απατηλή έκδοση μετρήσεων προςόφελος ορισμένων μέσων έναντι άλλων, που εάν κάτι τέτοιο αποδειχθεί – γεγονός που δεν μπορώ ναπιστέψω- τότε μήπως στοιχειοθετεί τα εγκλήματα της απάτης σε κακουργηματικό βαθμό, τηςνομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα και της απάτης σε βάρος του Δημοσίου ότανπρόκειται για Κρατική Διαφήμιση;Το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο ευνοεί η εμποδίζει την λειτουργία περισσότερων εταιρειών αυτής τηςμορφής;
8ον. Εχετε παραπέμψει το συγκεκριμένο ζήτημα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού;
9ον. Εχουν γίνει έλεγχοι για το αν η συμφωνία της εν λόγω εταιρείας με μια πολυεθνική πουδραστηριοποιείται σε 106 χώρες παραβιάζουν τις αρχές του υγιούς Ανταγωνισμού; Εάν ναι τότε νακατατεθούν στη Βουλή τα αποτελέσματα των ελέγχων και το "καλώς έχει" της ΕπιτροπήςΑνταγωνισμού.Να κατατεθεί κάθε σχετική με την εν λόγω εταιρεία έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
10ον. Μήπως πρέπει να ερευνηθούν οι υπαίτιοι για την ασυδοσία επί τόσα έτη της αναφερόμενηςεταιρίας και των μετρήσεων της στους οποίους πρέπει να αποδοθούν κατηγορίες για παράβασηκαθήκοντος καθότι σύμφωνα με τον νόμο 3592/2007 «Συγκέντρωση και αδειοδότηση ΕπιχειρήσεωνΜέσων Ενημέρωσης και άλλες διατάξεις» ανατίθενται στον Υπουργό Τύπου και τις από αυτόνορισμένες ελεγκτικές αρχές τα κάτωθι καθήκοντα σχετικά με τον έλεγχο των μετρήσεων: «Αρθρο: 4
Τίτλος Αρθρου: Ελεγχος μετρήσεων Κείμενο Αρθρου
1.Με απόφαση του Υπουργού στον οποίο ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες του Υπουργού Τύπουκαι Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης μπορεί να διενεργείται έλεγχος οποτεδήποτε, αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν καταγγελίας, των αποτελεσμάτων των μετρήσεων τηλεθέασης, ακροαματικότητας καιαναγνωσιμότητας. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται το όργανο ελέγχου, η διαδικασία που θατηρηθεί από το όργανο ελέγχου, καθώς και η συνδρομή της εταιρίας στη διενέργεια του ελέγχου.
2. Οι διενεργούμενοι έλεγχοι από τις ήδη συσταθείσες αστικές εταιρίες μη κερδοσκοπικού χαρακτήραγια τις μετρήσεις τηλεθέασης και ακροαματικότητας (Ελεγκτική Εταιρία Ερευνών Μετρήσεων ΜέσωνΜαζικής Ενημερώσεως και Αστική Εταιρία Μέτρησης Ακροαματικότητας Ραδιοφωνικών ΣταθμώνΑττικής) λαμβάνονται υπόψη, εφόσον τηρούνται οι διατάξεις του παρόντος.
3. Για το σκοπό αυτόν στις εταιρίες αυτές:
α) Συμμετέχουν ως μέλη εκπρόσωπος:
i) της Ενωσης Εταιριών Διαφήμισης ˜ Επικοινωνίας,
ii) του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος,
iii) κάθε άλλης αντιπροσωπευτικής οργάνωσης διαφημιστών και διαφημιζομένων,
iv) του ΣυλλόγουΕταιριών Δημοσκοπήσεων και Ερευνας Αγοράς,
v) των συλλογικών φορέων του ηλεκτρονικού μέσουενημέρωσης.
β) Μπορεί να συμμετέχει η Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. και κάτοχος άδειας ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικούσταθμού ελεύθερης λήψης ή παροχής συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών, σεπερίπτωση που δεν συμμετέχει ως μέλος συλλογικού φορέα. Η αποδοχή της δήλωσης βουλήσεως ενόςφορέα ή μεμονωμένου κατόχου άδειας, κατά τα ως άνω, να καταστεί μέλος της είναι υποχρεωτική γιατις εταιρίες.
4. Στους σκοπούς των ανωτέρω εταιριών πρέπει, ιδίως, να περιλαμβάνεται η διενέργεια και ο έλεγχοςτης αξιοπιστίας των ερευνών, που αφορούν στη διεισδυτικότητα των μέσων ενημέρωσης, όπως αυτήδιαπιστώνεται από τις μετρήσεις τηλεθέασης, ακροαματικότητας και αναγνωσιμότητας.
