Σε αναμονή ως προς το ποια θα είναι τελικά η επόμενη μέρα μετά το προχθεσινό δημοψήφισμα στην Τουρκία, στο πλαίσιο του γενικότερου σκηνικού για τον τουρισμό της Μεσογείου, όπως έχει διαμορφωθεί από τη γεωπολιτική κατάσταση και τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή βρίσκεται (και) ο ελληνικός τουρισμός.
Ως ένα πρώτο σχόλιο, από πλευράς του προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, κ. Ανδρέα Ανδρεάδη, για το τι σημαίνει το οριακό αποτέλεσμα στην Τουρκία για τον τουρισμό μας, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ έκανε λόγο για θετική εξέλιξη, σε συνδυασμό με τη σταδιακή αποκλιμάκωση της έντασης στο Αιγαίο και το προσφυγικό. Οι τουριστικοί φορείς έχουν επανειλημμένα επισημάνει ότι έστω κι αν η Ελλάδα φαίνεται- ακριβώς λόγω της εικόνας της ως ασφαλής προορισμός στη Μεσόγειο- να κερδίζει τουριστικές ροές λόγω των εξελίξεων, όπως αυτές διαμορφώνονται το τελευταίο διάστημα σε Τουρκία αλλά και Αίγυπτο, είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο παράγοντας «σταθερότητα» στην περιοχή, δεδομένης και της εγγύτητας της χώρας μας στα γεγονότα.
Το περυσινό σκηνικό, με την αύξηση των μεριδίων του ελληνικού τουρισμού στις διεθνείς κρατήσεις επαναλαμβάνεται μέχρι στιγμής και φέτος, όπως προκύπτει από τις κρατήσεις για το «ελληνικό καλοκαίρι», την ίδια στιγμή που ο τουρκικός τουρισμός εξακολουθεί να υφίσταται σημαντικές πιέσεις: Με βάση τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού και Πολιτισμού της Τουρκίας, οι διεθνείς αφίξεις στη γείτονα εμφανίζονται μειωμένες στο δίμηνο Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου του 2017 σε ποσοστό 8,12%, φθάνοντας συνολικά τα 2,6 εκατ. ξένων επισκεπτών στη γείτονα, με πάνω από τις μισές διεθνείς αφίξεις να αφορούν τον προορισμό της Κωνσταντινούπολης. Για τον Ιανουάριο η πτώση ήταν στο 9,8% έναντι του Ιανουαρίου του 2016 και για το Φεβρουάριο στο 6,5%, δείχνοντας σημάδια αποκλιμάκωσης της πτώσης, ιδιαίτερα αν ληφθεί υπόψη ότι καθ' όλη τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, οι διεθνείς αφίξεις σημείωναν κάθε μήνα μείωση σε διψήφιο ποσοστό. Σημειωτέον ότι για το σύνολο του 2016, οι διεθνείς αφίξεις στην Τουρκία ήταν μειωμένες σε ποσοστό 30%, φθάνοντας τα 25,3 εκατ. επισκέπτες από τα 36,2 εκατ. επισκέπτες του 2015.