5. Στο πλαίσιο του ανωτέρω σκοπού τους, οι εταιρίες:
i) καθορίζουν τους όρους και τις προδιαγραφές, με τις οποίες διεξάγονται οι έρευνες για κάθεκατηγορία μέσων ενημέρωσης,
ii) προκηρύσσουν διαγωνισμούς και αναθέτουν τη διεξαγωγή ερευνών,ιδίως, για τη μέτρηση της διεισδυτικότητας των μέσων ενημέρωσης ή άλλων ποιοτικώνχαρακτηριστικών,
iii) παραλαμβάνουν, μελετούν και ελέγχουν τα αποτελέσματα των μετρήσεων, πριναπό τη δημοσιοποίησή τους, και σύμφωνα με τη διαδικασία που καθορίζεται στο καταστατικό τους,
iv)συστήνουν επιτροπές και
v) προβαίνουν σε κάθε άλλη ενέργεια ή δραστηριότητα αναγκαία για την επίτευξη των σκοπών τους.
6. Ο έλεγχος των μετρήσεων, που διενεργείται από τις ίδιες τις εταιρίες, πρέπει να διασφαλίζει τηναξιοπιστία τους και το αποτέλεσμά του να τυγχάνει της αποδοχής της πλειοψηφίας των μελών.
7. Το καταστατικό των ήδη συσταθεισών εταιριών τροποποιείται για την προσαρμογή του στις διατάξειςτου παρόντος.8. Οι εταιρίες διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος, του καταστατικού τους και συμπληρωματικώςαπό τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα.
9. Οπου δεν έχουν συσταθεί αντίστοιχες εταιρίες, οι φορείς των μέσων ενημέρωσης μπορούν ναιδρύουν αυτοτελώς αστικές μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εταιρίες σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικόεπίπεδο, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.
10. Οι ανωτέρω μετρήσεις της διεισδυτικότητας των μέσων ενημέρωσης υποβάλλονται από τις εταιρίεςμετρήσεων σε ηλεκτρονική μορφή στο τέλος κάθε μήνα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και αφορούνστοιχεία του προηγούμενου μήνα, προκειμένου να λαμβάνονται υπόψη από την ΕπιτροπήΑνταγωνισμού κατά τον προβλεπόμενο από το άρθρο 3 έλεγχο;
11ον . Στην Ελλάδα, την έρευνα μήπως διεξάγουν για λογαριασμό της AGB-NIELSEN, από κοινού, οιγνωστές για την αμφισβητούμενη αντικειμενικότητα και επιτυχία εταιρείες δημοσκοπήσεων και ηδειγματοληψία μήπως γίνεται, όπως και στις δημοσκοπήσεις, με τυχαία σχηματισμένους αριθμούςτηλεφώνου από ηλεκτρονικό υπολογιστή;
12ον . Μήπως για τις εν λόγω εταιρίες έχουν λάβει χώρα πλείστες καταγγελίες για χειραγωγούμενααποτελέσματα δημοσκοπήσεων όπως για παράδειγμα κατά την προεκλογική διαδικασία τουδημοψηφίσματος του 2015 και άλλες πολλές περιπτώσεις και έχουν ερευνηθεί από τις εισαγγελικέςαρχές;
13ον . Εσείς, που δικαίως δεν εμπιστεύεστε τις εταιρείες δημοσκοπήσεων για τις εκλογικές μετρήσεις,όπως πλέον δεν τις εμπιστεύεται κανένας νοήμων Ελληνας Πολίτης, τις εμπιστεύεστε ως προς τηνανωτέρω εμπλοκή τους με τις τηλεοπτικές μετρήσεις; Και θα συνεχίσετε να μοιράζετε την κρατικήδιαφήμιση με βάση τα στοιχεία που αυτές παρέχουν στην AGB-NIELSEN, προκειμένου αυτή με τησειρά της να εξάγει τα στοιχεία των μετρήσεων της τηλεθέασης;
14ον . Προτίθεστε επί τέλους να φέρετε ρύθμιση που θα βάζει τέλος στο μονοπώλιο των μετρήσεωντης AGB-NIELSEN, για να διαφυλάξετε την αξιοπιστία, τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη στοραδιοτηλεοπτικό τοπίο για το εκπεμπόμενο πρόγραμμα και για να προασπίσετε τη δημόσια περιουσία
15ον . Πότε διεξήχθησαν δικαστικές έρευνες για την εταιρεία αυτή, με ποιές αφορμές και ποιά ηκατάληξή τους;Να κατατεθούν στη Βουλή σχετικά δικαστικά έγγραφα16ΌΝ : Τέλος, θα ήθελα να με πληροφορήσετε ποια η πορεία και η «τύχη» της μηνυτήριας αναφοράς που κατέθεσα στις 07/04/2017) στον αρμόδιο Εισαγγελέα κατά της συγκεκριμένης εταιρείας.